larseman Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hallo! fant i dag ut at jeg ikke er videre fornøyd med ytelsen på laptop'en min. Bestemte dermed at jeg ville oppdatere RAM og HDD. Endte opp med å kjøpe: - hitachi travelstar 100GB disk. 7200rpm - 1GB crucial RAM Prossesoren i maskinen er ''noen'' år gammel, og er av typen AMD XP M 2600+. maskinen blir bare brukt til vanlige skole arbeid og litt musikk/film. Tror dere jeg vil merke store forskjeller når jeg får oppdateringene på plass? er bare interessert i å høre noen erfaringer Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hallo! fant i dag ut at jeg ikke er videre fornøyd med ytelsen på laptop'en min. Bestemte dermed at jeg ville oppdatere RAM og HDD. Endte opp med å kjøpe: - hitachi travelstar 100GB disk. 7200rpm - 1GB crucial RAM Prossesoren i maskinen er ''noen'' år gammel, og er av typen AMD XP M 2600+. maskinen blir bare brukt til vanlige skole arbeid og litt musikk/film. Tror dere jeg vil merke store forskjeller når jeg får oppdateringene på plass? er bare interessert i å høre noen erfaringer 8143271[/snapback] Tja..du kunne jo begynt med å si hva slags maskin du har...hvor mye ram som står i den og hvilken harddisk som står i den og hvilket operativsystem du skal kjøre...osv osv... Ram har jo litt å si om du skal kjøre vista....harddisken spiller jo en rolle om det sitter 4200rpm disk i fra før....kom med litt mere konkret maskinvare Gega Lenke til kommentar
larseman Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ok, sorry mangelen på opplysninger har maskinen følgende spesifikasjoner: 15" skjerm 40 GB HDD 5400RPM 512 MB RAM intigrert grafikk fra SiS. Packard bells specs Maskinen vil kjøre windows xp Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Ok, sorry mangelen på opplysninger har maskinen følgende spesifikasjoner: 15" skjerm 40 GB HDD 5400RPM 512 MB RAM intigrert grafikk fra SiS. Packard bells specs Maskinen vil kjøre windows xp 8143637[/snapback] du vil nok merke noe forskjell men jeg tror ikke du merker så veldig mye...men for all del...det gjør seg jo å få større og mere moderne harddisk og mere ram....men for vanlig bruk så tror jeg ikke du får en aha opplevelse med den oppgraderingen.... jeg oppgraderte også min cl56 til 1gb ram og 7200rpm disk....noe bedre flyt ble det men om jeg ikke hadde trengt mere plass så vet jeg nå ikke om jeg hadde syntes det var verd pengene. Men om du trenger mere plass så bør du kjøpe 7200rpm disk når du alt er i gang.. og det er jo ikke rett at det ikke nytter for det gjør det...alle monner drar vet du :!: Gega Endret 13. mars 2007 av Gega Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå