Skollings Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg prøver desperat å reinstallere windows på min ASUS bærbare, men får bare meldingen" Det oppstod en feil som hindrer innstalasjonsprogrammet i å fortsette. Windows kan ikke starte fordi registeret ikke kunne oppdateres". Er det noe jeg kan gjøre, kaste maskinen f.eks.? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg prøver desperat å reinstallere windows på min ASUS bærbare, men får bare meldingen" Det oppstod en feil som hindrer innstalasjonsprogrammet i å fortsette. Windows kan ikke starte fordi registeret ikke kunne oppdateres". Er det noe jeg kan gjøre, kaste maskinen f.eks.? 8143162[/snapback] Kaste maskinen er jo alltid en mulighet, men kanskje heller som en siste utvei... Du burde prøve å boote maskinen fra XPCDen istedenfor å starte innstalleringen fra Windows. Sett i CDen, restart maskinen. Det er mulig du må trykke en tast for å få maskinen til å boote fra CDen istedenfor harddisken, men dette får du isåfall beskjed om på skjermen. Nå kan du formatere og partisjonere harddisken din i de størrelsene du foretrekker, så innstallere XP fra bunnen av. Lenke til kommentar
Skollings Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg prøver desperat å reinstallere windows på min ASUS bærbare, men får bare meldingen" Det oppstod en feil som hindrer innstalasjonsprogrammet i å fortsette. Windows kan ikke starte fordi registeret ikke kunne oppdateres". Er det noe jeg kan gjøre, kaste maskinen f.eks.? 8143162[/snapback] Kaste maskinen er jo alltid en mulighet, men kanskje heller som en siste utvei... Du burde prøve å boote maskinen fra XPCDen istedenfor å starte innstalleringen fra Windows. Sett i CDen, restart maskinen. Det er mulig du må trykke en tast for å få maskinen til å boote fra CDen istedenfor harddisken, men dette får du isåfall beskjed om på skjermen. Nå kan du formatere og partisjonere harddisken din i de størrelsene du foretrekker, så innstallere XP fra bunnen av. 8144211[/snapback] Takk for rådet, men jeg har forsøkt det også - i alle fall med recovery-cd'ene som fulgte med Asus-maskinen. Instalasjone går greit og uten feilmeldinger men resultatet av den er bare at windows melder at det ikke kan starte på korrekt måte, og så får jeg muligheter til å starte på siste måte maskinen fungerte eller i sikkert modus av ulike slag. Når jeg forsøker sikkert modus skjer enten ingen ting, eller så dukker den tildigere feilmeldingen om at registeret ikke kan oppdateres opp. Kan det være en mulig løsning å forsøke å instalere et annet eksemplar av Windows XP, i stedet for Asus 'recovery CD'? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå