Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et spørsmål rundt tunere:

Jeg har Get digital kabel TV, med en digitaldekoder/tuner.

Når jeg etterhvert anskaffer en stue-PC, hvor jeg bl.a. ønsker to tunere, hvordan blir det da med forholdet PC-tuner og digital-tuner fra Get?

Min tanke var at jeg kunne endre kanal på PC'en, men det kan jeg vel ikke så lenge signalene kommer fra boksen til Get...!!??

Hvordan løser man slike ting, antar det samme gjelder for parabol-løsninger?

PS! Jeg er rimelig blank på området, men jeg lærer nok...:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et spørsmål rundt tunere:

Jeg har Get digital kabel TV, med en digitaldekoder/tuner.

Når jeg etterhvert anskaffer en stue-PC, hvor jeg bl.a. ønsker to tunere, hvordan blir det da med forholdet PC-tuner og digital-tuner fra Get?

Min tanke var at jeg kunne endre kanal på PC'en, men det kan jeg vel ikke så lenge signalene kommer fra boksen til Get...!!??

Hvordan løser man slike ting, antar det samme gjelder for parabol-løsninger?

PS! Jeg er rimelig blank på området, men jeg lærer nok...:-)

8142991[/snapback]

Du må eventuelt ha to digitaldekodere/tunere fra Get.

Eventuelt et eller to digitale tuner kort i PC'en som kan dekryptere Get signalet (finnes ikke såvidt jeg vet).

Ja, gjelder samme for parabol. Her er det muligheter for digitalt tuner kort i pc'en dersom en har abonnement (smartkort) som støtter CAM.

Lenke til kommentar

Jøss, høre jo veldig bra ut!

Er det noen spesiell kabling mellom PC og kabel-TV-tuner som kreves? Vil det da si at når jeg endrer kanalen på PC'en så endres samtidig kanalen på Get sin tuner? Dette løser i såfall det jeg lurer på....

Følger slik programvare med Windows eller TV-kortet i PC'en?

Takk for innspill!!

Lenke til kommentar

Kjøper du Microsofts egne MediaCenter fjernkontroll ligger driver og funksjon for det innebygget i MCE. Men ut over det lar det seg som regel ordne til andre også(med forebehold).

Når du da skifter kanal på MCE, så gir den beskjed til tuneren om å bytte. Dette kan ofte ta litt mer tid en å gjøre det direkte, men det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...