jornh71 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Skriveren min gikk tom for blekk nylig og jeg skulle til å bestille nytt blekk, farge + s/v. Fant da ut at det var rimeligere å kjøpe en ny Epson printer enn nytt blekk til HP DJ610C printerene min! Noen andre som syntes blekkpriser er høye? Sponser vi kjøpere av skrivere når man kjøper nytt blekk, eller koster det virkelig over 300 å lage en blekk-patron? Forundret, Jørn H. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Ja det er blekkpatronene produsentene skal tjene penger på og ikke i så stor grad selve skiverne. Men noe av grunnen til at de nye patronene du skal ha er aåpass dyre sett i forhold til selve skriveren er at de patronene som følger med ikke inneholder så mye blekk. De patronene som følger med er transportpatroner som de kaller det. En ny patron vil altså vare mye lenger enn de som fulgte med. Det er i hvert fall det som er den offisielle forklaringen. Det var i hvertfall det jeg fikk forklart av betjeningen på komplett i Trondheim. /steinih :smile: Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 De selger nok billige blekkskrivere, og satser på å tjene inn pengene på at kunder kjøper dyre blekkpatroner. Å anskaffe seg blekkskriver er billig, men driftsutgiftene er vel høyest av alle typer skrivere. Men tror faktisk Biltema selger Epson blekkpatroner, og de er billige også. Sjekk opp det du, så kanskje du kan spare litt penger :smile: Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Du får sikkert kjøpt billig blekk på Biltema. Hvis jeg ikke husker helt feil så har EU tatt fatt i saken og skal prøve å presse HP/Canon/Epson til å selge billigere blekk. Du kan kjøpe refill hos Blekkskriveren.no. Dette er litt grisete, men du sparer ganske mye. Btw; selv om det kan virke billigere å kjøpe ny skriver enn nytt blekk, så husk at skriverene som regel kommer med halvfyllte blekkpatroner. Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Vet noen hvor jeg kan få kjøp uoriginalt blekk i Norge, gjerne Web-butikker. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 På Blekkpatron.no selger de ganske rimelige original blekkpatroner. [ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-12-11 14:22 ] Lenke til kommentar
Danny Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 ja svindyrt!hvis du kun skriver ut tekst ikke bilder er en sort/hvit laserskriver mye bedre alternativ nå er de nede i 1500spenn og driftskostnade er mye bedre vet ikke hvor ofte man må bytte den greia på kaser skrivere men det er ikke ofte som på blekk. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 InkClub selger også til en rimelig penge. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Pass på, vis du bruker uorginalt blekk. Ryker som regel garantien. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 14:36, skrev Danny:vet ikke hvor ofte man må bytte den greia på kaser skrivere men det er ikke ofte som på blekk. Spørst hvilket merke osv. F.eks en brother hl1440 holder 6000 ark. Toneren koster ca 600-700kr Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 14:48, skrev hageby1:Pass på, vis du bruker uorginalt blekk. Ryker som regel garantien. Tror ikke det er så farlig om en mister garantien på en skriver til 400kr... Derimot, en i high-end klassen til en 3-4000 kr, så.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Får canon patronene mine til 99kr, det er ikke så ille... men tror de kosta 300 eller .no før Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Du kan bruke vanlige printer refill patroner og blekk, slik at du kan unngå å 'støtte' produsentene. :smile: Litt mer info finner du her http://www.printerrefill.no/ Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 14:18, skrev jornh71:Vet noen hvor jeg kan få kjøp uoriginalt blekk i Norge, gjerne Web-butikker. Har hørt at en del skrivere (husker ikke merke), automatisk setter ned kvaliteten på utskriftene hvis det oppdages at det er uoriginalt blekk i skriveren. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 16:52, skrev Tigeren:Har hørt at en del skrivere (husker ikke merke), automatisk setter ned kvaliteten på utskriftene hvis det oppdages at det er uoriginalt blekk i skriveren. [useriøs] Sitter det en liten fyr inni skriveren og noterer serienummertet til patronen, og snyter seg på arket hvis det er feil? :razz: [/useriøs] Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 14:48, skrev hageby1:Pass på, vis du bruker uorginalt blekk. Ryker som regel garantien. Så vidt jeg vet, vil det være ulovlig om produsentene setter som betingelse at du må bruke originale blekkpatroner. Så det er nok ikke noen automatikk i at garantien ryker. Men det er klart at hvis noe er galt med en uoriginal patron, og denne feilen fører til at skriveren blir ødelagt, vil du ikke kunne kreve at skriverprodusenten retter feilen. Jeg synes forøvrig at praksisen med å selge blekkpatroner som koster mer enn skriveren, er forkastelig. Det er åpenbart at skriverprodusentene holder prisene kunstig høye. Mitt råd til alle som ikke absolutt trenger farger, er å skaffe seg en laserskriver. Langt billigere i drift, mye bedre utskriftskvalitet (tenker ikke på fotoutskrifter) og mye raskere. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg kjøpte herfra sist og sparer nå ca 140kr patronen ved dette opplegget. http://www.blekkpatron.no/Default.asp?Mode=Product edit : sorry så ikke at flere hadde postet dette [ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-12-11 19:53 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå