starchild2007 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei alle stue-PC guruer! Jeg er ny i gamet, men skrudde tidligere sammen mine PC'er(helt til prisen på komplette PC'er omtrent ble den samme). Har planer om å anskaffe PC i stua og har da følgende spørsmål: Har sett på noen komplette PC pakker, men ser du må opp i 12-13000 for dem. Vil jeg komme mer prisgunstig ut hvis jeg bestiller komponenter og skrur dem sammen selv? Altså, vil det utgjøre en vesentlig forskjell på tilsvarende specs? Er det noe som kan anbefale komplette stue-PC'er? NB! Må ta seg fint ut i stua og MÅ være støysvak :-) På forhånd takk for alle innspill!! Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg har vært innom tanken selv og jeg prøvde og "sette" sammen en pc selv og se hva som lønte seg,bygge selv eller kjøpe ferdig og jeg kom frem til konklusjonen at jeg kjøper ferdig bygd.De er såpass velutstyrt de som er ferdige med tilkoblinger og ytelser så det blir nok ferdigbygd for min del. Lenke til kommentar
svenas Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg er i ferd med å skaffe meg en stue PC. Er selv fersk i faget, og har sjekket en del av ferdig pakkene, men har kommet til at jeg vil bygge selv. PC'en vil bli brukt til både TV, spill og musikk. Har derfor større mulighet til å velge skjermkort, minne ( kan ha opptil 8 Gb), harddisk osv. Dessuten tror jeg at det er letter og oppgradere PC'en med nye kort senere. De fleste Media Pc'ene ser veldig kompakte ut. Jeg har valgt et kabinett med touch screen, dette fordi jeg skal koble PC'en mot en plasma skjerm, og ønsker derfor ikke å ha et "frosset" bilde på over lengere tid når jeg f.eks spiller musikk. (Kabinett type Sky Hawk MGE HT-1 HTPC Sølv, 7" touch screen pris ca. 3000,-) Koster jo litt, men håper at jeg sparer TV'en på denne måten. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Man får mest for pengene om man bygger selv, dette gjelder både ve stue pc eller vanlig pc, det er dog noen forutsetninger og det er at man finner den billigste nettbutikken og ikke kjøper alt hos den som er dyrest bare for den er mest kjent for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå