Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen hakker under bruk og klikker ofte!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøp meg en ny maskin og har fått et par problemer jeg trenger hjelp med.

Når jeg sitter å skriver et dokument, eller ser en film, hva som helst, så stopper alt opp i 1 sekund, og så fortsetter alt å fungere. Dette skjer ganske ofte. Jeg undrer om det kan være på grunn av harddisken min?

Mitt andre problem er at på noen få spill jeg spiller, stopper maskinen. Først låses bilde på skjermen og så musen og alt anet som kjører i bakgrunnen. Etter en liten stund kommer blå skjermen som forteller at et viktig program har blitt avsluttet og jeg må starte maskinen på nytt.

Jeg tenkte at dette kunne være et problem med en fil i Windows eller med spillene, men det var ikke tilfellet. I ettertid har jeg både reinstallert spillene og Windows. Ingen framskritt...

Her er maskin om det hjelper:

Hovedkort:

EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

CPU:

Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Skjermkort:

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Minne (RAM):

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology.

Harddisk:

Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM

Håper det er noen som har kjennskap til dette og kan hjelpe. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja vest ^^

jeg ble litt usikker på akkurat oppdateringen av BIOS. Jeg var på EVGA support siden, og der kunne jeg laste ned BIOS oppdatering under mainboard og graphic.

Jeg har nemlig også problemer med strømforsyningen. Den kan pluttselig bare slå seg av, og dette vil vel neppe være så bra om det skulle skje under oppdateringen av BIOS :/?

Lenke til kommentar
ja vest ^^

jeg ble litt usikker på akkurat oppdateringen av BIOS. Jeg var på EVGA support siden, og der kunne jeg laste ned BIOS oppdatering under mainboard og graphic.

Jeg har nemlig også problemer med strømforsyningen. Den kan pluttselig bare slå seg av, og dette vil vel neppe være så bra om det skulle skje under oppdateringen av BIOS :/?

8144724[/snapback]

Nei, om det skjer blir du nødt til å kjøpe en ny bios brikke til hovedkortet...

Hvilken strømforsyning har du? kan være den som er grunnen til problemet..

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Jeg har ikke muligheten til å sjekke helt nøyaktig, men det er enten denne

varenr.: 324817

eller en av de andre med litt mindre watt (altså det kan være den på 530, 380 eller 670 watt). Men dette burde da være mer enn nok til å drive systemet mitt.

Jeg har vært med på at den har slått seg av fire ganger før jeg har kommet til skriverborde, men av og til kan den stå på fler timer uten problem

Lenke til kommentar

Jeg fant nå en hotfix på nett som fortalte meg at jeg trenger en BIOS update som vil gjøre systemet mitt mer stabilt

http://evga.com/support/680i/

Denne var vist bare med tanke på error i forhold til SATA disken, men den skal vist hjelpe.

Problemet er jo da, jeg kan ikke. Når strømforsyningen er så ustabil, kan man jo ikke kjøre en slik update :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...