Gå til innhold

Snodig konvertering av filer

Anbefalte innlegg

Nedlastede Mp3-filer som med et 'poff' blir til WinRAR-filer? er det noen som har opplevd dette?

Igår skjedde det noe rart, alle mp3 filene ble omgjort til Winrar filer. Jeg slettet all musikken og prøvde føre inn nye sanger, i går virket de helt fint, men idag når jeg skulle høre på musikk, vips så var de Winrar filer :hrm:

Endret av Nicolasn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La meg gjette.

Du har WinAmp som "default" musikkavspilling?

Da blir alle ikonene til "WinAmp"....

8142791[/snapback]

Han skrev WinRAR ikke WinAmp ;)

Trådstarter: Klarer du å spille de av da?

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
La meg gjette.

Du har WinAmp som "default" musikkavspilling?

Da blir alle ikonene til "WinAmp"....

8142791[/snapback]

Han skrev WinRAR ikke WinAmp ;)

Trådstarter: Klarer du å spille de av da?

8142801[/snapback]

Niks, får ikke spilt de av heller :nei:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å 'trekke' filene over til avspilleren i steded for å dobbelklikke på dem? Jeg har en følelse av at det "bare" er at 'noe' har endret på filtlilknytningen, altså hvilket program som åpner filen.

Hva dette 'noe' er er opp til trådstarter å finne ut av.... Men jeg tror jeg ville kjørt en virusskjekk...

M.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å 'trekke' filene over til avspilleren i steded for å dobbelklikke på dem? Jeg har en følelse av at det "bare" er at 'noe' har endret på filtlilknytningen, altså hvilket program som åpner filen.

Hva dette 'noe' er er opp til trådstarter å finne ut av.... Men jeg tror jeg ville kjørt en virusskjekk...

M.

8143025[/snapback]

Og virussjekken skal være godt for? :ohmy:

Jeg prøvde å trekke filene over til avspilleren, men den ville ikke. Kan det ha noe med at jeg bruker Itunes?

Lenke til kommentar
Blir filene omdøpt fra *.mp3 til *.rar, eller er det bare ikonet som byttes?

8143685[/snapback]

Ikonene blir byttet ut og når jeg dobbelklikker på ikonet for å spille av filen, Såæ kommer bare WinRAR programmet og jeg får en melding om at "the file is corrupt from transfer"

Lenke til kommentar

8143685[/snapback]

Ikonene blir byttet ut og når jeg dobbelklikker på ikonet for å spille av filen, Såæ kommer bare WinRAR programmet og jeg får en melding om at "the file is corrupt from transfer"

8145189[/snapback]

Slå av "Skjul fil-etternavn for kjente filtyper" (eller hva det heter på norsk), for å se filetternavnet. Hvis fila fremdeles heter *.mp3, er det bare å høyreklikke på fila og velge "Åpne i" - så velger du programmet du vil spille mp3-filer med og huker av for "Alltid bruk dette programmet for denne typen filer".

Lenke til kommentar

8143685[/snapback]

8145189[/snapback]

Slå av "Skjul fil-etternavn for kjente filtyper" (eller hva det heter på norsk), for å se filetternavnet. Hvis fila fremdeles heter *.mp3, er det bare å høyreklikke på fila og velge "Åpne i" - så velger du programmet du vil spille mp3-filer med og huker av for "Alltid bruk dette programmet for denne typen filer".

8145927[/snapback]

Hmm, det skjønnte jeg ikke. Men slettet alle filene og hele mappen, så oprettet jeg en ny mappe med nytt navn. Og begynnte å laste ned, INGEN av filene har blitt RAR-filer ennda :whistle:

Lenke til kommentar

Huh.. selv konverterende filer =0 Det er nå bevist at det finnes problem i alle mulige vinkler...

Jeg ville avinnstallert winRAR og sett hva som skjedde da, også om det da fugerte innstallert det på nytt og sett om samme problemmet framstod...

Viss det gjør det så kan du ta deg en tur inn i Handlings loggen og følge med der =)

Kontroll Panel --> Administrive Verktøy --> Handlings logg.

Der vil du se alle feil som oppstår med applikasjoner og system.

Så ser på du på applikasjoner mens du dobble klikker på filene som vises som rar filer og ser hva loggen informerer om =) Sannsynligviss vil windows gi deg en løsning på problemmet i form av en forklaring om det er windows du kjører da =)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Huh.. selv konverterende filer =0 Det er nå bevist at det finnes problem i alle mulige vinkler...

Jeg ville avinnstallert winRAR og sett hva som skjedde da, også om det da fugerte innstallert det på nytt og sett om samme problemmet framstod...

Viss det gjør det så kan du ta deg en tur inn i Handlings loggen og følge med der =)

Kontroll Panel --> Administrive Verktøy --> Handlings logg.

Der vil du se alle feil som oppstår med applikasjoner og system.

Så ser på du på applikasjoner mens du dobble klikker på filene som vises som rar filer og ser hva loggen informerer om =) Sannsynligviss vil windows gi deg en løsning på problemmet i form av en forklaring om det er windows du kjører da =)

8185855[/snapback]

De konverteres uansett :hrm: Men den "handlingsloggen" du snakket om? er det den samme som "Handlingsliste"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...