Gå til innhold

Nye regler for bagasje på fly?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ut å reise i morgen og har tenkt til å ha med meg bagen inn på flyet.

Kan jeg ha med meg tannkrem tuben og lignende? Har hørt noe om at man må ha dette i en gjennomsiktig pose, er dette riktig?

8142714[/snapback]

Ja. Ingen flytende væsker kan medbringes inn på flyet uten at det ligger i pose

EDIT: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/..._bagasje_pa_fly

http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1483454.ece

Og egentlig STFG:p Søkte bare etter "regler for å fly"

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

reglene er max 1dl på enhet, max 1 liter, og den gjennomsiktige posen skal kunne lukkes...

logikken bak dette er at man ikke skal kunne ha med seg flytende sprengstoffer om bord

morsmelk-erstattning og lignende går ikke under denne kvoten, men du må regne med at kontrolløren ber deg smake på det du har med deg utenom kvoten på 1l, som kan gå utenom da...

det som går utenom er hovedsakelig medisiner og morsmelk-erstattning.

Drikke må du kjøpe inne på flyplassen

og det er beholderen som ikke skal ta mer enn 1dl, om du har en 5dl flaske, med 1dl vann, så går ikke den gjennom...'

edit: dette gjelder hånd-bagasje...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Et fint fint regelverk som gjør at flyplassene tjener mere på at DU blir tørst og sulten. Lenge leve logikken.

8144053[/snapback]

Ikke bare at de tjener mer, men jo fler sånne sære regler det blir på fly, jo fler vil ta toget rett og slett for å slippe alt styret med å pakke "riktig" og sikkertsregler.

Lenke til kommentar
Ikke bare at de tjener mer, men jo fler sånne sære regler det blir på fly, jo fler vil ta toget rett og slett for å slippe alt styret med å pakke "riktig" og sikkertsregler.

8145050[/snapback]

Selvfølgelig. Dog, så er ikke akkurat tog (eller andre transportmåter for den saks skyld) et alternativ over alt i dette norske landet.
Lenke til kommentar
Noen som vet logikken bak poseregelen? Ser ikke helt hva det skal være godt for. ?

8143100[/snapback]

Det er så du ikke skal ha med deg store mengder flytende sprengstoff. Har du alt samlet i en liten pose er det lettere å kontrollere. Dessuten får du jo bare ha med 1 dl av hver enhet.

Lenke til kommentar

Husk at det gjelder alt flytende og at du ikke kan komme med det i en vanlig plastpose. Du må ha en spesiell pose med zip-lock. Flere eksempler på at folk har fått kjeft på grunn av dette. :roll:

1 dl flytende sprengstoff er ikke noe farlig det. :roll:

Alle disse sikkerhetsreglene tjener mot sin hensikt og rammer vanlige lovlydige mennesker. Med tanke på alle køene som nå danner seg på flyplassene, vil jo flyplassen, nå bli et perfekt mål. Løsningen på dette vil være å innføre strenge sikkerhetsregler, før man i det hele tatt får lov til å slippe inn på flyplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...