jedilordno Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Akkurat nå sitter jeg med valgets kvaler. Skal jeg velge en BMW 320d LE, Audi A4 140 hester Tdi eller Saab 9-3 Sportskombi 150 hester 1,9 tdi Alle er med automatgear. Prisene varierer selvsagt men det er på det meste ca 50 000 forskjell mellom laveste og dyreste modell så det har ikke så mye å si (ca samme utstyrsnivå) Jeg har jo selvfølgelig mine plusser og minuser på alle disse, men det er bare følelser og antagelser. Som f.eks BMW har vel dyre deler og servicer? Saab mye feil? Audi har dyre deler (møller bil grøss) Men det er kanskje ikke mye fakta ute å går. Derfor trenger jeg litt hjelp. Hva ville du valgt og hvorfor? PS Det gjelder ny bil og alle er stasjonsvogner Prisen varierer fra 430 000(saab) til 480 000(bmw) Endret 13. mars 2007 av jedilordno Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Nå vet jeg ikke om det er nybil det er snakk om, men likevel ... Jeg har ikke kjørt noen av disse, men hadde jeg skulle valgt "i blinde" hadde jeg valgt Saaben, rett og slett fordi den er penest, og at jeg liker Saab veldig godt fra før. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Av disse 3 hadde jeg valgt Saab eller BMW. Fornuften sier av en eller annen grunn Saab, mens hjertet sier BMW. Kjenner flere som har kjøpt ny Saab de siste par årene, og alle er veldig godt fornøyd med servicen de får hos forhandler. Ikke har de hatt mye feil på bilene heller, og det lille som har vært, har stort sett løst seg med software-oppdateringer. Trur ikke det skiller så mye servicekostander. Gjorde kanskje det før, men ikke nå lenger. Et EU-direktiv, som kom for et par år siden, gjør det nå mulig å kunne få tatt servicen på et hvilket som helst verksted, og fortsatt beholde alle garantier på bilen. Enkelte bilmerker (om ikke alle) har jo vært litt sære på det tidligere. Deleprisene kan sikkert variere endel i pris, der er kanskje BMW litt dyrere enn de andre, ihvertfall ifølge alle såkalte "eksperter".... Pantera Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Synes bmw har kjedelig design.Audi ser jo fin ut med den nye grillen.Fronten til saab er litt vulgær,men det venner du deg til.Står mellom audi og saab hos meg.Hva med Lexus is220d? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Synes bmw har kjedelig design.Audi ser jo fin ut med den nye grillen.Fronten til saab er litt vulgær,men det venner du deg til.Står mellom audi og saab hos meg.Hva med Lexus is220d? 8143039[/snapback] Jeg har kjørt noen ulike eksemplarer av den nye A4'en, og disse har uten unntak hatt en eller annen form for irriterende småfeil. Problem med fjernkontrollen til sentrallåsen, knapper som ikke funker og denslags. Ble litt "turned off" av akkurat dette må jeg innrømme, selv om det naturligvis går på garanti og gjerne blir fikset kjapt og enkelt. Man vil jo helst slippe å stikke innom forhandleren i tide og utide når man har kjøpt seg splitter ny bil! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 tunam85: Den kommer vel ikke som stasjonsvogn, noe trådstarte muligens ønsker? Men ellers er jo det selvsagt en enda bedre kandidat enn Saaben, syns jeg Og, vulgær front? På 9³? Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg hadde definitivt valgt BMW 320D. Kvalitet og skikkelig utførelse. Sprek motor, og en enorm kjøreglede, noe som bare standarddrift kan gi. Meget gode seter, romslig bil, og sprekt design. Designmessig meget stilren bil. Ikke dyrere deler enn andre. Knallgod service i Bergen (Jæger). Saaben har jeg ikke prøvd enda. Den ser meget pen ut, men stasjonsvognen er liten. Faktisk den minste av disse tre bilene. Den har et typisk Saab interiør så man må like for å eie bilen. Personlig liker jeg det ikke. For mange knapper, og et dashboard som breier seg for mye. Audi A4 har elendig kvalitet på instrumentene innvendig. Dårlige knapper på klimaanlegget og ellers. Simpel plastikk. Dessuten er bilen betraktelig mindre enn BMWen. Audien mangler romslighet innvendig. Dessuten ser den direkte kjedelig ut. Kan ikke sammenlignes selv om de fleste liker å tro det. Jeg anbefaler BMW. Ingen andre matcher i den prisklassen med samme utstyr. -xhilerate- Lenke til kommentar
jedilordno Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Takker for kjappe og gode svar. Joda det er stasjonsvogn som er tingen Slik er det å være 2 barnsfar. Og kom gjerne med flere svar. Alle mottas med stor takk. Xhilrate: Etter å ha prøvd alle tre er det faktisk kun saab som fikk inn tvillingvogna Men det er ikke så viktig da den vogna ikke skal brukes mer til sommeren. Kjørefølelsen fikk jeg mest fra BMW skal innrømme det. Mye sprekere i aksen. Men er BMW virkelig verd 50 000 mer og det uten skinnseter tom Endret 13. mars 2007 av jedilordno Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er ikke så gærnt den her heller? Lenke til kommentar
jedilordno Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Er ikke så gærnt den her heller? 8143779[/snapback] Faller liksom ikke i smak da vettu Smaken er som baken og så er jeg kanskje litt sær og vil innerst inne vise meg frem? Hvem vet Men er liksom ikke så keen på fransk. Kan være min fars skrekkopplevelser med en Renault. Tok en tur innom Peugeot og bygget den. Prisen ble nesten den samme som Saab Endret 13. mars 2007 av jedilordno Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har hatt en Audi A4 1.9TDI Quattro Avant i familien siden sommeren 2003. Da var den ett år gammel å hadde gått rundt 34000km. Den har nå rundet 120,000 å aldri hatt problemer med den, så kvalitetsmessig føler jeg at Audi er like bra som de andre her. Har ikke noe forhold til Saab annet enn at jeg hadde en Saab 9000 Turbo ett par måneder. BMW er jo også fine biler da. Jeg har aldri kjørt en diesel BMW men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe dårligere her. Designmessig liker nå jeg Audien. Det er mye smak og behag her mener jeg... :!: Lenke til kommentar
jedilordno Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Har hatt en Audi A4 1.9TDI Quattro Avant i familien siden sommeren 2003. Da var den ett år gammel å hadde gått rundt 34000km. Den har nå rundet 120,000 å aldri hatt problemer med den, så kvalitetsmessig føler jeg at Audi er like bra som de andre her. Har ikke noe forhold til Saab annet enn at jeg hadde en Saab 9000 Turbo ett par måneder. BMW er jo også fine biler da. Jeg har aldri kjørt en diesel BMW men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe dårligere her. Designmessig liker nå jeg Audien. Det er mye smak og behag her mener jeg... :!: 8143873[/snapback] Det er det selvfølgelig. Men det er moro å lese bakgrunnen for hvilke valg dere gjør. Har nemlig en følelse av at valget kommer til å stå på følelser hvis ingen kommer med noen knakende gode argumenter. Har jo sett på autoindex hvor Saab og BMW gjør det særs godt kontra audi. Den avspeiler jo godt følelsen til de som eier merkene. Men tar gjerne imot argumenter på det tekniske o.l Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du kan jo lese her, dog denne listen representerer hele merket, ikke de enkelte modellene du vil ha. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 BMW banker vel de fleste, om ikke alle, på fornøydhetsskalaen (flott ord, ja?), og den hadde nok blitt mitt andrevalg. Dagens A4 er rett og slett for ... A4 for meg, hehe. Uansett er Saab fortsatt førstevalget av dine tre kandidater Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Selv hadde jeg nok valgt Saab'en, men det er jo bare en smakssak. Ingen av bilene er dårlig, så hvis jeg var deg ville jeg gått etter følelsene (og hvor godt du sitter i de). Lenke til kommentar
jedilordno Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Du kan jo lese her, dog denne listen representerer hele merket, ikke de enkelte modellene du vil ha. 8144393[/snapback] Leste denne ja og det skremte meg litt. Men de 13 prosentene i forskjell fra BMW til saab skremte meg ikke sååå mye Det er uansett drøyt og ha så mye som 30-40 prosent feil. Men den sa ikke noe om hvor mange feil det var snakk om? Men den forsterker jo inntrykket av at BMW bygger mer solide biler enn Saab og Audi. Men er de 50 000 verd den lavere feilmarginen? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hvis du har lyst på BMWen, så kjøp den da. Ikke noe vits i å spørre hva tullingene på dette forumet mener. Er ikke akkurat noe IQ-forum dette her. PS. Du kan reparere mye for 50 000 kr. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Og en ting til. Peugeot 407 er en flopp salgsmessig. Kan bli vanskelig å bli kvitt dem om noen år. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Audi A4 hadde jeg kjøpt. Kvalitet hele veien. Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 PS. Du kan reparere mye for 50 000 kr. 8145373[/snapback] På en ny bil? med 3års garanti og 5års reklamsjonsrett er det lite som skal repareres på annet en deler som regnes som slitedeler(bremser, reimer osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå