Espenhh Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 http://hoppetau.no/2007/03/13/15-ting-pc-n...-vettet-av-meg/ Noen som har noen flere punkter? :!: Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 http://hoppetau.no/2007/03/13/15-ting-pc-n...-vettet-av-meg/ Noen som har noen flere punkter? :!: 8142046[/snapback] Morsomt. Skal vises til mine foreldre senere Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) omg lol, tror jeg kjenner meg igjen i hmmm... alle 15 punktene ! Tviler på jeg er den eneste, det der er akkurat sånn det er ^^ EDIT: Punkt 12 kjenner jeg meg dessverre altfor godt igjen i... Endret 13. mars 2007 av [muffin] Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Error 404 - Not Found Edit: skrollet ned og klikte på linken helt nede på siden. Hahaha var mye morsomt og sant der ja. Endret 13. mars 2007 av Magikaren Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Fungerer fint her, morsom side forøvrig. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ting som er store irritasjonsmoment, er besteforeldre og PC. Husker bestefaren min presterte å rote bort startmenyen. Han hadde dratt den ned, så den ikke vistes. Han og tanten min hadde jobbet timesvis for å få den fram igjen, noe de ikke klarte. Jeg fikk den fram etter 5 sek. De ble da overbevist på at jeg var et datageni. Takk gud for at det går an å låse startmenyen.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Barnslig... Mye av det iallfall. Å irritere seg av ting andre ikke kan er bare for dumt. Her hvor jeg jobber, så innebærer det av å hjelpe en god del slike folk, og man kan ikke forvente at de blir noe bedre hvis du ikke forteller dem hvordan det skal gjøres. Slik som han skrev det på den siden, så synes jeg han burde irritere seg mindre, å vært mere til hjelp. For meg, så irriterer det meg mere å lese noen som skriver som han, og tror han vet best. Han har misforstått masse, så han er ikke så god som han selv tror. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Herregud Steina, finnes det ikke humor i deg i det hele tatt? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Herregud Steina, finnes det ikke humor i deg i det hele tatt? 8143662[/snapback] Nei.. iallfall ikke av folk som tror de er overlegne. Det blir bare trist Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Så du liker ikke blonde vitser, svenske vitser, vitser om alskens dumme ting, morsomme filmer som handler om allerede nevente ting heller? Etter som de er "overlegne"? I forhold til de han har hjulpet med PC så er han overlegen! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Herregud Steina, finnes det ikke humor i deg i det hele tatt? 8143662[/snapback] Nei.. iallfall ikke av folk som tror de er overlegne. Det blir bare trist 8143692[/snapback] Enda tristere å sitte vedsiden av en som tror han har peiling men bare må spørre om alt (jeg) gjør. Alt fra hvordan lage server til hva den itemen gjør i et spill. Spesielt når han da "leecher" info som jeg har funnet ut av selv og når det som står i infoboksen er innlysende Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Herregud Steina, finnes det ikke humor i deg i det hele tatt? 8143662[/snapback] Nei.. iallfall ikke av folk som tror de er overlegne. Det blir bare trist 8143692[/snapback] Hva er vitsen med humor uten å kunne mobbe de svake? Det er jo 50% av all humor! Lenke til kommentar
Løve Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Barnslig... Mye av det iallfall. Å irritere seg av ting andre ikke kan er bare for dumt. Her hvor jeg jobber, så innebærer det av å hjelpe en god del slike folk, og man kan ikke forvente at de blir noe bedre hvis du ikke forteller dem hvordan det skal gjøres. Slik som han skrev det på den siden, så synes jeg han burde irritere seg mindre, å vært mere til hjelp. For meg, så irriterer det meg mere å lese noen som skriver som han, og tror han vet best. Han har misforstått masse, så han er ikke så god som han selv tror. 8143616[/snapback] Det er jo ikke så %!%# vanskelig å lese en manual. Selv om jeg kjenner noen som er flink med bil ringer ikke jeg dem hver gang og forventer at de skal reparere det hver gang det er noe galt med bilen. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hvordan tror du vi på service-avdelingen har det hver bidige dag? Kjenner meg så uendelig godt igjen her. Og til dere som kjører 3 mil tilbake til butikken fordi Bluetooth-headsetet dere kjøpte for en halv time siden ikke virker og krever ny, RTFM (Read the F`ing manual!!). Det er ikke mer som skal til edit: Det som jeg skrev ovenfor gjelder også på alle produkter Endret 13. mars 2007 av Mompen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 En ting som er sinnsykt irriterende, er når noen ber om hjelp, men breier seg ut i hele sin bredde foran PCen og nekter å slippe musa. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 En ting som er sinnsykt irriterende, er når noen ber om hjelp, men breier seg ut i hele sin bredde foran PCen og nekter å slippe musa. 8147101[/snapback] Å ja! "Bare si meg hva jeg skal gjøre" typen, hehe :!: Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 En ting som er sinnsykt irriterende, er når noen ber om hjelp, men breier seg ut i hele sin bredde foran PCen og nekter å slippe musa. 8147101[/snapback] Å ja! "Bare si meg hva jeg skal gjøre" typen, hehe :!: 8147109[/snapback] Typsik tilfelle.... ca 66% av alle jeg har hjulpet med PC er sånn... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Barnslig... Mye av det iallfall. Å irritere seg av ting andre ikke kan er bare for dumt. Her hvor jeg jobber, så innebærer det av å hjelpe en god del slike folk, og man kan ikke forvente at de blir noe bedre hvis du ikke forteller dem hvordan det skal gjøres. Slik som han skrev det på den siden, så synes jeg han burde irritere seg mindre, å vært mere til hjelp. For meg, så irriterer det meg mere å lese noen som skriver som han, og tror han vet best. Han har misforstått masse, så han er ikke så god som han selv tror. 8143616[/snapback] kan slenge til at det er noen folk som ikke vil/greie å lære seg det en lærer bort til de, når det har med data å gjøre. Det er irritabelt det, når du må lære en person den samme enkle tingen for 7 gang Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Syntes vi kan da med dette også Et lite hjertesukk fra brukerstøtten. Når du ringer oss får å få flyttet datamaskinen, sørg for å la den ligge begravd under et halv tonn postkort, barnebilder, kosedyr, tørkede blomster, bowling trofeer og tegninger fra ungene. Vi har ikke noe liv, så det er dypt rørende å få et flytende glimt av ditt. Ikke skriv noe som helst ned. Noen gang. Vi kan trylle fram feilmeldingene her hvor vi sitter. Når en IT-person sier han kommer til plassen din med en gang, gå og hent deg kaffe. På den måten trenger du ikke å være irriterende tilstede når vi trenger passordet ditt. Vi husker alle 300 passordene utenat. Når du ringer IT-kontoret, fortell hva du vil ha, ikke hva som gjør at du ikke kan få det. Vi trenger ikke å vite at du ikke får lest e-posten din fordi maskinen din ikke starter i det hele tatt. Når IT-avdelingen sender ut en e-post med høy viktighetsgrad, slett den med en gang. Det er bare en test. Når en IT-person spiser lunsj, bare gå rett bort og pøs ut om problemet ditt. Vi er til kun for å tjene andre. Send viktig e-post kun med store bokstaver. E-postserveren kjenner igjen dette og sender meldingen med ekstra høy hastighet. Når kopimaskinen/faksmaskinen ikke fungerer, ring IT-support. Det er jo tross alt elektronikk i den dingsen. Når noe er galt med datamaskinen hjemme, legg den på stolen til en IT-person uten navn, telefonnummer og uten beskrivelse av problemet. Vi bare elsker små mysterier. Når en IT-person forteller deg at PC-skjermer ikke inneholder fargepatroner, motsi ham. Vi elsker en god diskusjon. Når en IT-person forteller deg at han vil være hos deg snart, svar i en sarkastisk tone "Og hvor mange uker betyr snart ?" Det er en god motivasjonsfaktor. Når skriveren ikke vil skrive ut, send utskriften minst 20 ganger til. Utskrifter blir stadig vekk dratt inn i sorte hull. Når skriveren fremdeles ikke vil skrive ut etter 20 forsøk, send utskriften til alle 68 skriverne på jobben. En av dem vil sikkert fungere. Ikke lær navnet på noe teknisk. Vi vet nøyaktig hva du mener når du sier: "Dingsen min funker ikke". Ikke bruk on-line hjelp. On-line hjelp er for pyser. Hvis kabelen til musen hele tiden dytter overende bildet av katten din, løft opp maskinen og legg kabelen under den. Slike kabler er laget spesielt for å tåle vekten av 20 kilo datamaskin og skjerm. Hvis mellomromstasten på tastaturet ikke fungerer, skyld på oppgraderingen av epost-systemet. Tastaturer er faktisk veldig glade for å få et halvt kilo brødsmuler og neglerester drysset ned i dem. Når du får en melding som sier "Er du sikker ?" klikk på Ja-knappen så fort du kan. Hvis du ikke var sikker ville du vel ikke gjort det, ikke sant? Når du finner en IT-person i telefonsamtale med banken sin, sitt dønn alvorlig på den andre siden av skrivebordet hans og kikk ham i øynene til han legger på. Vi har ikke noe penger i banken uansett. Bare føl deg fri til å si ting som "Jeg har ikke noe peiling på den dærre datadritten". Vi har ikke noe imot å høre at ekspertområdet vårt blir referert til som dritt. Når du må bytte fargepatron i en skriver, ring IT-support. Bytte av patron er en ekstremt komplisert affære, og Hewlett-Packard anbefaler at det skal bare gjøres av en ingeniør med en mastergrad i atomfysikk. Når du ikke kan finne en person i telefonoversikten, ring IT-support. En av våre bigeskjefter er å pugge slik informasjon utenat. Når du må dirke opp et gammelt arkivskap, ring IT-support. Vi bare elsker å bryte oss inn i ting. Når noe er galt med din datamaskin, be en annen å ringe IT-support. Vi stortrives med utfordringen det er å prate med en tredjepart som ikke vet noe om problemet i det hele tatt. Når du mottar en epost på 30 MB (STOOR), send den videre til alle du kjenner. Det er alltid masse plass på serveren til slikt. Ikke engang tenk på å sende store utskriftsjobber i flere små. Det kunne hende at noen andre vil kunne klare å få klemt inne et lite notat som ødelegger sorteringen i sidene dine. Når en IT-person kommer inn i heisen, dyttende på en tralle med datautstyr for rundt en halv million, spør så høyt du kan: "Ærlig talt, må du virkelig ta heisen for å komme EN etasje ned!?" Det er bare en av mange morsomheter som får oss til å le lenge og vel. Når du møter en IT-person på supermarkedet på en lørdags ettermiddag, still et spørsmål som har med datamaskinen på jobben å gjøre. Vi kaster gjerne bort vår fritid på deg. Ikke bry deg med å si ifra til oss når du flytter datamaskiner selv. Maskinnavnene som vi har gitt dem er bare en kosmetisk forskjønnelse. Når du tar med din personlige datamaskin for å få reparert den på jobben, legg igjen dokumentasjonen hjemme. Vi finner alle innstillingene og driverne et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå