( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Noen som har plukket med seg mangaen BLADE - Den udødelige? Det har jeg Fra 5. mars kom den ut til salg her i Norge, på norsk! Mangaen har et eget team til å oversette fra engelsk/japansk til norsk, og gis ut av Schibsted Forlagene (seff). Av det vi hittil har sett så har den norske versjonen av BLADE fått god kritikk fra diverse norske aviser. Serien vil komme ut i tilsammen 14 volumer (MERK at serien er kommet til volum 20 i Japan, og det kommer visst en arc til, antagelig på ca 4-5 volumer; den amerikanske versjonen er kommet til volum 16). Introduseringen av mangaen byr på 2 volumer for prisen av 1, nemlig 79,50kr; ikke 49,50 som vi er vant med faktisk. Schibsted pleier å introdusere nye mangaserier via Pondus - første volum som ekstrabilag, me dette er en såkalt voksenmanga . Ellers så får ikke noe særlig mer enn vanlig for de 20 kronene ekstra (som vi senere vil betale), men bøkene er faktisk nesten 1cm bredere(!). Har ikke rukket å lese noe av den ennå, ettersom at jeg er travelt opptatt med Love Hina som kom ut i dag, men det ser lovende ut; og jeg lover å gi en liten anmeldelse selv Vakkert KILDE Jeg siterer fra baksiden på volum 1 av BLADE: "Manji en herreløs samurau i det føydale Japan, har blitt forbannet med evig liv. For å sone sine forbrytelser må han drepe 1000 onde menn! Hans søken begynner når en ung jente trenger hans hjelp (her stod det faktisk "han hjelp"... = leif) for å hevne sine foreldre. Dermed skal blod fra tusen flyte." Serien beskrives ellers som en voksenserie, litt humor, men mest blod. Aner jeg voldtekt og lignende også, noe alla Berserk? Tviler ikke på at disse to seriene er nokså lik, og likevel unike selvfølgelig. Kan også nevne at den er både skrevet og tegnet av Hiroaki Samura. Er glad at BLADE er kommet til Norge, mangamarkedet blir bare bedre og bedre. Gah, jeg gleder meg til å lese! :!: Enda en KILDE Endret 13. mars 2007 av Motoko Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Strengt tatt har man kunne oppdrive den første Blade utgaven på norsk ganske lenge. Plukket opp bok 1 som hadde stått på ein kiosk i lokalmiljøet ganske så lenge.Denne utgaven skiller seg ut med annet utseende dog. Har gått og ventet på fortsettelsen ganske utolmodig faktisk. Dessuten så er det flott å ha 1 stk- utseende på bøkene da Forøvrig syns eg dette er bra saker. Mye flotte heilsiders tegninger i diss ebøkene syns eg. Vold skofter det heller ikkje på Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Huh, hvem ga ut BLADE-boka du kjøpte, ikke Schibsted vel? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ikke for å ødelegge tråden. Men jeg klarer ikke lese manga på norsk. Det blir helt feil for min del. Men gi respons om den er bra, så får jeg helle vurdere å lese den:) Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ha, for all del, du ødelegger intet i denne tråden; ettersom det er ganske mange som er skeptiske på norskoversatte mangaer. But no worry, jeg skal gi en grei utgreiing på både språk og innhold i den første boka. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hmm.. har en del Blade of Immortal bøker på engelsk. Stiller meg dog skeptisk til norsk utgaven. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er ganske sikker på at Mangismo har gitt ut noen Blade bøker. Skal kjøpe dem jeg, ja! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Var nede på narvesen i sta og skulle kjøpe meg en pakke tyggis da et pent bokomslag fanget oppmerksomheten min. Har aldri lest manga før, men tok sjansen og kjøpte denne "pakken" med to bøker for prisen av én. Virker veldig spennende, da jeg interesserer meg for samuraier o.l. Har nå lest et kapittel og har fått et godt inntrykk. Dette blir det mer av! Edit: kom visst med en "ø" på slutten som ikke skulle være der. Endret 13. mars 2007 av KristianG Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kan anbefalle denne serien har selv lest til volume 12, og det blir bare bedre og bedre. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kan anbefalle denne serien har selv lest til volume 12, og det blir bare bedre og bedre. 8143412[/snapback] Er det mye nytt i starten? Er på en måte litt mye informasjon, men regner med at det blir mer oversiktlig? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Huh, hvem ga ut BLADE-boka du kjøpte, ikke Schibsted vel? 8142494[/snapback] Schibsted forlagene jo Det er bare snakk om bok 1 altså. Men det har altså vert ute tidligere hehe. Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kan anbefalle denne serien har selv lest til volume 12, og det blir bare bedre og bedre. 8143412[/snapback] Er det mye nytt i starten? Er på en måte litt mye informasjon, men regner med at det blir mer oversiktlig? 8143613[/snapback] Spørs hva du mener med mye nytt i starten? nytt i forhold til? Blir litt oversiktlig lengre ut i serien selv om eg av og til må hoppe litt tilbake for å huske navn Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Schibsted forlagene jo Det er bare snakk om bok 1 altså. Men det har altså vert ute tidligere hehe. Merkverdig, hvordan kunne de gjøre no slikt, tro? Absurd, men det virker som om de tar det fo'real denne gangen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ja er jo mulig den utgaven eg først kjøpte enten var eit test opplag, eller at de rett og slett ikkje fikk nok oppmerksomhet ved første lanseringen. Ved å kjøre dette bundle tilbudet drar de nok inn noen ekstra kunder ja. Er ihvertfall ein serie eg kommer til å følge opp videre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jammen hadde dama satt igang med denne serien imens eg var på jobb gitt Så har hu begynte å se Love Hina anime`en også. Dette lover bra. For sette ho på School Rumble mangaen/anime`en next. Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jammen hadde dama satt igang med denne serien imens eg var på jobb gitt Så har hu begynte å se Love Hina anime`en også. Dette lover bra. For sette ho på School Rumble mangaen/anime`en next. 8150383[/snapback] Bra det ^^ Fanken har lyst på mer manga å lese nå, har gått igjennom meste parten av de kjente seriene så trenger noen mindre kjente å lese. Lenke til kommentar
akan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Gode mangaer som er anderledes enn animen er Hunter x Hunter, Hajime no Ippo ( er nesten dobbel så stor som dragonball :O), Shaman King, Elfen Lied og Berserk. Tror Gantz er det og, men der har jeg ikke sett animen. mindre kjente bra mangaer er 666 satan, Death Note og D.Gray-Man. Tsubasa Reservoir Chronicles er også bra Og du har selvfølgelig de vanlige store (One Piece, Naruto, Bleach) og et par eldre som er ferdig ( Ranma 1/2 og Dragonball). Tror det må være de fleste Mangaene jeg har lest. Blue Dragon og My Balls og da, men de er ganske nystartede. har du lest alle de seriene blir jeg imponert ^^ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Litt OT her, men assen skille School Rumble animen seg ut i forhold til mangaen? Syns animen er noe av det mest hysteriske eg har sett, lo godt heile veien igjennom den for aas i det saann. Vol 1-4 blei sendt i dag fra Raiga. Latterlig pris i forhold til Outland. 60 kr pr. volume. Nesten 50 kr spart pr bok jo! Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Gode mangaer som er anderledes enn animen er Hunter x Hunter, Hajime no Ippo ( er nesten dobbel så stor som dragonball :O), Shaman King, Elfen Lied og Berserk. Tror Gantz er det og, men der har jeg ikke sett animen. mindre kjente bra mangaer er 666 satan, Death Note og D.Gray-Man. Tsubasa Reservoir Chronicles er også bra Og du har selvfølgelig de vanlige store (One Piece, Naruto, Bleach) og et par eldre som er ferdig ( Ranma 1/2 og Dragonball). Tror det må være de fleste Mangaene jeg har lest. Blue Dragon og My Balls og da, men de er ganske nystartede. har du lest alle de seriene blir jeg imponert ^^ 8155153[/snapback] Lest alle du nevner utenom My balls Så trenger noen mindre kjente enn det dessverre. Har et ganske stort "arkiv" på pcen akkurat nå med serier Litt OT her, men assen skille School Rumble animen seg ut i forhold til mangaen? Syns animen er noe av det mest hysteriske eg har sett, lo godt heile veien igjennom den for aas i det saann. Vol 1-4 blei sendt i dag fra Raiga. Latterlig pris i forhold til Outland. 60 kr pr. volume. Nesten 50 kr spart pr bok jo! 8156449[/snapback] Selv så synes eg Mangaen er bedre en animen, selv om eg nesten falt av stolen et par ganger når eg så animen. Men det er litt på grunn av at eg synes det er morsomere å lese sånn at eg får brukt fantasien litt mer. Som for eks. hvordan stemmene deres er, er ikke alltid eg er like imponert over stemmene i anime seriene. Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Gode mangaer som er anderledes enn animen er Hunter x Hunter, Hajime no Ippo ( er nesten dobbel så stor som dragonball :O), Shaman King, Elfen Lied og Berserk. Tror Gantz er det og, men der har jeg ikke sett animen. mindre kjente bra mangaer er 666 satan, Death Note og D.Gray-Man. Tsubasa Reservoir Chronicles er også bra Og du har selvfølgelig de vanlige store (One Piece, Naruto, Bleach) og et par eldre som er ferdig ( Ranma 1/2 og Dragonball). Tror det må være de fleste Mangaene jeg har lest. Blue Dragon og My Balls og da, men de er ganske nystartede. har du lest alle de seriene blir jeg imponert ^^ 8155153[/snapback] Av dei du nemnde har eg lest ferdi/tatt igjen HxH, Berserk, Gantz, One Piece, Naruto, Bleach og Blue Dragon. Leser Tsubasa Reservoir Chronicles, Gantz og Dragonball. Sett anime versjonen av Hajime no ippo, Elfen Lied, Death Note og D.Gray-man. Kommer sikkert til å sjekke mangaen til eit par av dei. I tillegg til lista di må eg nemne Planetes, Hellsing og Fairy Tail (Liknar ein del på One Piece, har ikkje komt så mange chapters.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå