Nektard Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kan jeg instalere Windows XP fra XP ...skal ha en nyere versjon, kan jeg bare sette inn cd'n og starte instalsjonen som et vanlig program? Eller ma d bli gjort via Bios? Tusen takk for alle svar!! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kan jeg instalere Windows XP fra XP ...skal ha en nyere versjon, kan jeg bare sette inn cd'n og starte instalsjonen som et vanlig program? Eller ma d bli gjort via Bios? Tusen takk for alle svar!! 8141727[/snapback] Om jeg ikke husker feil, så restartet pcen min seg da jeg oppdaterte fra SP1 til SP2, og så kom den vanlige installasjonen frem. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Kan jeg instalere Windows XP fra XP ...skal ha en nyere versjon, kan jeg bare sette inn cd'n og starte instalsjonen som et vanlig program? Eller ma d bli gjort via Bios? Tusen takk for alle svar!! 8141727[/snapback] Om jeg ikke husker feil, så restartet pcen min seg da jeg oppdaterte fra SP1 til SP2, og så kom den vanlige installasjonen frem. 8141995[/snapback] saa det du sier er at du satt i cdmens du var inne paa xp sp1...og naar du satt den i reboota pcen og begynte aa instalere fra bios? sorry for aa men har amerikansk versjon ..en av grunnene til at jeg vil bytte! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Når du skal innstalere XP oppå en gammel XP-innstallasjon så bør du formatere harrdisken først, enkleste måten å gjøre det på er å boote maskinen rett fra XPCDen din. Sett i CDen og restart maskinen. Det er mulig du må trykke en tast for å få maskinen til å boote fra CDen istedenfor harddisken, men dette får du isåfall beskjed om på skjermen. Nå kan du formatere og partisjonere harddisken din i de størrelsene du foretrekker, så innstallere XP fra bunnen av. Da får du et "rent" system, uten skrot og etterlatenskaper fra den gamle innstallasjonen din. Hvis ikke maskinen vil boote fra CD, dvs at den starter XP på vanlig måte når du starter maskinen med XPCDen i, så må du endre bootrekkefølgen i BIOS. Du må da sette CD-Rom som første prioritet og harddisk som nr. 2. Bare spør hvis du ikke finner ut av det så sikal jeg prøve å hjelpe. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Her har du en fin guide som kan hjelpe deg mye....Lykke til.... Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Tusen takk for svarene :!: Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kan jeg instalere Windows XP fra XP ...skal ha en nyere versjon, kan jeg bare sette inn cd'n og starte instalsjonen som et vanlig program? Eller ma d bli gjort via Bios? Tusen takk for alle svar!! 8141727[/snapback] Om jeg ikke husker feil, så restartet pcen min seg da jeg oppdaterte fra SP1 til SP2, og så kom den vanlige installasjonen frem. 8141995[/snapback] saa det du sier er at du satt i cdmens du var inne paa xp sp1...og naar du satt den i reboota pcen og begynte aa instalere fra bios? sorry for aa men har amerikansk versjon ..en av grunnene til at jeg vil bytte! 8144118[/snapback] Nå tenkte jo selfølgelig jeg på å oppgradere fra SP1 til SP2. Ser at det var hele mørja som skulle oppdateres, så da må du bruke de andre nevnte metodene ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå