Gå til innhold

Pitbull angrep eier


^fmj

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Synd de ikke filmet når hunden bet vekk deler av foten og armen til eieren. Eller den hadde vel vært like søt da og.

8148415[/snapback]

 

Ja hvem vet, og ingen har film av opplæringen som eieren har gjort i forkant. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd de ikke filmet når hunden bet vekk deler av foten og armen til eieren. Eller den hadde vel vært like søt da og.

8148415[/snapback]

Du tror ikke eieren har noe med angrepet å gjøre?.. Hadde vært fint om noe hundekyndige kunne gitt en liten oppsummering på hvordan hunder av den sorten er.. Alle hunder kan vel være rimelig dødelige hvis de trenes riktig..

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Pencilcase, jeg trakk beslutningen om at hunden passet til min beskrivelse av rabiat ut ifra teksten i artikkelen, ikke videoen. Du vet det med at den tygde godt på armer og ben og at den ikke slapp eieren før noen slo den med et jernrør.  Jeg er forøvrig helt enig i at pepperspray mot hunder er mot sin hensikt.

8148224[/snapback]

Ifølge det du skriver er du ikke en dyreelsker. du hørte at hunden skrek !

8148258[/snapback]

Jeg har hatt hund selv som jeg var veldig glad i, men hadde den begynt å prøve å lemleste noen hadde jeg slått den ihjel på flekken om nødvendig. Mennesker > Hunder.

 

FY FA.N :nei:

Muligens andre metoder å få tatt hunden på.....!!

 

Hva eieren hadde gjort med hunden tidligere kommer ikke frem!

8148410[/snapback]

Ville mene at det er ganske klart at det ikke var mange alternativer i den saken. Politiet måtte handle raskt og gjorde det med midlene de hadde tilgjengelig.

Synd de ikke filmet når hunden bet vekk deler av foten og armen til eieren. Eller den hadde vel vært like søt da og.

8148415[/snapback]

 

Ja hvem vet, og ingen har film av opplæringen som eieren har gjort i forkant. :hrm:

8148446[/snapback]

Sant nok, vil tippe at det er en mishandla hund vi snakker om. Jeg ville tro at ytterst få ville kjøpt en voksen pitbull, da vet man ihvertfall ikke hva man får. Uansett, det har vi ingen fakta på. En hund som kan klikke som det der er veldig farlig og må avlives.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke en hund som lyver med kroppspråket sitt, så ja du tar feil.

8147569[/snapback]

Vet du hva, du har rett, og det er det som er farlig med disse hundene. En kamphund er en kamphund og en gjeterhund er en gjeterhund, det vil si at en gjeterhund vil forsøke å gjete selv om den ikke er opplært til det. Det er et instinkt som ligger latent i hunden og er fått frem igjenom selektiv avl.

Pepperspray har en blindende effekt, mange dyr vil stå stille hvis de ikke ser noe, og noe som står stille er en enkel blink.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Men som sagt har jo hatt en eier i tre år før, dvs uten at den har blitt avlivet. Tror nesten det er snakk om "beastiality" siden den gikk på den nye eieren. Jeg synes synd på hunden og nesten så jeg kunne slått den politimannen.

8159123[/snapback]

 

 

3 dager

8159233[/snapback]

 

Hadde du syntes like synd på meg hvis jeg hadde skadet noen, og ble skutt?

Lenke til kommentar
Men som sagt har jo hatt en eier i tre år før, dvs uten at den har blitt avlivet. Tror nesten det er snakk om "beastiality" siden den gikk på den nye eieren. Jeg synes synd på hunden og nesten så jeg kunne slått den politimannen.

8159123[/snapback]

 

 

3 dager

8159233[/snapback]

 

Hadde du syntes like synd på meg hvis jeg hadde skadet noen, og ble skutt?

8159237[/snapback]

 

 

ooops, dobbel :hmm:

 

TRIPPEL :O

Endret av b0berg
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk ikke ser argumentet med at politimannen måtte skyte den forbanna hunden. Hvis du trekker slike konklusjoner ut av luften så kan vel jeg trekke konklusjoner om at hunden ALDRI har blitt behandlet dårlig og at den klikket helt uprovosert...

 

Det å bli omplassert er alene en stor stressfaktor for en voksen hund og kan for alt vi vet være den eneste "feilen" som har skjedd i saken her.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar
avl.

Pepperspray har en blindende effekt, mange dyr vil stå stille hvis de ikke ser noe, og noe som står stille er en enkel blink.

 

- D.J.

8158896[/snapback]

 

 

Helt feil

 

Hunder har flight or fight i seg. I dette tilfellet prøvde den flight.

8158944[/snapback]

Hvordan kan jeg ta feil i det jeg sier der? Du bør nesten forklare litt bedre. Jeg vet ikke hva poltimannen tenkte når han brukte peppersprayen på hunden, men jeg kan tenke meg hvorfor og da kommer jeg frem til 2 grunner for å blinde bikkja:

1. Hindre den i å angripe andre mennesker, hunder jakter med nese og syn, nese for å spore opp byttedyret og synet for å angripe. Hvis man tar bort synet vil den ikke kunne lokalisere byttet så lett.

2. Blinde dyret for å få det til å stå stille, mange dyr vil stå stille hvis de blir blindet, poltimannen tok feil og hunden prøvde å flykte.

(Som du ser oyvind_dahle jeg sier dyr og ikke bare hunder).

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Helt enig, jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille. Brukte ikke våre forfedre akkurat det som jaktmetode, skremme opp en flokk byttedyr og jage dem utfor en skrent?

Lenke til kommentar
Helt enig, jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille. Brukte ikke våre forfedre akkurat det som jaktmetode, skremme opp en flokk byttedyr og jage dem utfor en skrent?

8160459[/snapback]

Det har jeg, veldig mange fugler som gjør står helt stille i håp om at man ikke skal oppdage dem, samme med mange andre dyrearter som forblir skjult og livløse inntil det er sikkert at de er oppdaget.

 

Situasjonen kunne fremdeles vært håndtert mye bedre, å ta liv er det siste du gjør. Uansett.

8161736[/snapback]

Har du lest tråden eller bare ignorer du det som har blitt skrevet tidligere? Kom frem til en løsning på den situasjonen som ikke går ut på å vente 30 minutter eller mer på at en dyrepasser/viltnemda eller noe slik kommer og fanger dyret. Burde ikke være så forbanna vanskelig å skjønne at man ikke kan la en slik farlig hund herje fritt inntil noen som kan håndtere det på en mer kardemommeby måte dukker opp. Hvis dette ikke var god grunn til å skyte en hund så vet ikke jeg. Måtte den ha revet i stykker et dusin babyer før du mener at det er ok å skyte den? Holder det ikke at den nesten rev istykker en voksen mann?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Helt enig, jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille. Brukte ikke våre forfedre akkurat det som jaktmetode, skremme opp en flokk byttedyr og jage dem utfor en skrent?

8160459[/snapback]

Det har jeg, veldig mange fugler som gjør står helt stille i håp om at man ikke skal oppdage dem, samme med mange andre dyrearter som forblir skjult og livløse inntil det er sikkert at de er oppdaget.

 

 

8162342[/snapback]

 

At du har fugler som gjør i ditt nabolag er ikke annet enn skremmende :ohmy:

Jeg ville da vurdert å skifte bosted ... :ph34r:

Noen dyr satser på kamufleringstaktikken, men jeg har vondt for å tro at det finnes noen hunder som har den unike egenskapen. Mulig jeg tar feil, så du er mere enn velkommen til å opplyse meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Helt enig, jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille. Brukte ikke våre forfedre akkurat det som jaktmetode, skremme opp en flokk byttedyr og jage dem utfor en skrent?

8160459[/snapback]

Det har jeg, veldig mange fugler som gjør står helt stille i håp om at man ikke skal oppdage dem, samme med mange andre dyrearter som forblir skjult og livløse inntil det er sikkert at de er oppdaget.

 

Situasjonen kunne fremdeles vært håndtert mye bedre, å ta liv er det siste du gjør. Uansett.

8161736[/snapback]

Har du lest tråden eller bare ignorer du det som har blitt skrevet tidligere? Kom frem til en løsning på den situasjonen som ikke går ut på å vente 30 minutter eller mer på at en dyrepasser/viltnemda eller noe slik kommer og fanger dyret. Burde ikke være så forbanna vanskelig å skjønne at man ikke kan la en slik farlig hund herje fritt inntil noen som kan håndtere det på en mer kardemommeby måte dukker opp. Hvis dette ikke var god grunn til å skyte en hund så vet ikke jeg. Måtte den ha revet i stykker et dusin babyer før du mener at det er ok å skyte den? Holder det ikke at den nesten rev istykker en voksen mann?

8162342[/snapback]

Det er jo i et nabolag. Hvor vanskelig kan det være å finne noe du kan fange hunden med?

Lenke til kommentar
Helt enig, jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille. Brukte ikke våre forfedre akkurat det som jaktmetode, skremme opp en flokk byttedyr og jage dem utfor en skrent?

8160459[/snapback]

Det har jeg, veldig mange fugler som gjør står helt stille i håp om at man ikke skal oppdage dem, samme med mange andre dyrearter som forblir skjult og livløse inntil det er sikkert at de er oppdaget.

 

 

8162342[/snapback]

 

At du har fugler som gjør i ditt nabolag er ikke annet enn skremmende :ohmy:

Jeg ville da vurdert å skifte bosted ... :ph34r:

Noen dyr satser på kamufleringstaktikken, men jeg har vondt for å tro at det finnes noen hunder som har den unike egenskapen. Mulig jeg tar feil, så du er mere enn velkommen til å opplyse meg! :thumbup:

8162387[/snapback]

Jeg greide ikke å få noe mening ut av den første setningen din, dermed har jeg litt vanskeligheter med å ta det som et treffende motargument. Hvor mange hunder som har denne egenskapen vet jeg ikke mye om, men med mindre jeg tar feil så var det "Jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille" som var utgangspunktet her. Mange rovdyr bruker kamuflering som teknikk for å unngå å ende opp som middagen til noe over i næringskjeden. Jeg sa aldri at hunder gjør dette. Fight or flight vil jeg mene er veldig riktig for hunder.

Lenke til kommentar
Helt enig, jeg har aldri sett et skremt dyr stå stille. Brukte ikke våre forfedre akkurat det som jaktmetode, skremme opp en flokk byttedyr og jage dem utfor en skrent?

8160459[/snapback]

Det har jeg, veldig mange fugler som gjør står helt stille i håp om at man ikke skal oppdage dem, samme med mange andre dyrearter som forblir skjult og livløse inntil det er sikkert at de er oppdaget.

 

Situasjonen kunne fremdeles vært håndtert mye bedre, å ta liv er det siste du gjør. Uansett.

8161736[/snapback]

Har du lest tråden eller bare ignorer du det som har blitt skrevet tidligere? Kom frem til en løsning på den situasjonen som ikke går ut på å vente 30 minutter eller mer på at en dyrepasser/viltnemda eller noe slik kommer og fanger dyret. Burde ikke være så forbanna vanskelig å skjønne at man ikke kan la en slik farlig hund herje fritt inntil noen som kan håndtere det på en mer kardemommeby måte dukker opp. Hvis dette ikke var god grunn til å skyte en hund så vet ikke jeg. Måtte den ha revet i stykker et dusin babyer før du mener at det er ok å skyte den? Holder det ikke at den nesten rev istykker en voksen mann?

8162342[/snapback]

Det er jo i et nabolag. Hvor vanskelig kan det være å finne noe du kan fange hunden med?

8162581[/snapback]

Snakker du om å lure hunden inn i en pappeske eller noe annet som er lett for hånden? Skjønner ikke hvordan det skulle overhodet være mulig for politimennene på stedet holde kontroll på hunden OG finne noe som egner seg for å fange en sint pitbull i. Tror du det hadde vært risikofritt å skulle prøve å lure den hunden inn i la oss si et hundebur som de mirakuløst fikk tak i på 30 sekunder fra naboen? Skjønner ikke at det er så forbanna vanskelig å se at å skyte hunden var eneste reelle mulighet i situasjonen der

 

Ser absolutt ikke poenget her, hunden hadde skambitt eiern sin, da blir en hund avlivet uansett. Hvorfor er dere så bastante på at hunden skulle blitt fanget, puttet i et bur, SÅ avlivet. Selv når dette var umulig i praksis. Kanskje den hadde dødd litt roligere, men det er snakk om 2 sekunder her maks, hunden led ikke stort da den ble skutt. Det sørget politimannen for med å bruke et fullt magasin på den for.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...