Gå til innhold

Pitbull angrep eier


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvsagt skal man ikke slutte å skyte før den er død. Men klarer man ikke å ta livet av den uten å skyte 15 skudd, bør man faen meg få litt skyte trening. Klarer man ikke få få tatt livet av den på ett par tre skudd, så burde kanskje en som virkelig kan skyte ha avlivet den.

8146023[/snapback]

 

Tror ikke skytteren var så dårlig, skal mye til for å treffe et mål i bevegelse med en pistol. Spesielt med størrelsen og hastigheten til den pitbullen. Det mest humane hadde selvsagt vært å ta det første skuddet som et kontrollert skudd i hodet med ekspanderende prosjektil, men ærlig talt tviler jeg på at politiet hadde tid til å vente på en slik mulighet.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
Hvorfor sprayet de pepperspray på hunden? skulle den arresterest? eller stillest til rett? Tror ikke det nei!  :nei:

8146717[/snapback]

 

Jeg tror kanskje de ville prøve å se om den reagerte med å ikke kunne se og rett og slett legge seg ned og ikke kunne løpe, for så å få den fanget, uten å få sånne "dramatiske" videoer på nettet...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hunden hadde akkurat prøvd å drepe eiern sin, det kvalifiserer som rabiat i min bok. Forbipasserende måtte holde hunden på avstand med et jernrør for at den ikke skulle fullføre jobben...

8145766[/snapback]

 

Ja det blir spekulasjoner, og hunden var tydeligvis glad i eieren, som hadde hatt den i hele tre dager. I min bok gir ikke filmsnutten annet bevis enn en hund som avlives. Den ser ikke det minste rabiat ut, og skulle du engang treffe en hund som virkelig er "rabiat, så tror jeg ikke pepperspray hadde vært mere effektfullt enn en kattefjert i et elefantfjøs. Tror feil rabiat ble avlivet.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ville ikke stole på en pitbull selv om den logret med halen, den bikkja lyver med kropsspråket sitt.

Nei. Du tar feil.

 

Peppersprayen var liten vits, men de tenkte vel at de måtte gjøre noe fort.

8143738[/snapback]

Jeg tar feil? Den første gangen jeg hørte om den hunderasen var i en dokumentar hvor en stolt eier skulle motbevise hvor aggresive og farlige disse hundene er. Dette gjorde de i en park sammens med eierens kamerat. De slapp hunden løs i en park hvor pitbullen sprang rundt og logret, den angrep kameraten til eieren og den logret fremdeles. Joa, bikkja var ufarlig den. Det er ikke uten grunn at pitbullen er forbudt her til lands.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så hvis andre av oss har personlig erfaring med pitbuller som er like farlig som garnnøstet til bestemor, så betyr det likevel at alle pittbuller er drapsmaskiner?

Lenke til kommentar
Så hvis andre av oss har personlig erfaring med pitbuller som er like farlig som garnnøstet til bestemor, så betyr det likevel at alle pittbuller er drapsmaskiner?

8147317[/snapback]

 

De er stort sett snille med folk. Er mot andre hunder de er litt spesielle. Her er ett lite uttak om infomasjon jeg fant om de.

 

Amerikansk pitbullterrier er avlet for å være en snill og omgjengelige hund mot mennesker, noe den også er. Den regnes som leken, lærenem og oppmerkson, og er modig og svært lojal. Rasen er imidlertid ofte dominant ovenfor andre dyr, og da spesielt andre hunder

Lenke til kommentar
Så hvis andre av oss har personlig erfaring med pitbuller som er like farlig som garnnøstet til bestemor, så betyr det likevel at alle pittbuller er drapsmaskiner?

8147317[/snapback]

Det spørs helt hvem som oppdrat dem.

 

Hvis en pakkis som driver med hunde kamper oppdrar hunden vil den jo sefølgelig bli voldelig.

 

Hvis en snill fyr som oppdrar den bra oppdrat hunden, vil den som regel ikke bli voldelig.

 

Men finnes unntak, siden Pitbull har et instinkt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det du siterer stemmer med hva jeg har erfart, men jeg underslår ikke at de egner seg spesielt godt som "kamphunder", nettopp pga. egenskapene deres.

Det blir fullt og helt opp til eieren.

Lenke til kommentar
Ville ikke stole på en pitbull selv om den logret med halen, den bikkja lyver med kropsspråket sitt.

Nei. Du tar feil.

 

Peppersprayen var liten vits, men de tenkte vel at de måtte gjøre noe fort.

8143738[/snapback]

Jeg tar feil? Den første gangen jeg hørte om den hunderasen var i en dokumentar hvor en stolt eier skulle motbevise hvor aggresive og farlige disse hundene er. Dette gjorde de i en park sammens med eierens kamerat. De slapp hunden løs i en park hvor pitbullen sprang rundt og logret, den angrep kameraten til eieren og den logret fremdeles. Joa, bikkja var ufarlig den. Det er ikke uten grunn at pitbullen er forbudt her til lands.

 

- D.J.

8147275[/snapback]

 

Det finnes ikke en hund som lyver med kroppspråket sitt, så ja du tar feil.

Lenke til kommentar
Jeg leste nettopp nyheten selv... tenkte igrunn ikke noe over det, så videoen.

 

Det jeg vil kommentere er:

 

Etter å ha blitt jaget flere hundre meter, ble hunden skutt med femten skutt, alle avfyrt på ti sekunder. Hunden døde umiddelbart etter det siste skuddet.

 

Dette må være galt... pepperspray OG 15 skudd, og hunden gav ikke opp før på 15. skuddet? Her kan vi konkludere at vi har en "trigger-happy" svenske.. 15 skudd på 10 sec, det er mer en et i sekunde, svensken bare peppra løs. kanskje det svenske politiet burde budsjettere med trening på skytebanen? 15 skudd er pining

8143681[/snapback]

 

Tja..

 

svenskpolitihr7.jpg

 

Personlig synes jeg at det er idioti at de brukte pepperspray på den først. Jeg føler virkelig synd på den, men jeg vet ikke om det er hjernen min sin funksjon på at hunden søt (som i syte) rett før det siste skuddet.

Lenke til kommentar
Det du siterer stemmer med hva jeg har erfart, men jeg underslår ikke at de egner seg spesielt godt som "kamphunder", nettopp pga. egenskapene deres.

Det blir fullt og helt opp til eieren.

8147422[/snapback]

Dette er brukshunder for langere i statene, de bruker de for å beskytte seg selv og pengene/varene de har på seg. Et image mange vil ha, den harde gategutten/mannen. Image vil ha mye å si på hvordan man oppdrar hunden.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
men skjønner ikke at de klarte å pine hunden. Det har holdt med noen skudd. Ikke 15 !

8145910[/snapback]

Dette er veldig selvmotsigende. Når man først har bestemt seg for å avlive et dyr skal man drepe det så fort som mulig i slike tilfeller for å unngå at det pines.

 

Tilkallet folk som er vant til å jobbe med dyr. Tatt den med tau løkke i enden av lange staver. Regner da med de fleste har sett slikt utstyr hvis dere har sett på dyreprogrammer fra Statene, f.eks Animal Channel. Regner med det samme utstyret finnes i våre land.

8145941[/snapback]

Akkurat, ikke akkurat veldig aktuelt i den situasjonen å tilkalle folk og vente til de kommer. Dermed vil jeg stå fast på at de gjorde det riktige i situasjonen.

 

Stakkars hund.

 

R.I.P :cry:

8146523[/snapback]

Ja, synd den ikke venta med å gå amokk til de gikk forbi en barnehage. Stakkars kosevofsen.

 

 

 

Hunden hadde akkurat prøvd å drepe eiern sin, det kvalifiserer som rabiat i min bok. Forbipasserende måtte holde hunden på avstand med et jernrør for at den ikke skulle fullføre jobben...

8145766[/snapback]

 

Ja det blir spekulasjoner, og hunden var tydeligvis glad i eieren, som hadde hatt den i hele tre dager. I min bok gir ikke filmsnutten annet bevis enn en hund som avlives. Den ser ikke det minste rabiat ut, og skulle du engang treffe en hund som virkelig er "rabiat, så tror jeg ikke pepperspray hadde vært mere effektfullt enn en kattefjert i et elefantfjøs. Tror feil rabiat ble avlivet.

8147154[/snapback]

Pencilcase, jeg trakk beslutningen om at hunden passet til min beskrivelse av rabiat ut ifra teksten i artikkelen, ikke videoen. Du vet det med at den tygde godt på armer og ben og at den ikke slapp eieren før noen slo den med et jernrør. Jeg er forøvrig helt enig i at pepperspray mot hunder er mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Pencilcase, jeg trakk beslutningen om at hunden passet til min beskrivelse av rabiat ut ifra teksten i artikkelen, ikke videoen. Du vet det med at den tygde godt på armer og ben og at den ikke slapp eieren før noen slo den med et jernrør.  Jeg er forøvrig helt enig i at pepperspray mot hunder er mot sin hensikt.

8148224[/snapback]

Ifølge det du skriver er du ikke en dyreelsker. du hørte at hunden skrek !

Endret av espeNaldoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...