Gå til innhold

Pitbull angrep eier


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

irriterer meg litt å se slikt...

 

Er sikkert eieren som gjorde noe med hunden så gjorde at den angrep, er slik i de første situasjoner...

 

Men selvfølgelig, skulle hunden plutselig bite sånn uten videre så bør den avlives...

 

 

EDIT: leif..

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Nei, den er totalt verdiløs etter min mening. Aner ikke hva det eksakte tallet for antall kamphunder er i sverige, men forholdet andre hunder/kamphund er veldig forskjellig. De fleste dyr kan bli farlige ved dårlig behandling, dette gjelder også pudler og katter.

Siden det sannsynligvis er 1000 "andre hunderaser" per kamphund i sverige er den statistikken din mangelfull og misvisende.

 

Skjønner ikke hvordan du kan mene at forholdet ikke har noe å si. Blir det samme som å si at bjørn er mindre farlig enn en Labrador. Dette siden det er flere som blir skadet av labradorer i landet årlig, Noe som ikke er så rart siden vi har kun et par bjørner igjen i landet.

 

JimRamse:

Mulig politimannen ikke var verdens beste skytter, men i en slik stresset situasjon er det bedre å være sikker på at man får inn noen skudd enn å skulle risikere at den stikker av skadet. Flere kuler betyr også raskere avlivning = mer humant.

 

Og hunder angriper uten provokasjon, dette skjer jevnlig, spesielt hvis hundene er i flokk.(Jaktinstinkt)

Lenke til kommentar

Hunden hadde akkurat prøvd å drepe eiern sin, det kvalifiserer som rabiat i min bok. Forbipasserende måtte holde hunden på avstand med et jernrør for at den ikke skulle fullføre jobben...

 

Ja, politiet skulle brukt den andre pistolen de har i beltet og bedøvet den i det tilfellet, deretter gitt den litt klapp og klem så hadde den nok blitt snill.

Den hunden hadde blitt avlivet uansett hva som hadde skjedd. Den angrep et menneske. Politiet går ikke rundt med bedøvelsespistoler. Skulle de trukket seg tilbake, latt folka prøve å holde den på avstand og ventet på viltnemda? Er en allerede dødsdømt kamphund verdt å risikere liv og helse til nabolaget for?

Selvfølgelig er en løsning med minst mulig smerte og bruk av makt alltid å foretrekke men i dette tilfellet er det forbanna praktisk umulig med mindre man foretrekker å risikere at en rabiat pitbull løper løpsk i nabolaget.

Lenke til kommentar

Ganske grei måte å avlive den på egentlig, noen skudd.

Og hunden er død. 15 skudd, er det noe argument mot avlivningen? Det er jo bedre at de setter så mange skudd de klarer, så fort de klarer og heller bommer på et par, enn å skyte 3-4 skudd, for så og finne ut at det ikke var nok...

Lenke til kommentar
men skjønner ikke at de klarte å pine hunden. Det har holdt med noen skudd. Ikke 15 !

8145910[/snapback]

Videoen viser jo tydelig at det ikke holdt med noen få skudd. Mener du at de skulle ha sluttet å skyte etter noen skudd?

 

Edit: Nå har jeg sett videoen en gang til, og det ser ut som politimannen venter med å skyte til hunden ligger i ro, men den løper av gårde igjen akkurat når det første skuddet kommer.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Selvsagt skal man ikke slutte å skyte før den er død. Men klarer man ikke å ta livet av den uten å skyte 15 skudd, bør man faen meg få litt skyte trening. Klarer man ikke få få tatt livet av den på ett par tre skudd, så burde kanskje en som virkelig kan skyte ha avlivet den.

Lenke til kommentar

Dette er en HELT kurant avliving! Fattern er slakter, men kjører dyrebil nå, siden de la ned Fatland Bergen AS. Og for å si det SÅNN, han var vitne til ett annet mye VERRE tilfelle hvor en lensmann skulle avlive en okse som løp i hovedveien og hvorpå fattn spurte lensmannen om geværet var innskutt, så sa lenmann; HA?!! og begynte å skyte løs på oksen. Det var texas det. Dette var HELT ok å se på!

Lenke til kommentar

15 skudd, de fleste traff ikke engang.

Virker bare som om noen av de siste skuddene traff, siden hunden løp akkurat når han begynte å skyte.

 

Politiet skulle hatt sånn hundegreie som man fanger dem med, sånn som i USA. Vi har riktig nok ikke like mange kjæledyr men kjekt å ha hvis noe som dette skjer igjen.

 

Jeg synes også at de skulle ha skutt og gitt faen i pepper sprayen, hunden gnikket seg litt også løp fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...