Gå til innhold

Pitbull angrep eier


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

99% av tilfellene så er det eierene som er problemet, ikke bikkja. Har hatt med flere pitbull'er å gjøre, å har ikke noe stygt å si om de.

 

Edit: Skal legge til at var jo ett tilsvarende tilfelle her i Norge også der de prøvde å roe ned en bikkje med pepperspray. Skjønner faen ikke hva politiet tenker med. Dette tilfellet endte også opp at de til slutt skjøt bikkja med flere skudd. Tragiske greier.......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Pepperspray fremgangsmåten virker absolutt teit med mindre det er snakk om å vinne bittelitt tid eller muliggens få hunden til å slippe taket i det den biter på. Leste noen av kommentarene under artikkelen på db.no og begynner å lure på hva folk tenker med.

Folk kommenterte at de skjøt hunden med 15 skudd. Disse har tydeligvis ingen anelse om hvordan det funker å treffe med et slikt våpen på et lite mål i rask bevegelse. En annen ting, 15 kuler, hva pokkern er galt med det? All avlivning av dyr bør skje så humant som mulig dermed er det absolutt bedre med for mange skudd enn for få.

 

Og det at de skyter hunden?

Den angriper mennesker. Noe som betyr at uansett hvordan de hadde stoppet den i øyeblikket så hadde den endt i torva når saken er ferdig.

Eiern selv skriker at de må skyte den.

Den var på vei til å stikke av, flott om den rabiate kjøtern hadde tatt seg en tur innom en barnehage eller noe i den duren... Da hadde ihvertfall idiotene som klager nå holdt kjeft.

 

Hvis jeg ikke husker feil var den saken i Norge om en hund som var i en bil der eiern satt i varetekt eller noe slik. Politiet skulle vel hente hunden eller bilen. Helt enig i at det tilfellet var temmelig lite gjennomtenkt. De skulle kontakta noen som kunne hanskes bedre med en slik situasjon. Men på den positive siden. De endte med å skyte "kamphunden" til en kriminell, noe som etter min mening burde kvalifisert til boller, brus og en medalje hver.

 

Han svensken som ble angrepet nå hadde vel hatt hunden i 3 dager eller noe. Som tilsier at noen andre har hatt hunden før ham og dermed fullt mulig gjort skaden.

 

For the record: Pitbuller er drittstygge, jeg ser absolutt ingen grunn til at noen skulle anskaffe seg en. Andre hunder som har det "kamphund" ryktet skjønner jeg at folk ønsker å ha. De ser bra ut, man kan dressere dem godt og rasen har ikke en lei tendens til å plutselig gå amokk. Pitbuller derimot er ubrukelig til alt annet enn å se skummel ut når du går tur med hunden.

Lenke til kommentar

Han fyrte av 15 skudd, derav ett i hodet på kloss hold da hunden lå nede. Den avlivningen der var over på et par sekunder. Jeg vil kalle det veldig humant etter forholdene. Hvilke andre alternativer hadde de?! Skulle de prioritert hundens velbehag mer i det tilfellet?

 

Så akkurat en pro-pitbull film, der de brukte tall som f. eks at pitbuller sto for kun 1.4% av antall bitt hvert år og at retrievere og cockerspanieler var høyt på lista. Det er jo faen ikke rart i det hele tatt, for hver pitbull finnes det jo 300 retrievere. Et annet faktum er at f. eks golden retrievere er en type hund som mange familier og folk som ikke har særlig snøring på hund skaffer seg, og mange er heller ikke egnet til å ha hund. Selvfølgelig kan ethvert dyr som blir mishandla bli farlig, men i pitbullens tilfelle er det vel det at den plutselig klikker uten forvarsel som er det skumleste med de.

 

Mye av poenget mitt er at det finnes tusenvis av hunderaser, og uansett hva du ønsker en hund til med mindre det er for å være en badass eller at hunden din skal kveste andre hunder så finnes det masse bedre alternativer.

En annen ting er at folk flest skyr denslags hunder som pesten, så jeg ser ikke poenget med å anskaffe seg en slik hund med mindre det er for de to formålene ovenfor.

Lenke til kommentar

Du må ikke misforstå, jeg er ikke pro-pitbull, kamphunder hører ikke hjemme i en familie. Men isolert sett kunne de vel prøvd litt bedre å få kontroll på hunden, og på den måten fått inn et dødelig skudd. Men det er klart, når de bruker pepperspray så er det jo ikke rart at det ble som det ble.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan de skal gjøre det annerledes neste gang bortsett fra å droppe peppersprayen. Med mindre politiet skal begynne å ha med seg nett for hundefanging i bilene sine ser jeg ikke så mange andre måter å håndtere en slik situasjon på.

Husk at det var snakk om en rabiat hund som absolutt ikke måtte greie å stikke av. Da kunne dette endt veldig mye verre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå så ikke den hunden så veldig rabiat ut ...? I stedet for pepperspray, hundenett eller pistol, så kunne de kanskje forsøke med en liten sjololadebit først ...?

Lenke til kommentar

Sant at det er lett å være etterpåklok. Synes bare 15 skudd er litt vel brutalt. Hvis de må bruke det for å avlive den, så anbefaler jeg litt skuddtrening for politiet. Angående saken i Norge. Ja, eieren satt i varetekt, men istedet for å ringe kona/samboeren, så brukte de våpen istedet. Greit hunderasen er ulovlig i Norge, men kom igjen da går vel an å avlive den humant fordet.

 

Å til deg PencilCase. Gi den sjokolade? Greit nok den skulle tas livet av, men la oss nå være litt humane. Sjokolade kan være livsfarlig for hunder.

 

Sjokolade + hunder = Farlig

Lenke til kommentar
Det er aldri så svart hvitt at det er bare eieren som har skylden.

 

Spesielt human var vel ikke den avlivningen der. Om du ser på klippet så er ikke hunden dø når politibetjenten skal til å sette pistolen i hylsteret.

8142076[/snapback]

 

Etter 15 skudd var det nok bare dødskramper. Politiet hånderte denne saken på en grei måte. Pepperspray i øynene var nok for å forhindre at den skulle angripe andre eller klare å stikke av, og de fleste fortrekker nok menneskers sikkerhet hvis prisen er at en rabiat kamphund må lide litt de siste minuttene av livet sitt.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Det er aldri så svart hvitt at det er bare eieren som har skylden.

 

Spesielt human var vel ikke den avlivningen der. Om du ser på klippet så er ikke hunden dø når politibetjenten skal til å sette pistolen i hylsteret.

8142076[/snapback]

 

Etter 15 skudd var det nok bare dødskramper. Politiet hånderte denne saken på en grei måte. Pepperspray i øynene var nok for å forhindre at den skulle angripe andre eller klare å stikke av, og de fleste fortrekker nok menneskers sikkerhet hvis prisen er at en rabiat kamphund må lide litt de siste minuttene av livet sitt.

8142856[/snapback]

 

Vil si det er korrekt, tenk om hunden løp fra dem og angrep senere noen barn?

Lenke til kommentar
Nå så ikke den hunden så veldig rabiat ut ...? I stedet for pepperspray, hundenett eller pistol, så kunne de kanskje forsøke med en liten sjololadebit først ...?

8142189[/snapback]

Jeg vet at rabiat kommer fra rabies i et stadie der hunden rett og slett har gått sinnsyk, men det passet veldig godt i dette tilfellet. Politiet har nok av utstyr i bilene sine om de ikke skal utsette en hund som angriper mennesker sin død med en dag eller to ved å bruke nett. Håper virkelig du ikke er seriøs med sjokoladebiten :!:

 

JimRamse

Har du skutt med pistol? I såfall burde du vite at det å treffe godt på et lite raskt bevegende mål er veldig vanskelig. Selv om det kanskje ser mer makabert ut med så mange skudd er det veldig mye mer humant enn et par skudd, se hvordan det går, et par til osv.

Lenke til kommentar

jeg ser ingenting galt i den filmen utenom pepperspray...

politiet tror pepperspray funker på alt og alle, men på f.eks hunder funker det ikke helt på samme måte som på mennesker, jeg kan tenke meg at hunder blir mer redde og agressive enn mennesker.

 

i sverige har de også brukt pepper-spray på en slange, den ble bare agressiv og prøvde å bite(slangen var totalt ufarlig, og rolig når de kom)

 

btw, det med sjokolade:

IKKE GI HUNDER SJOKOLADE, DET ER VELDIG SKADELIG.

har selv gitt hunden vi hadde sjokolade, den fikk en sånn eventyr-sjokolade ca hver dag, på butikken fikk den sjokolade, så bærte hunden sjokoladen helt hjem, og da fikk den lov til å spise den(flink hund).

 

Ble fort slutt på det etter en snakk med dyrlegen...

Lenke til kommentar

Må bare legge til at pepperspray kan ha hatt den blindende effekten på "kjøteren" slik at det ikke ble fler offer. Bikkja var allerede rasende og faren var stor for angrep på uskyldige forbipasserende. Så peppersprayen ville kanskje en blindende faktor i denne kalkulasjonen, noe som forstyrret dyret frem til en human avlivelse. Det den ikke kan se vil den ikke angripe.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg titter enda en gang på filmsnutten, og ser fremdeles ikke en "vill" eller "rabiat" pitbull. Hva er det dere ser, som jeg har gått glipp av?

Hadde den i det minste flekket litt tenner, eller gjort tydelige tegn på å ville angripe, så ok.

Lenke til kommentar
Jeg titter enda en gang på filmsnutten, og ser fremdeles ikke en "vill" eller "rabiat" pitbull. Hva er det dere ser, som jeg har gått glipp av?

Hadde den i det minste flekket litt tenner, eller gjort tydelige tegn på å ville angripe, så ok.

8143527[/snapback]

Ville ikke stole på en pitbull selv om den logret med halen, den bikkja lyver med kropsspråket sitt.

Når sant skal sies så har ikke jeg heller sett det klippet, men det kommer av arbeidsmaskinen jeg sitter på.

 

- D.J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...