sealion- Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 BiseksualitetÅ være bifil er en tilstand som ikke hadde eksistert dersom homofili faktisk hadde vært medfødt. 8141590[/snapback] Hva om jeg sier at jeg har en teori om at vi er født biseksuelle, men at omgivelsene og personlighet avgjør hva det blir av oss? 8141862[/snapback] Det hadde fortsatt ikke forandret at homofili ikke er medfødt, at homofili ikke er produktivt, at man kan bli påvirket av homofile rollemodeller, at homofili kan bli forebygget. Helt grei teori, men hadde ikke forandret så mye. 8141876[/snapback] Påstandene dine gidder jeg ikke kommentere, da dette er noe man ikke vet med sikkerhet (bortsett fra du da, du har det tydeligvis klart). Men jeg lurer veldig på hvem som blir skadet av homofili! Får du vondt av homofile? 8141890[/snapback] haha det er en teori, jeg vet ikke dette med sikkerhet, nei, enig. Siden jeg ikke kan vite dette 100% må det være feil osv. Ja jeg må jo selvfølgelig ha noe sterkt imot homofile siden jeg skriver dette.. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du virker da ganske så skråsikker i din sak, allikevel vil du ikke utdype mer? Og ikke virker du veldig homovennlig heller, sånn om du trodde noe anna. Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 På hvilken måte mener du homofili kan forebygges? Og på hvilket grunnlag kan du påstå at rollemodeller har noe å si for ens seksualitet? 8141885[/snapback] Når man prøver å utvikle sin egen identitet i tenårene kan man få en ganske skrudd oppfatning om hva din egen kjønnsrolle er dersom du har feks to fedre da. Forebygging må være en del av skolesystemet hvor elevene lærer at de ikke burde være usikre på sin egen seksualitet, overbevisning om at de alle er heteroseksuelle. Dersom jeg tar feil og homofili faktisk er medfødt hadde dette vært ganske negativt men. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 "Teorien" din er ikke annet enn løse påstander uten rot i virkeligheten! La oss holde oss til virkeligheten hvor mye tyder på at homofili er medfødt og helt naturlig, helt ufarlig og ingenting å skamme seg over. Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 "Teorien" din er ikke annet enn løse påstander uten rot i virkeligheten! La oss holde oss til virkeligheten hvor mye tyder på at homofili er medfødt og helt naturlig, helt ufarlig og ingenting å skamme seg over. 8141966[/snapback] I din virkelighet har man tydeligvis bevist at homofili er medfødt og ingen kan være et produkt av sine omgivelser. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 undersøkelser viser at du ikke har større sjanse for å bli homofil hvis du har to fedre, eneste problemet er fordommer Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 "Teorien" din er ikke annet enn løse påstander uten rot i virkeligheten! La oss holde oss til virkeligheten hvor mye tyder på at homofili er medfødt og helt naturlig, helt ufarlig og ingenting å skamme seg over. 8141966[/snapback] I din virkelighet har man tydeligvis bevist at homofili er medfødt og ingen kan være et produkt av sine omgivelser. 8141985[/snapback] Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Jeg skriver at mye tyder på at homofili er medfødt, ikke at det er bevist. Jeg skriver ingen steder at miljø ikke påvirker mennesker. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 På hvilken måte mener du homofili kan forebygges? Og på hvilket grunnlag kan du påstå at rollemodeller har noe å si for ens seksualitet? 8141885[/snapback] Når man prøver å utvikle sin egen identitet i tenårene kan man få en ganske skrudd oppfatning om hva din egen kjønnsrolle er dersom du har feks to fedre da. Forebygging må være en del av skolesystemet hvor elevene lærer at de ikke burde være usikre på sin egen seksualitet, overbevisning om at de alle er heteroseksuelle. Dersom jeg tar feil og homofili faktisk er medfødt hadde dette vært ganske negativt men. 8141956[/snapback] Så hvordan kom den første homsen(om du føler deg mer bekvem med det ordet) til verden ? Djevelens verk muligens ? Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Naturfag lærern min kom med et ganske interessant utsagn her om dagen når vi lærte om gener. Hun mente at nå som det er mer sosialt akseptert å være homofil, vil muligens de "homofile genene" dø ut, fordi at homofile partnere ikke selv reproduserer seg.. Hva tror dere? Ligger homofili i genene, og kan være arvbart? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hva tror dere? Ligger homofili i genene, og kan være arvbart? 8142418[/snapback] Synes jeg leste om en frosk fra hutta-heitti som kunne skifte kjønn hvis det var mangel på det ene kjønnet. Kanskje moder jord prøver å begrense befolkningen ? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Homofili er medfødt. Homofili er naturlig. Alle forskjellige typer pattedyr har en gitt andel homofile, som er en medfødt preferanse. Hos mennesker er mer enn 1 av 12 homofile. Det er ingen av disse som "velger" å være homofile. Noen mennesker og dyr er bifile, og *disse* kan *velge* hvem de ønsker å ha sex med -- i den forstand at de *kan* forelske seg i både det samme og motsatte kjønn. I historien har mange -- om ikke de fleste -- homofile undertrykt sin seksuelle orientering (slik også mange pedofile undertrykker sin seksuelle orientering), og lever ett liv alene eller sammen med en person av det motsatte kjønn. Noen forskere mener at homofili hos menn kommer av antigenet H-Y, som er med på å stille inn hjernens seksuelle preferanse og kjønnsidentitet under svangerskapet. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Fraternal_birth_order ) Det finnes ikke *noe* som tyder på at homofili er en sykdom, ikke noe som tyder på at homofili er arvelig, ikke noe som tyder på at homofili er innlært. At muslimske menn og kvinner i midt-østen blir født homofile er nesten bevis nok på at homofili ikke er ett valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå