sealion- Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Homofili Homoseksualitet kommer som et resultat av en persons sosiale omgivelser, heller enn som en medfødt egenskap. Dette kan forekomme i forskjellige tilfeller: - en person kan ha traumer i tidlig barndom mot det motsatte kjønn. - en person kan være usikker på seg selv og bli "presset" over til homoseksualitet av bekjente/media/andre såkalte homofile o.l. - en person kan utvikle homofili i lukkede samfunn hvor det er bare ett kjønn tilstede, fengsler feks. Biseksualitet Å være bifil er en tilstand som ikke hadde eksistert dersom homofili faktisk hadde vært medfødt. Homofile som prester I kirken skal prester være forbilder. De homofile får lov til å være kirkegåere og de får også lov til å være prester. Det som dermed ikke er akseptert er at en prest åpent synder (partnerskap). Presten skal jo være en rollemodell, og homofili er forkastelig ifølge kristendommen, feks Sodoma og Gomorra. Homofili i samfunnet Homofile, som bifile, er forvirrede heteroseksuelle mennesker. Disse personene trenger ikke flere rettigheter, de trenger vår hjelp. Deres traumer eller utvikling av kjønnsroller kan ligge dypt og jeg kan se for meg at kan bli vanskelig å behandle de hos psykologer, men de skylder seg selv å prøve. Forebyggende tiltak er nødvendige og samfunnet må forstå at dette ikke er en medfødt positiv egenskap, men et problem for den enkelte. Dette er hvertfall en teori jeg kom med nå Endret 12. mars 2007 av sealion- Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Vennligst endre emnetittel i tråden - her tror jeg at noen skal definere homofili på en ganske så objektiv måte, istedenfor finner jeg svada fra ende til annen. Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Misliker ikke homofile og er ikke kristen. Endret 12. mars 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Misliker ikke homofile og er ikke kristen. Likevel har du et nokså skrudd/gammeldags syn på homofili. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kutt ut personangrepene. Fokuser på budskapet og ikke budbringeren. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Misliker ikke homofile og er ikke kristen. Likevel har du et nokså skrudd/gammeldags syn på homofili. 8141628[/snapback] Det får man da lov til. Dog, så skjønner jeg ikke hva denne tråden prøver å få frem ... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Misliker ikke homofile og er ikke kristen. Likevel har du et nokså skrudd/gammeldags syn på homofili. 8141628[/snapback] Det får man da lov til. Dog, så skjønner jeg ikke hva denne tråden prøver å få frem ... 8141703[/snapback] Det er da ganske så åpenlyst? At homofile er syke i hodet og bør bli tvangsinnlagt på institutt. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Disse personene trenger ikke flere rettigheter, de trenger vår hjelp Helt enig. De er jo syke. Vi burde egentlig sperre inne alle med annet utseende enn det ariske, for det er jo noe feil med de. Helt klart. Alle personer som er religiøse burde óg sperres inne, man kan da ikke tro på Skybert. Dette er jo helt opplagt. Vi må hjelpe de til å bli ateister. Og så burde vi sperre inne og reparere alle som har en eller annen form for en funksjonshemning, stor eller liten. Det er jo noe feil med de, og de må repareres. Sånn helt egentlig burde alle andre enn meg sperres inne, for det er noe galt med de. De må kureres. Repareres. (Jeg håper du ser hvor dumt dette er...) Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Har vell ikke akuratt sagt de må sperres inne.. Men det er ikke noe poeng i å være homofil hvis det kan forebygges? Homoseksualitet er jo ikke direkte produktivt. Virket som mange ikke forstod hvorfor ikke homofile burde være prester også. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Har vell ikke akuratt sagt de må sperres inne.. Men det er ikke noe poeng i å være homofil hvis det kan forebygges? Homoseksualitet er jo ikke direkte produktivt. Virket som mange ikke forstod hvorfor ikke homofile burde være prester også. 8141753[/snapback] Det er vanskelig å ikke gå til personangrep på deg. Det å være homofil er et valg mange tar fordi de føler seg mer komfortabel med det. Hvorfor skal man ikke kunne ha homofile som forbilder av den grunn? (Det er jo det du indirekte skriver). Om homofile vil stå frem kan det være et tegn på styrke, noe som mange vil se på som en positiv side, og derfor godt egnet som en rollemodell. .... Om bibelen ville oppfordret til massemord, ville du blindt gjort det? Endret 12. mars 2007 av clvn Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Du har jaggu sklidd ut når det gjelder kunnskap om homofile. Det er IKKE en sykdom eller et individuelt problem eller noe som trenger å "forebygges". Det er et valg det enkelte individ foretar seg når det gjelder hvem de skal dele livet sitt med. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Det å være homofil er et valg mange tar fordi de føler seg mer komfortabel med det. 8141781[/snapback] Det er et valg det enkelte individ foretar seg når det gjelder hvem de skal dele livet sitt med. 8141799[/snapback] Er vel mer riktig å si at det ikke er et valg en tar, men en del av den man er. På lik linje med at noen har utovertiss og andre har innovertiss, imo. Edit: Ja, bare for å pirke. Endret 12. mars 2007 av bazukh Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Har vell ikke akuratt sagt de må sperres inne.. Men det er ikke noe poeng i å være homofil hvis det kan forebygges? Homoseksualitet er jo ikke direkte produktivt. Virket som mange ikke forstod hvorfor ikke homofile burde være prester også. 8141753[/snapback] Det å være homofil er et valg mange tar fordi de føler seg mer komfortabel med det. Hvorfor skal man ikke kunne ha homofile som forbilder av den grunn? .... Om bibelen ville oppfordret til massemord, ville du blindt gjort det? 8141781[/snapback] Det er ikke slik at man pluttselig bare våkner en dag og "hm tror jeg er mer komfortabel som homofil". Man blir påvirket av andre og er forbildene dine homofile mennesker kan mennesker som ikke faktisk er homofile, begynne å tro at de er det, og dermed bli homofile. Til bibel spørsmålet: nei jeg er som sagt ikke kristen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har vell ikke akuratt sagt de må sperres inne.. Men det er ikke noe poeng i å være homofil hvis det kan forebygges? Homoseksualitet er jo ikke direkte produktivt. Virket som mange ikke forstod hvorfor ikke homofile burde være prester også. 8141753[/snapback] Det å være homofil er et valg mange tar fordi de føler seg mer komfortabel med det. Hvorfor skal man ikke kunne ha homofile som forbilder av den grunn? .... Om bibelen ville oppfordret til massemord, ville du blindt gjort det? 8141781[/snapback] Det er ikke slik at man pluttselig bare våkner en dag og "hm tror jeg er mer komfortabel som homofil". Man blir påvirket av andre og er forbildene dine homofile mennesker kan mennesker som ikke faktisk er homofile, begynne å tro at de er det, og dermed bli homofile. 8141821[/snapback] Til å begynne med så må jeg spørre deg om du har dekning for den uttalelsen. Jeg nekter å tro at det finnes forskning som viser at hetrofile blir homofile av homofile rollemodeller. Videre så vil jeg spørre: Hva så? At noen er homofile skader ingen. Om det blir noen flere homofile, hva så? Hvem skader det? Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det er en teori, men dersom homofile blir homofile bare pga sosialisering burde det ikke være helt utenkelig at man kan bli påvirket av homofile rollemodeller. Så fra ditt synspunkt skader det ingen om alle mennesker hadde blitt homofile? Endret 13. mars 2007 av sealion- Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Så fra ditt synspunkt skader det ingen om alle mennesker hadde blitt homofile? 8141847[/snapback] Egentlig ikke... Men det kommer ikke til å skje, så jeg ser ikke helt relevansen. Endret 13. mars 2007 av olsen Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 BiseksualitetÅ være bifil er en tilstand som ikke hadde eksistert dersom homofili faktisk hadde vært medfødt. 8141590[/snapback] Hva om jeg sier at jeg har en teori om at vi er født biseksuelle, men at omgivelsene og personlighet avgjør hva det blir av oss? Lenke til kommentar
sealion- Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 BiseksualitetÅ være bifil er en tilstand som ikke hadde eksistert dersom homofili faktisk hadde vært medfødt. 8141590[/snapback] Hva om jeg sier at jeg har en teori om at vi er født biseksuelle, men at omgivelsene og personlighet avgjør hva det blir av oss? 8141862[/snapback] Det hadde fortsatt ikke forandret at homofili ikke er medfødt, at homofili ikke er produktivt, at man kan bli påvirket av homofile rollemodeller, at homofili kan bli forebygget. Helt grei teori, men hadde ikke forandret så mye. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 På hvilken måte mener du homofili kan forebygges? Og på hvilket grunnlag kan du påstå at rollemodeller har noe å si for ens seksualitet? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 BiseksualitetÅ være bifil er en tilstand som ikke hadde eksistert dersom homofili faktisk hadde vært medfødt. 8141590[/snapback] Hva om jeg sier at jeg har en teori om at vi er født biseksuelle, men at omgivelsene og personlighet avgjør hva det blir av oss? 8141862[/snapback] Det hadde fortsatt ikke forandret at homofili ikke er medfødt, at homofili ikke er produktivt, at man kan bli påvirket av homofile rollemodeller, at homofili kan bli forebygget. Helt grei teori, men hadde ikke forandret så mye. 8141876[/snapback] Påstandene dine gidder jeg ikke kommentere, da dette er noe man ikke vet med sikkerhet (bortsett fra du da, du har det tydeligvis klart). Men jeg lurer veldig på hvem som blir skadet av homofili! Får du vondt av homofile? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå