Gå til innhold

Norske priser for E6600 og Q6600 etter 22.april

Anbefalte innlegg

Det er egentlig litt utrolig at den Xeon-prosessoren er såpass billig. Og ifølge denne artikkelen skal visstnok ikke dette priskuttet gjelde E6600, noe som gjør Xeon 3060 svært aktuell.

8426946[/snapback]

Vel, priskuttet skal etter det jeg ha hørt inkludere e6600, men hvis det mot alle odds stemmer, trenger ikke jeg tenke meg om lenge før jeg har en xeon 3060 i handlekurven.

8426953[/snapback]

Bare tiden vil vise om priskuttet også vil gjelde E6600. Men hvis priskuttet ikke vil gjelde E6600 tror jeg at Xeon 3060 fort vil bli ganske så populær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ler av deg.

8430417[/snapback]

altså, det må da være en grunn til at den ikke har vært populær... den "er" helt identisk som E6600 bare med bedre temp? og ingen kjøper den? JEG LUKTER KONSPIRASJONER PÅ INTERNASJONALT NIVÅ!

8430469[/snapback]

Finn deg et annet forum å sabotere, ok?

Lenke til kommentar
Jeg ler av deg.

8430417[/snapback]

altså, det må da være en grunn til at den ikke har vært populær... den "er" helt identisk som E6600 bare med bedre temp? og ingen kjøper den? JEG LUKTER KONSPIRASJONER PÅ INTERNASJONALT NIVÅ!

8430469[/snapback]

8430770[/snapback]

beklager, det var ikke meningen å prøve å gjøre dette grå og kjedelige forumet litt mer fargerikt.

Lenke til kommentar
Jeg ler av deg.

8430417[/snapback]

8430469[/snapback]

8430770[/snapback]

beklager, det var ikke meningen å prøve å gjøre dette grå og kjedelige forumet litt mer fargerikt.

8430922[/snapback]

Hvis du har et begjær for å være morsom har vi en humor-kategori. Har ikke noe imot litt "fargerike" innslag som du kaller det, så lenge innlegget ditt bidrar med noe aktuelt for emnet. Så enten, bidrar du til diskusjonen, eller så lar du vær, vanskeligere er det ikke. Nok OT.

Lenke til kommentar
Jeg ler av deg.

8430417[/snapback]

8430469[/snapback]

8430770[/snapback]

8430922[/snapback]

Hvis du har et begjær for å være morsom har vi en humor-kategori. Har ikke noe imot litt "fargerike" innslag som du kaller det, så lenge innlegget ditt bidrar med noe aktuelt for emnet. Så enten, bidrar du til diskusjonen, eller så lar du vær, vanskeligere er det ikke. Nok OT.

8430948[/snapback]

ok mr.mor!

ta en titt her! er det kanskje priskutten som har begynt? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322633

Lenke til kommentar
Bare tiden vil vise om priskuttet også vil gjelde E6600. Men hvis priskuttet ikke vil gjelde E6600 tror jeg at Xeon 3060 fort vil bli ganske så populær.

8426960[/snapback]

Grunnen til at artikkelen sa E6600 ikke skulle droppes i pris var p.g.a en trykkfeil. Kildene oppga en model "E6000" som skulle være E6600.

Lenke til kommentar
ok mr.mor!

ta en titt her! er det kanskje priskutten som har begynt? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322633

8430966[/snapback]

tviler på det, ser man på pris-over-tid-grafen ser det ut som om tiden har vært den største, hvis ikke eneste, faktoren på prisen.

http://img145.imagevenue.com/img.php?image...y_122_396lo.jpg

8431386[/snapback]

hvor fant du den grafen? den var finfin! jaja, det er vel som du sier at det er sånn deflasjonsgreiertingsaker.

Lenke til kommentar
....SWEET....sjekk disse prisene da mann :D ...

post-42959-1177090104_thumb.jpg

EDIT: Xeon er billigere enn "vanlig" C2D :dribble:

8431602[/snapback]

Dessverre ikke helt sant akkurat nå :p

Er bare PSData som har Xeon 3060 til under 2500 (2022, som er veldig billig ja :D) og de er også de eneste som IKKE har den på lager, nå eller i nærmeste fremtid :(

EDIT: Xeon er egentlig nesten helt make som C2D, bare at de tydeligvis er beregnet for servere osv. Tror Nasuz er litt forelsket i Xeon CPUene, etter han fikk sin "Gullchip" :D

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Xeon til socket 775 er lik som vanlig Core 2 Duo . Xeon 30XX serien er like tillsvarende E6300- E6400 E6600 og E6700, men Xeon er ment for servere, omtrent som med AMD sine opteron prosessorer. Jeg kjører de ikke i en server, men overklokker skiten ut av de, ettersom det har vist seg at de klokker hakket bedre enn vanlig Core 2 Duo i gjennomsnitt, litt bedre kvalitet og eller selekterte chip er nok grunnen til det.

Nå finnes det ikke noen grunn til å ikke kjøpe Xeon, de blir faset ut etterhvert........så, løp og kjøp sier jeg. :)

EDIT: Xeon :love: ...lol...

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

NUH baller det på seg... selv sitter jeg på gjerdet og venter på billig firekjerner fra intel.

edit:

btw skolebussen, slike grafer finner du på prisguiden. Først finner du produktet du vil se på, så trykker du på pris-fanen, så går du helt ned under listen med alle web-shoppene, der er grafen.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...