Gå til innhold

Norske priser for E6600 og Q6600 etter 22.april

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Så vil jeg legge til at det er mange som blir anbefalt å kjøpe en CPU som "kan" overklokkes og at potensialet er der. Man kjøper seg et fett hovedkort, dyrt minne og sinnsvakt PSU... Så setter man i gang. Det tar ca tre timer, så postes det gjerne her med diverse "hjelp", "hvorfor poster ikke maskinen" etc... Det er lov å bruke hue og innse at alle rådene man får ikke er verdens beste ;) (eller at man har sin egne begrensninger i forhold til lærdom eller tolmodighet)

8449552[/snapback]

Kongeinnlegg. :D

Er så enig i at de som "fabler" om vente på "Penryn" og rimeligere Quadcore's for spill?! er å anse som "hattkailler" i en blodtrimmet Impreza WRX. Perler for svin elns.

Virker som mange "bare må ha" noe som minner om k**forlenger i PC'en sin i mangel av noe annet.. :innocent:

Litt mer on-topic:

Jeg tror E6320 og E4400 er gode valg for "budsjettklokkeren" sammen med billigst mulig hk og Ram med potensiale for FSB500 (for E4400 holder det med hk/ram for FSB400).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Et spørsmål.

Går det an å klokke Intel e6320 / e6420 til ytelsen av en Intel e6600 ?

8450719[/snapback]

Ja.

Disse er i prinsipp en E6600 med lavere MP.

Lenke til kommentar

Tja, 4500 kr er nå fortsatt mye penger for en CPU. Men har man programvare som kan utnytte kjernene godt og har et så stort behov for god ytelse at man mener det er verd 4500 kr så ja.

Ellers så vil jeg minne om at man får firekjerner med 8MB L2 cache helt ned i 2664 kroner om man bare har et hovedkort med LGA771.

Skulle ønske noen lagde sokkel-konvertorer som i gode gamle dager. Da skulle man sett på overklokking ;)

Lenke til kommentar
SJekk denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330169!

Intel Core 2 Quad Q6600 til 4500 kr! Er dette et bra kjøp??

8450943[/snapback]

Gammelt nytt, koster litt over 4200,- på SHG... om den går ned noen hundre til så lurer jeg på om jeg skal ha quad core...

8451085[/snapback]

ingen som har lyst på Xeon x3210?? koster 3400,- er quad det også :)

8451238[/snapback]

he he :!: jeg har lyst på :dribble: sikker god klokker også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...