MiRaCL Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei Ettersom bredbåndsservice.no nå kommer med 100/100mbit internett så må jeg finne på noe lurt. Linksys WRT54GS routeren jeg har klarer ikke mere en 40-48mbit ut/inn utifra hva jeg kan se. Så hva slags løsninger har jeg for å få løst dette. En er jo å sette opp en dedikert maskin med Astaro eller m0n0wall. Er ikke egentlig keen på nok en pc i stua nå. Noen som har et forslag? Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Disse to skal kunne klare det: Linksys RVS4000 og WRVS4400N. Og det er nok flere der ute. RVS4000 skal visstnok ha gigabitport til WAN, som takler opp til 800mbit/s med NAT. Det er det jeg har lest meg frem til. Den er da ikke trådløs, dessverre. Den andre skal være omtrent samme med trådløs, men den kommer ikke med gigabitport. Slik jeg har forstått det. Jeg er usikker på hvilken jeg skal bestille selv, da det kan være greit med trådløst, men har ikke behov for det per idag. Blir genialt med 100mbit/s, da.. Har forresten en tråd om dette fra litt tidligere idag, men ingen svar.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Tittet akkuratt på RVS4000 selv nå, lurer på om denne er den jeg trenger. Blir jo en grei løsning med wrt routeren, bruker da denne bare et access punkt. Har laget en tråd ang dette på linksysinfo.org nå, så får høre om denne faktisk klarer 100/100mbit wan. Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Høres bra ut, du får si ifra om hva du finner ut.. Eller så kan jeg gå inn der selv.. Ihvertfall kjedelig med 100mbit linje hvis ikke routeren klarer mer enn halvparten.. Edit: Har sjekket rundt over hele nettet, og også på svenske sider (siden de har hatt 100/100mbit en god stund) og virker som om RVS4000 ikke har fått den beste mottagelsen. Dårlig firmware og ikke den hastigheten som ønskes. Etter siste firmwareslippet ser det ut til at klagene har blitt færre, men. Throughputen sies å være laaangt lavere enn de 800mbit/s som loves. Har i løpet av natta egentlig sett meg ut en D-Link DIR-655, som er den som knuser all motstand hos www.smallnetbuilder.com. Den klarer en WAN-LAN tput på 266mbit, LAN-WAN på 267mbit, og maksimal simultan tput på 264mbit/s. Rimelig imponerende. Neste på lista er NetGear RangeMax240. Som klarer 160mbit simultant, men ikke 100mbit/s alene opp eller ned. Har veldig lyst på en Linksys, da jeg av egen erfaring har vært veldig fornøyd med disse, men D-Linken virker å være bedre. Nå er ikke RVS4000 eller den trådløse "versjonen" i den lista på smallnetbuilder, men håper den kommer i nærmeste fremtid. Har heller ikke funnet noen reviews, kun en haug med klager fra misfornøyde brukere.. Virker ikke som det skal være så lett å gå fra 10/10 til 100/100mbit/s.. Endret 13. mars 2007 av DuffyKey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå