Gå til innhold

Nvidia Geforce 7950 GX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei.. eg har eit skjermkort som heiter Nvidia GeForce 7950 GX2, men eg finner ingen plass dei selger det.. er det eit bra kort?

8141385[/snapback]

7950gx2 er et av de kraftigste kortene på markedet per dags dato.

Det er noen steder der de enda har 7950gx2

Det er som du kanskje ser ikke så mange kort igjen på markedet, rett og slett fordi det er en "dinosaur", tviler på at verden noen gang ser et skjermkort av den typen

(eks. et skjermkort som egentlig er 2 skjermkort i sli) i nær fremtid. Dessuten så er DX10 nettopp kommet på markedet, i form av 8800gts og 8800gtx. Noe som gjør intressen for dette skjermkortet heller laber.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
takk, men det holder ein stund til sant?

8141509[/snapback]

Det holder så absolutt en god stund til, så sant du ikke føler et sterkt behov for DX10 (som du må ha vista for og bruke, det finnes heller ingen spill på markedet som gjør nytte av det)

Dog som du ser av denne testen så sliter kortet mot det nyere 8800gtx i høyere oppløsning. Men så skal det også legges til at 50fps er ganske så imponerende med tanke på at alt av AA og AF er skrudd på, oppløsningen er også forholdsvis høy (1600x1200). Så jeg ville ikke ha tenkt på og oppgradere skjermkortet til noe DX10 enda, jeg ville nok ha ventet et par år til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hehe.. ja, kan den brukes som TV og?

8141676[/snapback]

Den har ikke inngang til tv kabel hvis det er det du mener, men et tv-kort i maskina kan fikse densaken ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
eg meinte TV kabel :)

8147391[/snapback]

Da ville jeg nok ha sett på en skjerm med høy oppløsning, ville aller sett på en 720p TV, muligens 1080i/1080p, Men da kan det hende at oppløsningen blir for stor, og feks. ikonene blir veldig små, har selv opplevd dette hjemme på vår tv som er 1080i (37"), skrift og ikoner ble for lite til at du kunne bruke det fra noen meters avstand.

Ved og se på dette slipper du det som er typisk ved og bruke vanlig tv skjerm som skjerm: Oppløsningen blir veldig lav, og ikonene blir groteskt store. Det slipper du med en 720P, ved 1080i kan det fort bli for små ikoner og lignende.

EDIT: omformulerte deler..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...