kimare Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg har i dag en Philips CPWBS054 trådløs ruter hvor jeg til tider sliter med hastigheten. Finnes det muligheter for å kjøpe en forsterker som jeg kan sette opp uten klur, hva vil det evt koste. Beklager dersom dette har vært oppe før, men jeg vet ikke helt hva jeg skal lete etter i søkefunksjonen. Kim Are Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 det du er ute etter er en såkalt repeater fant ikke noe på komplett for øyeblikket men hvis du går inn på de forskjellige nettshoppene kan du søke etter trådløs repeater du kan også få til dette ved å kjøpe en trådløs router eller et såkalt aksesspunkt , da med noen justeringer i oppsettet av enheten . lykke til Lenke til kommentar
kimare Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 det du er ute etter er en såkalt repeater fant ikke noe på komplett for øyeblikket men hvis du går inn på de forskjellige nettshoppene kan du søke etter trådløs repeater du kan også få til dette ved å kjøpe en trådløs router eller et såkalt aksesspunkt , da med noen justeringer i oppsettet av enheten . lykke til 8141451[/snapback] Takker ordet repeater var jo et nøkkelord til riktig mange treff. Men utfra mine søk ser det ikke ut til at Philips har noen repeater selv. Men jeg fant denne tråden som sier at Philips i praksis er SMC. Hva vil normalt sett være det enkleste: 1. Å kjøpe en SMC/ Philips eller 2. en dedikert repeater eller extender fra f.eks Siemens eller Linksys Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 tror det enkleste er å kjøpe en dedikert repeater/extender da disse er oppsatt for ditt behov i utgangspunktet. kjenner ikke til det med Phillips/SMC , men har en router fra linksys som jeg er veldig fornøyd med og tror nok de kan det med repeatere også. Vil derfor anbefale Linksys på det sterkeste ! Hold oss oppdatert !! Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) jeg har den CPWBS054 dritten. du må kjøre den på kanal 6, den gir ca 10% bedre signal enn dem andre. slå og på "long range" så får du litt mer futt. dem fleste repeter bruker wds og det funker ikke på den philips routern , den tåler heler ikke mer en 1 mac adresse pr tilkobling på routern. Det vil si hvis du har 2pc'er på den repetern så får bare en av dem nett samtidig, begge 2 vil få ip, men bare en av dem vil kune gå på nette på enn gang. en litten bagatel til er at du kan hente ut password på 1sek :-8 eneste måte er og kjøpe en wlan box til og kable mellom, hvis du skal ha mer enn 1 client på andre siden av huset. skal du ha en box i andre siden av huset gå for en wrt54gl med dd-wrt, da får du mye bedre dekning siden du kan power boost den. Endret 13. mars 2007 av ranvik Lenke til kommentar
kimare Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 jeg har den CPWBS054 dritten. du må kjøre den på kanal 6, den gir ca 10% bedre signal enn dem andre. slå og på "long range" så får du litt mer futt.dem fleste repeter bruker wds og det funker ikke på den philips routern , den tåler heler ikke mer en 1 mac adresse pr tilkobling på routern. Det vil si hvis du har 2pc'er på den repetern så får bare en av dem nett samtidig, begge 2 vil få ip, men bare en av dem vil kune gå på nette på enn gang. en litten bagatel til er at du kan hente ut password på 1sek :-8 eneste måte er og kjøpe en wlan box til og kable mellom, hvis du skal ha mer enn 1 client på andre siden av huset. skal du ha en box i andre siden av huset gå for en wrt54gl med dd-wrt, da får du mye bedre dekning siden du kan power boost den. 8149864[/snapback] Tilfeldigvis har jeg allerede kanal 6, jeg skal sjekke long range når jeg kommer hjem. Mulig jeg kjøper en Linksys istedenfor. Hvor mye tror dere det er mulig å få for Philps ruteren dersom jeg selger den, med usb nettverkskortet og et ubrukt pcmcia kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå