Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor veier jeg så mye ?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 13år og 1.70. Jeg veier oppimot 72 kg. Synes det er veldig rart da de i klassen er litt større enn meg og veier bare 55kg. JEg har ikke no mage og trener. Trur leggene mine faktisk er 40% av min kroppsvekt. Har kallenavnet " Læggen" :p Noen som vet ? er en veldig sunn person også. Drikker oppimot 5 liter vann dagen.

- Espen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ganske stor til bare å være 13 år! :blink:

Men med tanke på høyden, så er ikke dette en unormal vekt. Selv er jeg 1.68 og veier 65-70kg. Disse andre du snakker om som er større enn deg, de kan neppe ha mye muskelmasse? Husk at muskler veier mer enn fett. ;)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg er 13år og 1.70. Jeg veier oppimot 72 kg. Synes det er veldig rart da de i klassen er litt større enn meg og veier bare 55kg. JEg har ikke no mage og trener. Trur leggene mine faktisk er 40% av min kroppsvekt. Har kallenavnet " Læggen" :p Noen som vet ? er en veldig sunn person også.  Drikker oppimot 5 liter vann dagen.

- Espen :)

8141140[/snapback]

Du er meget normal, og din BMI (Body Mass Index) for din høyde er på det normale.

http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm

Din er 24,9 +++ grensen altså

Lenke til kommentar
Det er godt mulig du bare har tung beinbygning. Det er noe som gjør folk veldig tunge, men de kan være veldig tynne.  :)

8142120[/snapback]

Det ligger i familien med stor og tunk beinbygging .

Endret av espeNaldoZ
Lenke til kommentar
Det er godt mulig du bare har tung beinbygning. Det er noe som gjør folk veldig tunge, men de kan være veldig tynne.  :)

8142120[/snapback]

Det ligger i familien med stor og tunk beinbygging . Kan da ta et bilde så får dere se :)

8144757[/snapback]

Jepp er nok benbyggningen som veier. Jeg veier rundt 60 og er på din høyde, så hvis du ikke er sinnsykt muskuløs så er det nok benbyggningen

Lenke til kommentar

Og hvis du har såpass kraftige legger (merk, i muskler, sant?) så vil det også utgjøre litt vekt, og det er jo ikke negativt i det hele tatt ;D.

Kraftige legger er jo digg (har jevlig kraftige legger selv, har vel noe at jeg spilte fotball i 5 år, og har spilt håndball i snart 7-8 år. Masse løping ^^)

Lenke til kommentar
Men leggene mine er helt syke. De på laget har en strikkepinne i forskjell til meg vettu :)

8144951[/snapback]

Jeg har ganske tynne legger igjen, også litt kraftige lår, og kraftig overkropp..:p blir sånn

......0...........

.----||----..........

......||...........

....// \\.......

....|....|.......

Det blir ødelagt:(

Der ja:D er så flinK:D

Endret av Latskap
Lenke til kommentar

8142120[/snapback]

Mener å ha hørt et sted at kraftig beinbyggning kun kan påvirke vekten på en voksen person med 1-3 Kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...