Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

systemfeil cpu hjelp

Anbefalte innlegg

jeg trykkte på ctrl alt del og gikk inn på cpu prossense og slettet systemet... dette var for jeg trodde jeg kunne formatere den på den måten men jeg instalerte xp men det sjedde ingenting har vist ødelagt systemet noen så hvet hvorda jeg får det tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du lurer på hvordan du formaterer, så må du først og fremst ta backup av de viktige dokumentene/filene dine. Så putter du windows cdn inn i cd-rommen, Så velger du installer windows eller hva det er som står der, og følger instrukser. Om ikke dette går, så må du inn i bios og velge cd-rommen som 1st boot device og boote fra cdn.

Og husk på å ha cd'er med drivere osv på.. eller at du vet hvor du finner dem :)

Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet! :)

Hæ?? Kunne du vær så snill å forklare det litt tydeligere? ;)

altså, du gikk innpå systemprosessene, og så "ødela" du systemet??

8141231[/snapback]

ja eg jekk inn på cpu ctrl alt del så sletta jeg alle prossesene og reinstal. xp trodde d ville komme nytt (system) forstår du?

Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet! :)

Hæ?? Kunne du vær så snill å forklare det litt tydeligere? ;)

altså, du gikk innpå systemprosessene, og så "ødela" du systemet??

8141231[/snapback]

ja eg jekk inn på cpu ctrl alt del så sletta jeg alle prossesene og reinstal. xp trodde d ville komme nytt (system) forstår du?

8141281[/snapback]

Ja, nå forstår jeg...

Men da må du ha windows cd'n i cdrommen, og restarte pc'n.. Under startingen så skal du få opp sånn "trykk en tast for å fortsette"

Hvis ikke, må du som sagt inn i biosen og angi at cdrommen skal starte først..

Lykke til!

Lenke til kommentar

takk.. Hansey og du andre.. eh ja har tatt inni xp cd og da jikk det ikke an å formatere og jeg klarer ikke å gøre det i biosen men nå har jeg klart det men har slettet prossenene og nå klarer jeg ikke å få di tilbake forstår dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...