Gå til innhold

Komplett H2o kjøling vs selv komponert !


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg har litt lyst på vannkjøling til pcen min, jeg fant et sett som heter Thermaltake BigWater 745 og det består av en dobbel og en enkel radiator !

Jeg synes det så helt greit ut til 1000,- som er prisen på komplett.no, men mange sier at det og kjøpe et komplett sett er mye dårligere en og kjøpe et selvkomponert sett.

 

Da spør jeg et det bedre og kjøpe TT BigWater til 1000,- eller er det best og kjøpe et selv komponert til 2700,- ?

 

Det er jo selfølgelig best og kjøpe det settet til 2700,- men i forhold til pris,utelse og unødvendige oppgraderinger da ?

 

Takk.

 

( kom gjerne med egne erfaringer eller spørsmål enten til meg eller omgående dette emne ) :yes:

 

EDIT: jeg lurer også på om det er behov for stor vann tank, eller om det er nok med en liten en.

Endret av Evangaleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med vannavkjølinga til TT selv, har bare hørt de samme ryktene som det virker som du har hørt.

 

Men, angående vanntank tjener du ingenting på å ha en stor enn (om den ikke er på 1000L eller noe :p), har da hørt at det er "litt" bedre med fillport løsning enn vanntank, men ikke stor forskjell her heller. Velg vanntank, eller fillport etter hva du selv syntes er kult :cool:

Lenke til kommentar

@ Jonas_blomster.

Det bigwater settet som refereres til her har ikke noen problemer som sies i ryktene, det var kun den eldre bigwater serien som hadde disse problemene....

Det settet er et fint sett.

 

@ Evangaleon men selvfølgelig hvis du har lyst til å spytte inn litt mer så får du et bedre sett... Noe jeg hadde gjort :roll: Sitter selv med et TT Kandalf som har mye av det samme som 745, men blir nok noen oppgraderinger her som gjør at jeg kan gå ned opp mot 5 grader....

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Om du klarer å sette sammen et vannkit som holder cpu 5 grader over rom, så har du gjort noe stort!

 

Men det bigwatersettet er utroligt mye kvalitet og kjøling til liten pris, anbefalt!

 

BTW: det med at vannkjølings kit er så ille er det bare naive uvitendes fjopper som sier.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Har tengt litt på det med vannkjøling og jeg har funnet ut at om jeg skal ha vannkjøling så skal jeg ha vannkjøling og dakomponerer jeg heller mitt eget oppsett selv om det koster mer. ;)

 

Da slipper jeg eventuelle oppgraderinger eller utslitte komponeter. :ermm:

 

Takk til alle dere som har deltatt i tråden min, dere har vært til stor hjelp ! :yes:

 

Eva. :green::mrgreen:

Lenke til kommentar

Borre to små hull i veggen, legge to rør stumper i hullet, montere grise-stor radiator /type gammel Granada-størrelse) i en semi-fugle-kasse variant på skygge veggen, og vips, digg kjøling som du strengt tatt ikke trenger vifter på engang :D (litt upraktisk når man skal på LAN vel og merke....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...