sim Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg var nettopp på butikken. Før jeg gikk bort var jeg veldig klar for å kjøpe en pakke med vepsebol (de sorte). Når jeg kommer bort til butikken ser jeg til min store forskrekkelse at det kun er én pakke igjen. Jeg blir veldig skeptisk og lurer på om denne pakken er dårligere enn de andre som lå i samme beholder siden dette er den siste som blir solgt. Jeg sammenligner det med gymtimene på barne-, ungdom- og videregående skole der noen alltid ble valgt sist fordi de var retards eller bare svært usportslige. Gjelder det samme for varer i butikken? Er de gjenværende varene dårligere enn de som allerede er solgt? Hva mener dere? Bør jeg være forsiktig med å spise godteriet jeg kjøpte? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Du bør nok være forsiktig ja. Du bør prøve varen ut på noen som er med deg på lesesalen i morgen. Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja sim. De siste varene i hyllen er definitivt av en lavere standard. Ellers ville de vel ikke ha vært sist? Sier seg vel egentlig selv.. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Den siste varen er alltid en problemvare. Gi pakken til meg, så skal jeg sjekke om den er spiselig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Unødvendig å dra tråden off topic, innlegg er slettet. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Beklager - det var min bror. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Greit. Da lar vi det bli med det . Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har vi hørt på Herreavdelingen, hva? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 er vel ikke nødvendigvis dårligere enn de andre produktene, i noen tilfeller så kan det være bedre, når jeg hadde extrajobb på en butikk, satt vi alltid de gamle varene ytterst, og de nye innerst så de gamle skulle bli solgt først Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Om du ikke kan se noe spesielt åpenbart galt med pakken er det som regel ikke noe galt med den. Det er vel ikke sånn at folk står i butikken og myser etter hvilken vepsebolpakke som er finest? Men når det gjelder frukt og grønnsaker er nok situasjonen oftere en annen. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg pleier aldri å ta den siste varen, ei heller å ta den første. Kjøper jeg melk, tar jeg alltid kartongen som står bak, fordi folka på butikken her oppbevarer melkekartonger ved kassa i flere timer før de blir satt tilbake på kjøla. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg pleier aldri å ta den siste varen, ei heller å ta den første. Kjøper jeg melk, tar jeg alltid kartongen som står bak, fordi folka på butikken her oppbevarer melkekartonger ved kassa i flere timer før de blir satt tilbake på kjøla. Når jeg jobbet på butikk, satte jeg alltid de melkekartongene midt inne i stativet... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Kjekt å vite at sannsynligheten for å få en sur melk blir den samme for alle kundene! Stå på, gorber! Dette er likhet i praksis! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har dessverre sluttet i dagligvaren nå, så min kamp for likhet må fortsette enten på lesesalen eller på Vinmonopolet hvor jeg jobber litt nå før jul. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Regner med at de fleste matvarekjeder praktiserer FIFO-First In First Out? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå