Gå til innhold

thoroughbred eller palmino??

serok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ny maskin i funksjon i natt: Asus A7N8X Deluxe, med XP2600+, temperaturer nå (surfing) fra PC Probe: 37 Celsius på Prosessor og 31 på kort. Skal stresse han med CPU Burn IN fra SiSoftsandra 2003 seinere i kveld. Har Alpha Pal 8045 med 25 dB Papst vifte, med samme oppsett med vifter/kjøler hadde min XP1700+ Palomino samme eller ca. 2 grader høgere temp. på MSI sin PC Alert på KT 266A kort. Usikker på om temperaturen nå er lest på den innvendige temp.føleren i prosessoren.

Lenke til kommentar

Quote:

HAG skrev (2002-12-11 21:51):

Fikk ny maskin i funksjon i natt: Asus A7N8X Deluxe, med XP2600+, temperaturer nå (surfing) fra PC Probe: 37 Celsius på Prosessor og 31 på kort. Skal stresse han med CPU Burn IN fra SiSoftsandra 2003 seinere i kveld. Har Alpha Pal 8045 med 25 dB Papst vifte, med samme oppsett med vifter/kjøler hadde min XP1700+ Palomino samme eller ca. 2 grader høgere temp. på MSI sin PC Alert på KT 266A kort. Usikker på om temperaturen nå er lest på den innvendige temp.føleren i prosessoren.

du valgte et bra hovedkort =) fikk det samme oppe å gå igår. samme hovedkort altså...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 12:09, skrev Ripper overclock:

kjøp den med Thoroughbred... avgir mye mindre varme. :wink:

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. De XP1800+ prosessorene som er i salg i dag er basert på Tbred A kjernen og den er ikke akkurat så veldig mye kjøligere enn en Palomino. Og den er heller ikke så veldig mye mer overklokkingsvennlig.

Jeg venter til Tbred A prosessorene er utsolgt jeg slik at jeg kan få meg en XP1800+ Tbred B. :grin:

Men skulle jeg kjøpt en 1800+ idag så hadde jeg absolutt kjøpt en Tbred A istedenfor en Palomino.

Lenke til kommentar

Jeg må iallefall tilføye at jeg kjører min XP1800 (T-Bred A) AXA1800DLT3C stepping, på 1795 MHZ!(ASUS A7N8X DELUXE hk) Bare GlobalWin Fop 32 vifte, 1,7V core. 171*10,5 ,

Jeg fikk ingen problem med å justere multi plier, selv om den ikke er opplåst. Ved 1795 mhz ligger den på 48c ved load. Jeg vil påstå at dette er en del bedre enn Palomino, jeg hadde en XP1600, den lå på 44c ved load. (standard 1400 mhz hastighet)

Jeg ble iallefall imponert over klokkings mulighetene til T-Bred, hadde ikke trodd jeg skulle greie over 170 mhz buss hastighet! Nå er vannavkjøling neste, og 2GHZ + er ett mål!

Lenke til kommentar

Ikke for å kaste kjepper i hjula dine eller noe. Men min Palomino XP1600+ kjører på 172Mhz fsb den. :smile:

Og 48 grader ved 1800Mhz er i mine øyne ikkenoe spess. 1600en min kjører på 1.85vcore og holder seg fortsatt på 44-45 grader ved maks belastning. 38-39 idle. :razz:

Nei takke meg til Tbred B. Den er kaldere og klokker bedre enn Tbred A.

Lenke til kommentar

Til dere som sier at TBred ikke er noe tess osv, dette er en TBred 1800+ RIRGA0233 kjøpt på PSData.no for 712,49 :) MED FRAKT:

cpuz2104.jpg

Luftkjølt med Alpha PAL8045 og Delta 80MM vifte, load temp på 46 grader. Kjører stabilt, men det gir bedre ytelse å kjøre 200x10. Vet ikke hvorfor den ikke vil kjøre 200x10.5 jeg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...