Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Det smeller bak når jeg bremser!

Wooho

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på et merkeverksted for ca 1 måned siden og fikk skiftet tromelbremsene bak på bilen. Alt vel og bra før 2 dager siden. Etter at bilen har ståt over natten smeller det skikelig bak ved første nedbremsing. Dette skjer bare når bilen triller forover, ikke noe lyd når jeg rygger. Først trodde jeg at det kunne ha noe med at håndbremswieren satt fast, men nå har jeg latt bilen stå over natten kun med giret i, men alikevel så smeller det bak. Merk dette skjer kun en gang, etter dette er det ingen lyd når jeg bremser etterpå.

Hva kan dette komme av? Skal til verkstedet og reklamere på torsdag men kunne tenke meg å kunne kanskje utdype feilen til dem litt mere nøyakig enn bare å si at det smeller bak når jeg bremser ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde bilen på et merkeverksted for ca 1 måned siden og fikk skiftet tromelbremsene bak på bilen. Alt vel og bra før 2 dager siden. Etter at bilen har ståt over natten smeller det skikelig bak ved første nedbremsing. Dette skjer bare når bilen triller forover, ikke noe lyd når jeg rygger. Først trodde jeg at det kunne ha noe med at håndbremswieren satt fast, men nå har jeg latt bilen stå over natten kun med giret i, men alikevel så smeller det bak. Merk dette skjer kun en gang, etter dette er det ingen lyd når jeg bremser etterpå.

Hva kan dette komme av? Skal til verkstedet og reklamere på torsdag men kunne tenke meg å kunne kanskje utdype feilen til dem litt mere nøyakig enn bare å si at det smeller bak når jeg bremser ned.

8140405[/snapback]

Jeg vil tro at di ikke har justert til selvstramingen ,slik at det er et lite dødpunkt .

Du vil da få en liten vandring på båndet ved første bremsing,som en liten klonk lyd !

Rimelig sikker !

Lenke til kommentar

Til meg smeller det også bak, men ikke når jeg bremser ;) Er vel heller på full gasspådrag at det har en tendens til å smelle litt, i eksosen.

Jeg hadde dog samme greia på min Audi A4, men det visste seg å være som du selv sier, håndbrekket som sto på over natta. Sålenge jeg ikke brukte det, og sto på giret, så ble det ingen lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...