Cucum(r) Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Webkafeen er heilt uavhengig HW-nettverket. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Beklager, dette holder helt enkelt ikke mål. Du har helt sikkert stålpeiling på HTML og CSS, PHP og MySQL, men det hjelper ingenting i dagens vrimmel av nettskoler dersom designet ikke gir førsteinntrykket av nettopp det. Setter jeg meg i rollen som innlærer ville jeg mest sannsynlig styrt unna denne nettsiden, enkelt og greit fordi det ikke gir et godt førsteinntrykk. Vurder å starte helt på nytt. Til tross for veldig få elementer, virker siden veldig massiv og trykkende. Det oransje ser skittent ut mot den grå bakgrunnen, og headeren stjeler i overkant mye skjermplass og oppmerksomhet. Selv mener jeg det er tommelfingerregel dersom man designer en nettside som først og fremst skal leses og ære brukeren noe, at man skal bruke en lys bakgrunn, stor skriftstørrelse (spesielt på overskrifter) og, god (og riktig) kontrast og ikke minst, stor linjeavstand. Det er viktig at nettsiden er lett leselig. Rett fokus og det der. Et godt triks for å sjekke om du har riktig fokus er å gjøre hele nettsiden til gråtoner. Bruk gradient map eller desaturate i Photoshop. Sett deg et par meter fra skjermen og mys med øynene til du ser tåkete. Prøv å dann deg et bilde av hvilke elementer som står fram fremfor andre. Er det de riktige elementene som har oppmerksomhet og fokus? Hvilke overskrifter står fram som de viktigste? Og hva er egentlig logoen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Skal vurdere å start helt på nytt ja. Men først skal jeg kode siden, få opp innholdet, for det er tross alt viktigst. Så skal jeg sette meg ned og begynne helt om igjen. Takk for god og konstruktiv respons. Jeg ber om respons igjen når siden er ferdig, da jeg synes det er lettere å justere ting med XHTML og CSS (om man koder riktig), enn å tukle med layers i PS. Da kan jeg eventuelt endre på småting, og om det ikke likes får jeg bare sette meg ned og begynne om igjen. Men som sagt, nå står det å bare få opp siden med noe innhold øverst på listen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå