Matsemann Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Heihei! Sakset og limt inn fra Norskwebforum: Jeg vil da ha respons på et utkast til Webskolen.com. WS var egentlig et skoleprosjekt, og jeg har ikke rørt det siden da. Jeg har egentlig lyst til å få gjort noe skikkelig ut av det, med eget CMS og greier, og spør da om respons her, litt for å få meg selv til å fortsette. - Er det for mørkt? - Er oransjefargen for skarp? (Jeg klarer ikke se det, og fikk kritikk på det forrige gang ) - Er det brukbart? - Jeg har ikke fått lagt inn dummy-tekst, men regner med at det kommer over kvelden. - Poenget er at det er hovedkategorier, som HTML & CSS, PHP & MySQL osv.. De skal ha knapper under headeren og ute på menyen på siden. Om HTML & CSS er valgt, vil den da utvide seg med flere linker under. - Headeren er ikke ferdig, vet ikke helt hvordan jeg vil ha den. - Samme gjelder footeren. Jeg har som vanlig prøvd å lage en utfyllende forklaring, men står litt fast på hva jeg skal gjøre videre, og derfor legger jeg ut designet såpass tidlig. [ENDRET] Ingen tutorials er blitt brukt, men har tatt inspirasjon fra en template ang. menyen under headeren [/ENDRET] Utkast 1 Utkast 2 *NY!* I spoiler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Etter Davids hjelp: http://nwf.webskolen.com/46252.jpg Så, vad tycks? Endret 16. mars 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det svarte under artikkelen var litt... Forstyrrende? Ellers var det jo kjempe Vet ikke om du har fått det med deg, men det pågår ett slikt prosjekt her på forumet også :-) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Footeren, altså det nederst er ikke klar, men ellers takk for tilbakemelding. Men nei, det prosjektet tror jeg ikke jeg har hørt om Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Jo, webkafeen.no heter det. Jeg har ikke engasjert meg så veldig mye i det, men vil nok bli en aktiv leser der Kanskje du kan bidra med hjelp til dem? EDIT: Her står det vel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...8&hl=+webkafeen Den har ikke startet enda, men etter hva jeg har forstått er det ikke lenge til Endret 12. mars 2007 av chs89 Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Joda, men snakket om siden forgår i Webkafeen. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Den har ikke startet enda, men etter hva jeg har forstått er det ikke lenge til 8140491[/snapback] Det kan nok ta litt tid. Prosjektet startet opp i oktober og vi har fortsatt en del igjen bl.a. innhold. (Det er bare å si fra i prosjekttråden vis noen har noe å bidra med.) Vis folk er interessert. Sisteutkast til Webkafeen (Det er Lovskogen som står for designet) Matsemann: Vis dette skal bli en seriøs og god side er det veldig mye som står igjen. Lær deg litt grunnleggende designteknikk og litt om typografi så kanskje det blir noe bra etter hvert som du har øvd deg litt. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Synes alt var veldig stort og overdimensjonert. Prøv å jekk ned skriftstørrelsen noen hakk rundt om, så er du godt på vei. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Helt enig med EvenT Ting var veldig stort. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Eg likte ikkje at sida berre slutta sånn heilt utan videre nederst. Lenke til kommentar
mske Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Som nevnt var ting alt for stort. Følte at jeg hadde zoomet inn på siden, hehe.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Takk for responsen. Jeg har fått god hjelp av Davids Davids, som har sin profil her: http://norskwebforum.no/profile.php?mode=viewprofile&u=3445 Han har forbedret det og gjort det slik: http://nwf.webskolen.com/46252.jpg Selv synes jeg det ble utrolig mye bedre, og jeg skal da jobbe videre på det Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det var mye bedre, men synes fortsatt en del ting var overdimensjonert jeg da. Ville vurdert å sette ned tekststørrelesen på overskriftene på menyen på venstre seide og menyen på toppen Mvh J Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Veldig mye bedre vil jeg si! Å sette ned tekststørrelsen ville ikke jeg gjort, spesielt ikke på venstre side. Men en ting jeg ikke likte, var den gule boksen som er ment til nyhetsoverskrift. Edit: typo Endret 13. mars 2007 av Lofnes Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Takktakk for respons. Jeg har gitt en skikkelig stor takk til Davids, som har sendt tilbake PSD-filen, og jeg setter meg ned i kveld og fikser mest mulig av hva dere har kommet med Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Utkast 3 av Davids Utkast 4 *NY!* Okey, hva synes dere nå? Har tenkt å gå igang med XHTML og CSS-biten om folket liker det Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Bytte ut "Search the site" med "Søk på siden" ? Under artikelen burde det vel være mulig å komentere, altså adde noen knapper der! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ja, det skal jo såklart være på norsk Skal fikse det, takk Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kvifor kan dykk ikkje berre hive dykk på webkafeen-prosjektet? Bedre å ha éi god samleside enn to forskjellige. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Tanken på å være sjef? Nei, jeg vet ikke helt egentlig jeg. Skal webkafeen være noe under diskusjon.no/hardware.no, eller er det bare ett frittstående prosjekt blant medlemmene her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå