Simen1 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvilke frossenpizzaer har hvilke ostetyper og hvilke er utstyrt med en usunn, ostelignende blanding av palmeolje, mel og stivelse, såkalt "analog ost"? Kom med flere pizzatyper og ostesorter! Merke - Pizzavariant (Ostetype) Stabburet - Grandiosa (Jarlsberg) Stabburet - Grandiosa Pepperoni (Jarlsberg?) Stabburet - Grandiosa Kjøttdeig & Løk (Jarlsberg?) Stabburet - Grandiosa Taco (Jarlsberg?) Stabburet - Grandiosa Porsjonspizza (Jarlsberg?) Stabburet - Grandiosa Lørdagspizza (Jarlsberg) Stabburet - Grandiosa Full pakke! (Jarlsberg) Stabburet - Big One Restaurant (Norvegia) Stabburet - Big One HomeMade Style (Norvegia) Stabburet - Big One American Pan Pizza Classic (Mozzarella og Cheddar) Stabburet - Big One Rally Supreme (Mozzarella og Cheddar) Stabburet - Big One Hot BBQ (Mozzarella og Cheddar) Stabburet - Big One Double Pepperoni (Mozzarella og Cheddar) Stabburet - La Mia Pizzeria Toscana (skivet Mozarella) Stabburet - La Mia Pizzeria Mozzarella (skivet Mozarella) Stabburet - La Mia Pizzeria Bolognese (Parmesan) Stabburet - La Mia Pizzeria Speciale 5% (?) Stabburet - La Mia Pizzeria Margherita (Mozzarella) Stabburet - Pizza Originale Pepperoni (?) Stabburet - Pizza Originale Capricciosa (?) Stabburet - Pizza Originale Milano (?) Dr Oetker - Ristorante Pizza Mozzarella (fast mozzarella) Dr Oetker - Ristorante Pizza Prosciutto (fast mozzarella og edamer) Dr Oetker - Ristorante Pizza Speciale (skivet mozzarella og edamer) Dr Oetker - Ristorante Pizza Pollo (?) Dr Oetker - Ristorante Pizza Hawaii (Mozzarella) Dr Oetker - Ristorante Pizza Funghi (Mozzarella) Dr Oetker - Ristorante Pizza Quattro Formaggi (Edamer, "Emmental", Gorgonzola og Mozzarella) Terina - Hot Pizza (Jarlsberg og Norwegia) Terina - Hot Pizza Kylling ("Analog ost") Terina - Favoritt (?) NorgesGruppen - Pizza Classico Eldorado (?) Rema - Napoli Pizza Fresca (?) Findus - Pariserpissa (Norvegia) Findus - Pissasnack (Norvegia) Eldorado - Bolognese (Masdaam) Relevante Lenker: Forbruker.no: Stadig mer falsk ost Aftenpoften: Dette er ikke ost NA24: Pizzakrig for Tine Matoppskrift.no: Hva er analoge oster? Melk.no: Hva er analoge oster? VG: VG tester frossenpizza. Kom med flere pizzaer så fyller jeg ut listen fortløpende. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Ehm.... Big One, er utstyrt med ekte jarlsberg ost dem også Samme levrandør, på Gradiosa, og Big One! Sant? Vivalamorten Edit: Hvorfor i all verden skulle dem utstyrt dem med falsk ost? Hva forno "ost" skulle dem brukt da...? Endret 12. mars 2007 av vivalamorten Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Jeg som liker BigOne Big One, er utstyrt med ekte jarlsberg ost dem også Nå ble jeg glad Endret 12. mars 2007 av Tommy T Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Edit: Hvorfor i all verden skulle dem utstyrt dem med falsk ost? Hva forno "ost" skulle dem brukt da...? 8140331[/snapback] Er du sikker på det med Big One? Jeg setter den på "ekte" med et spørsmålstegn bak. Grunnen til at de har falsk ost på noen pizzaer er på grunn av produksjonskostnader. Falsk ost er billigere å lage men også usunnere og gir fortere mørkebrun ost på pizzaen. Den falske osten ser ut som ost. Akkurat som du kan handle noe som ser ut som revet ost, men som bare heter "Revet". Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 mia pizzaria... Jeg går ut i fra at det er ekte mozerella¿ Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Big One Classic har også den beste pizzaosten av dem alle i tillegg til Jarlsberg, nemlig Mozarella. Større dyrere varianter, Homemade Style og Resteurant, har Norvegia mener jeg. Endret 13. mars 2007 av StaBBer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har laget en stor oppdatering og lagt til en haug med pizzaer til. Hvis dere vet om noen som mangler på lista så rop ut. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det er hvertfall ost på pizza originale (forøvrig den beste butikkpizzaen). Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Favoritt har ikke ekte ost. Ikke den ferske pizzaen til rema heller. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Det er hvertfall ost på pizza originale (forøvrig den beste butikkpizzaen).8158114[/snapback] Vet du hvilken type ost det er på de? Hvis noen har en slik i fryseren eller papirsøpla ville det vært fint om de kunne funnet fram eska og sett på innholdsfortegnelsen. På forhånd takk. Favoritt har ikke ekte ost.Ikke den ferske pizzaen til rema heller. 8158133[/snapback] Vet du hem som produserer disse og hva det fulle produktnavnet er? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg kjøper ikke Favoritt, med tanke på at den er lagd av sponplater og sagflis. Remapizzaen heter Napoli Pizza Fresca. Med biff & løk, ost & skinke, og kylling. Edit: Google forteller meg at Favoritt blir laget av Terina, noe som ikke sjokkerer meg siden jeg var med å lagde møkka når jeg jobbet for Terina. Endret 15. mars 2007 av BarteX Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Aha, så det er derfor BigOne så lett får sånn brunaktig "ost"! Nei, holder meg til ekte ost - så kjøper jeg heller litt revet ost og tar på selv Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Aha, så det er derfor BigOne så lett får sånn brunaktig "ost"! Nei, holder meg til ekte ost - så kjøper jeg heller litt revet ost og tar på selv 8159638[/snapback] Pass på at du kjøper "revet ost" og ikke "revet". Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nå skal jeg lese ordentlig neste gang jeg plukker med meg ei pakke, ja.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Sjekk ut de nye lenkene i førsteinnlegget under overskriften relevante lenker. Der er det bilder av noen pakker med såkalt "revet". Lenke til kommentar
Superior Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Big One Hot BBQ har også Mozzarella og Cheddar. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 kjempe om noen hadde funnet ut av billigpizzaene, mistenker fp sin for å inneholde falsk ost :/ står bare 24% mozarella på innholdsfortegnelsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Big One Hot BBQ har også Mozzarella og Cheddar.8176457[/snapback] Takk! Oppdatert. kjempe om noen hadde funnet ut av billigpizzaene, mistenker fp sin for å inneholde falsk ost :/ står bare 24% mozarella på innholdsfortegnelsen8176495[/snapback] Hvor i innholdsfortegnelsen står det 24%? (Det kan bety to ting: Enten at 24% av vekta til hele pizzaen er mozzarella, eller at 24% av osten er mozzarella.) Innhold: mel, 24% mozzarella, bla bla betyr nok 24% av totalvekta. Innhold: mel, Ost (24% mozzarella, ++), bla bla betyr nok 24% av osten. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) 24% av vekta er ost er vel litt drøyt, tror det er 24% av osten. Edit Rappa en pizzaeske fra fyren jeg bor med. mozerellaost (14%) er alt som står om osten, kanskje du har rett Endret 18. mars 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Eldorado Bolognese: Masdaam-ost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå