Gå til innhold

Kun 12,5 % av PS2 spill vil virke på PS3


Anbefalte innlegg

Argh, nå begynner jeg å bli pisslei av alt dette anti-PS3 spekulasjonssvadaen som er ute og går. Ingen utenom SCEE vet hvor mange spill som er bakoverkompatible ved launch, eller hvilke spill som er det. Å linke til en side ingen har hørt om, som slenger ett prosenttall ut av lufta uten noen som helst form for kilde, er nyheter man ikke kan ta seriøst. Kildekritikk, for pokker, det er internett vi snakker om her.

Så mye som jeg misliker merkenavnet Sony for enkelte ting de har gjort, og at jeg ikke har tenkt å kjøpe PS3 enda pga. prisen, gidder jeg ikke springe rundt med skylapper, og dikte opp svada, ei heller spre dritten ut til andre.

8140421[/snapback]

 

 

du kan ta bort den ene E'en fra SCEE fordi jeg tror ikke at det bare er Sony Computer Entertinment Europe som vet det :p

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel Sony gutta her inne som ropte høyt og skreik ut at 360 suger fordi de ikke har fullstendig bakoverkompatibelt. Så ser ikke noe som helst problem at PS3 får pryl på det her.

 

360 hadde da ihvertfall 25% fra dag en og de har aldri lovet noe annet heller så vidt jeg husker

Lenke til kommentar

""Var vel Sony gutta her inne som ropte høyt og skreik ut at 360 suger fordi de ikke har fullstendig bakoverkompatibelt. Så ser ikke noe som helst problem at PS3 får pryl på det her.

 

360 hadde da ihvertfall 25% fra dag en og de har aldri lovet noe annet heller så vidt jeg husker""

 

 

 

vi sier at 360 suger pga dårlig kvalitet og støy nivå.

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om det er 40% eller 12.5%. Dette forandrer uansett ikke det faktum at Europeiske gamere får en konsoll som har vesentlig dårligere kompatibilitet sammenliknet med de amerikanske og japanske utgavene. I tillegg skal vi altså betale nesten dobbelt pris.

 

60GB versjonen av PS3 koster 510$ i Japan og 599$ I USA. I Norge betaler vi omregnet ca. 974$ for intet annet enn et mindreverdig produkt.

 

Jeg kan ikke akkurat si det frister meg å punge ut 5995,- for et produkt fra en produsent som behandler deg som en komplett idiot.

Lenke til kommentar

Sorry MGS, men etter alt hjernedødt svada som har kommet fra Sony, og spesielt Phil, klarer jeg ikke å ta verken Sony som selskap eller den mannen seriøs. Etter alle de utalelsene som har kommet fra forskjellige hold i Sony.

 

Når det kommer til det Sony lover og sier i dag, tar jeg alt med en stor skje salt og venter på bomben skal komme. Og jeg tror mer på dette enn jeg tror på propagandaministern i Sony.

Lenke til kommentar
Gorillabrystet til Sony er flatbanka tenker jeg. Hvorfor skal vi egentlig tenke, la oss bare være hjernedøde zombier, Sony tenker for oss og forteller oss hva vi vil ha og ikke ha. Sony knows best.

8140515[/snapback]

 

Hehe etter å ha lest gjennom diverse poster her, vil jeg konkludere med det samme :)

Lenke til kommentar
Det spiller ingen rolle om det er 40% eller 12.5%. Dette forandrer uansett ikke det faktum at Europeiske gamere får en konsoll som har vesentlig dårligere kompatibilitet sammenliknet med de amerikanske og japanske utgavene. I tillegg skal vi altså betale nesten dobbelt pris.

 

60GB versjonen av PS3 koster 510$ i Japan og 599$ I USA. I Norge betaler vi omregnet ca. 974$ for intet annet enn et mindreverdig produkt.

 

Jeg kan ikke akkurat si det frister meg å punge ut 5995,- for et produkt fra en produsent som behandler deg som en komplett idiot.

8140640[/snapback]

 

Herregud, kan ikke du bare bruke søkefunksjonen å finne den 2-3 uker gamle tråden der vi diskuterte akkurat det samme!

 

Sony fortalte i juli 2006 at de ville gjøre dettte. De vil også ta bort denne chippen i de japanske og amerikanske ps3'ene. Dette skal vist begynne i april. Og dette gjelder selvfølgelig bare de som skal bygges og ikke de som allerede er shippet.

Lenke til kommentar
Sorry MGS, men etter alt hjernedødt svada som har kommet fra Sony, og spesielt Phil, klarer jeg ikke å ta verken Sony som selskap eller den mannen seriøs. Etter alle de utalelsene som har kommet fra forskjellige hold i Sony.

 

Når det kommer til det Sony lover og sier i dag, tar jeg alt med en stor skje salt og venter på bomben skal komme. Og jeg tror mer på dette enn jeg tror på propagandaministern i Sony.

8140647[/snapback]

 

Du må gjerne komme med disse uttalelsene til Phil som du synes er så på tryne. Mye hjernedødt svada fra flere kanter i dag ser jeg.

Lenke til kommentar
:mad:....den nettsiden holder med ms og prøver og få forbruker over på den onde siden .period

 

 

 

og sony vil nok forbedre prosent andelen litt ,men  de vil etterhvert gå bort fra det

8140117[/snapback]

Hæ? Whiskey tango foxtrot? Den onde siden? Dersom du vil at andre ikke skal spre dritt om Sony, får du faen meg slutte å gjøre det samme med MS. Begge selskapene er ansiktsløse, enorme konglomerater, som driter i deg som forbruker, og som kun bryr seg om deg som forbruker fordi du gir de pengene dine.

 

 

Gorillabrystet til Sony er flatbanka tenker jeg. Hvorfor skal vi egentlig tenke, la oss bare være hjernedøde zombier, Sony tenker for oss og forteller oss hva vi vil ha og ikke ha. Sony knows best.

8140515[/snapback]

Greit å tenke ja, men å spekulere og krangle i det uendleige på ubegrunnede fakta, er i mine øyne meningsløst. Krangelen kan vi heller ta etter at vi har fått tallene.

 

Tre ord.. lol..

 

Dette er da care! Hvem bryr seg om PS2 spilla egentlig?

Folk flest kjøper PS3 for PS3 spill? Det er det jeg kommer til å gjøre..

Er jo selvfølgelig digg med bakoverkompatibilitet, men det er jo ikke verdens undergang hvis den ikke er det..

8140522[/snapback]

Jeg for min del, ønsker bakoverkompatibilitet. Jeg har ikke PS2 lengre, men det er uansett mange PS2-spill jeg ønsker å spille. Dersom jeg slipper å kjøpe meg en PS2, er det en stor fordel for meg som forbruker.

Lenke til kommentar
Du må gjerne komme med disse uttalelsene til Phil som du synes er så på tryne. Mye hjernedødt svada fra flere kanter i dag ser jeg.

8140679[/snapback]

 

*I believe that the Sixaxis controller offers game designers and developers far more opportunity for future innovation than rumble ever did. Now, rumble I think was the last generation feature;*

 

*BIZ: That actually leads into my next question, because a lot of the analysts have been making a big deal out of the fact that retailers seem to continue to sell out of the Wii while PS3s are found in stock at more stores. What do you make of that?

 

 

PH: I think you should talk to the people who are running those stores. Talk to the people who run GameStop, talk to the people who run BestBuy, and they'll tell you that the demand is unprecedented and that they give us kudos for managing to keep a very sophisticated supply chain moving.*

 

Gidder ikke quote noe mer, les mer fun phil i denne tråden.

 

Selvfølgelig, dette er jo onde PS3haters som er ute etter stakkars lille Sony. Det glemte jeg.

Lenke til kommentar
Herregud, kan ikke du bare bruke søkefunksjonen å finne den 2-3 uker gamle tråden der vi diskuterte akkurat det samme!

 

Sony fortalte i juli 2006 at de ville gjøre dettte. De vil også ta bort denne chippen i de japanske og amerikanske ps3'ene. Dette skal vist begynne i april. Og dette gjelder selvfølgelig bare de som skal bygges og ikke de som allerede er shippet.

8140668[/snapback]

 

Da kan du lete frem søkefunskjonen, finne frem til den nevnte tråden, og svare på argumentene mine den gang.

 

I den diskusjonen du refererer til ga jeg en link til et sitat hvor Sony sier de ikke ville implementere software emulering av Emotion Engine før de hadde en klart å lage en tilfredstillende emulator. Det er mulig at du har lave krav, men jeg regner ikke under 40% støtte i spill som tilfredstillende, når man sammenlikner med over 98% kompatibilitet som man har med EE chipen.

 

Det var ingen som forventet at denne chipen ville bli fjernet på et så tidlig stadium, særlig når man tar hensyn til Ken Kuturagis løfter om viktigheten av bakoverkompatibilitet, og de mange sleivsparkene mot konkurrentenes (les:Microsoft) underlegne løsning. I tidligere generasjoner ventet de flere år før de gjorde en tilsvarende radikal endring i hardwaren.

 

Slik som det er nå har ikke Europeiske fans engang har hatt muligheten til å kjøpe den 'beste' utgaven, og det er forresten heller ikke bekreftet om og når dette eventuelt skal fjernes fra de amerikanske eller japanske utgavene.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Hadde du ikke noe bedre å komme med Bear. Det der var jo latterlig.

 

Så ett intervju med Phil nylig, der det sitatet angående rumble being last-gen. Phil sa at de hadde rettsaken mot immersion i den tiden, og hva i all verden skulle han si. "Ja, det er veldig veldig dumt at siaxis ikke har rumble, men vi vil gjøre det mulig for alle ps3'ere å bruke xbox 360 sin kontroller."

 

Ser fremdeles ikke i den tråden du linket til at Phil har kommet med direkte fakta feil. Han synser litt hit å dit angående ps3 salget og etterspørselen, men ellers så ser jeg ikke at han har kommet med påstander som senere viser seg å være bullshit.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Tja, hva med Phils uforglemmelige ord angående Nintendo DS?

 

*"With the DS, it's fair to say that Nintendo stepped out of the technical race and went for a feature differentiation with the touch screen, but I fear that it won't have a lasting impact beyond that of a gimmick - so the long-lasting appeal of the platform is at peril as a direct result of that."*

 

Og

 

*"Nintendo knows its target audience, because it has really narrowed that down; and it's pretty much defined by a boy or girl's ability to admire Pokemon."*

 

Rette ordene å si når PSP nesten ikke er verd pappesken den kommer i med tanke på salgstalene i forhold til DS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...