Spöka Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 det er bare ett spørsmål jeg vil ha svar på, håper noen har svaret : Går det an å stille inn tempo i et videoklipp på sony vegas movie studio platinum? i såfall hvor og hvordan? det går nemlig an i movie maker, men Movie maker støtter ikke mp4 filer... plz hjelp! Lenke til kommentar
Matias Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Prøv å høyreklikke på klippet, for deretter å se etter "insert velocity envelope" eller lignende. Da får du en "linje" som du kan dra opp og ned for å stille tempo. Ellers kan du også gå på egenskaper for klippet, men da kan du bare stille tempo for hele klippet. Slik har det vært i de versjonene av Vegas jeg har brukt. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 takker så mye =) skal prøve Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Et annet godt tips kan være å holde inne CTRL mens du "drar" videoen større eller mindre. Drar du den mindre blir den raskere, og drar du den større blir den seinere. På den måten sykroniseres lyden også, noe som ikke skjer når du bruker velocity. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 ja, det var litt enklere med ctrl. er vant med movie maer, og det er ikke så avansert, så kommer nok til å bruke en del tid på å finne ut av slike ting det blir spennende Lenke til kommentar
chma Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Ett annet tips er å ikke være så FORDØMT lat at man ikke gidder bruke hjelp funksjonen i programmet ELLER plukke opp manualen! Hvor vanskelig kan det være !!! Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) jo, men så fant jeg den ikke med en gang, og det er faktisk ikke ALLE svar den har... OG jeg har ikke manualen, for jeg har bare en trial, men hvis du leser tråden min om HP Pavilion DV941 under hardware --> problemer med PC så finner du at jeg ikke lengre har noen vegas fordi pc'en har krasjet etter bare 5 uker Endret 17. mars 2007 av kr0401 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg vet hvordan det der er. Greier ikke å sette meg ned å bare lese manualen jeg heller. For da skal det være så sinnsykt utdypende at du leser i flere timer bare for å finne ut at avslutt funksjonen befinner seg på fil menyen! Lenke til kommentar
Matias Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Joda, selvfølgelig. Google er nå greit, men manualen er heller et ork å komme seg gjennom. Bruker somregel alltid søkemotorer før jeg poster her. Men nå var ikke dette min post Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Manualen har ikke alt, men hvordan man bruker grunnleggende funksjoner skal jo en manual ha info om. I tillegg er det ikke sååå vanskelig å bruke Hjelp i programmer, uavhengig av om det er Vegas eller Xpress, finner svar på stort sett de fleste spørsmål jeg har gjennom nettopp hjelp i programmet jeg bruker. Og hjelp er vel tilgjengelig selv i trail utgaver..... Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Ja da, jeg fant hjelp-->søk ganske fort, ikke mobb Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei nå har vi jo endret hele tråden her.. Synes du skal bytte emnet til "Hvorfor det er så vanskelig å lese manualen" Nå lukter jeg moderator og advarselnivå snart Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nå lukter jeg moderator og advarselnivå snart 8180292[/snapback] Var kanskje litt sarkastisk ment fra min side, men det må da være raskere å trykke F1 i programmet...enn å vente på svar på nettet.. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 eehm... hvordan endrer man emnet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå