plumbe Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har noen bilder som blir sortert etter `order` i databasen. Dette kan man endre på når man går inn på albumet. Det jeg ønsker er slik at hvis en bruker legger til en rekkefølge verdi som allerede eksisterer skal resten av feltene etter denne verdien plusses med 1. eks. $i=0; while($i<count($_POST)) { $order=$feltene fra databasen; if($order==$POST[$i]); if($order>$_POST[$ID'ene til feltene) $orderpluss1=$order+1 $order=$order.$orderpluss1; $i++; } Hvordan får jeg til dette i praksis? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvis jeg forstår deg rett, omtrent noe slikt: mysql_query("UPDATE tabell SET order=order+1 WHERE order > $order"); Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 sql = "UPDATE `album` SET `order` = `order`+1 WHERE `album`.`order`>= '2'";// 2 er den nye rekkefølgen til ID=19 $sql1 = "UPDATE `album` SET `order` = 2 WHERE `album`.`ID` = '19'"; $sql2 = "UPDATE `album` SET `order` = `order`-1 WHERE `album`.`order` > 4";// 4 er den opprinnelige rekkefølgen til ID=19 $this->DbQuery($sql); $this->DbQuery($sql2); $this->DbQuery($sql1); Dette ble det endelig scriptet. Må bare bytte om på variabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå