Gå til innhold

Hvordan fungerer widescreen LCD'ene i praksis ?

Digitize

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp bestilt meg en Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW som var meget pent priset på komplett.

Dog lurer jeg veldig på hvordan disse widescreen'ene fungerer "i praksis", jeg tenker da spesielt på bruk ved vanlig spilling.

Jeg forstår det slik at man må kjøre installasjons cd'en for at man skal kunne velge den korrekte oppløsning 1440 x 900. Slik jeg da forstår det, vil dette resultere i et flott bilde i Windows XP.

Men hva med spill ?

Det er nok sikkert flere nye spill som muligens støtter 1440 x 900 (?), men hvordan blir det på andre spill som ikke har den støtten ?

Blir det en sort stripe på hver side av skjermen, som resulterer i et relativt lite bilde i midten ? (en 19" widescreen er jo i utgangspunktet ikke så veldig høy)

Eller strekker bildet seg slik at det blir helt jævlig å spille spill, som ikke "støtter" 1440 x 900 ?

PS!

Et siste spørsmål, vil det være noen problemer med å bruke denne skjermen med et Geforce 4 128mb AGP kort, vga ut (midlertidig løsning, nytt skjermkort er på plass innen 2 mnd.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg den skjermen du snakker om, og har hatt den siden før jul engang, og er veldig fornøyd.

WS er ikke noe problem i det hele tatt, og er kjipt å bruke vanlige skjermer igjen.

Har enda ikke sett noen mørke striper i spill, nei. Har ikke møtt noen spill som ikke støtter en eneste WS oppløsning enda.

Selv CS støtter 1440x900

Lenke til kommentar

hm... du bør jo ha 1440x900 i både windows og spill hele tiden... ikke serlig fint når den strekker 1024x768 ut til 1440x900... dessuten så trenger du ikke så dyrt/heftig 3D-kort ved den oppløsningen :p jeg gikk fra 1280x1024 til 1680x1050... endte med og bytte hele riggen:S en oppgradering til 14000,- pga en skjerm til 4000,- som jeg MÅTTE ha :/

det jeg oppdaget var at rett oppløsning for min skjerm plutselig sto i spill :p det gjelder også windows, i mitt tilfelle...

bare én ting med min skjerm Backard bell 22"W at den ikke støttet 800x600 midt på skjermen f.eks... så det ble ikke no bilde i windows etter første boot... for andre skjermen sto ikke på "strekk-ut" alt som er mindre enn 1280x1024

så nyere spill takkler vell ikke nei til Widescreen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...