Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av klasse


Anbefalte innlegg

##Om du sliter så voldsomt mot en enkel mob som warrior (se bort ifra elitemobs) så sier det kanskje mye mere om deg som spiller klassen enn selve klassen. På likt level så bør du som warrior kunne minst ta ut 2 mobs av gangen, ja endog 3 også. ##

 

Noe andre klasser like greit kan få til.

Problemet er at det svært ofte skjer at du må stikke av fra mobs, gjerne i en forlatt landsby med bare fæle skurker igjen i den.

Spesielt morsomt når du står i andreetasje og og må flykte ut, med tusenvis av mobs foran og bak deg.

Det skjer fort at man får uventa adds, og det skjer fort at ting går galt, også med warrior.

Warrior er vel også en av de klassene som er minst i stand til å soloe diverse group-quests, nettopp fordi de ikke har noen god måte på å holde kampen spesielt lengre gående enn lifebaren deres rekker.

 

 

##Alternativt så er det bare å gå over til defensiv stance, og gå vekk fra mob'e så fort en kan. Tåler litt mere juling da. Og det er begrenset hvor langt en mob forfølger en (med mindre man er i en instance).##

 

Å løpe vekk fra mobs er noe alle kan.

Du vet godt at dersom du har 2-3 stykker på deg så hjelper det lite om du er i defensive stance og med lite liv, nettopp fordi en liten "dazed" skal til, og du er pretty much fucked.

Det er nettopp det som er problemet med warriors, går noe galt er de overlatt til å bare løpe vekk.

 

 

##Personlig skjønner jeg ikke all den whiningen om hvor dårlige warriors er i det hele tatt.##

 

Jeg har ikke whina om hvor dårlige warriors generelt er, jeg bare sier at de er en ræva klasse til å soloe quester med.

 

 

##Uansett, enhver warrior med respekt for seg selv har selvfølgelig med seg en eller annen elixir of healing i backpacken. Men igjen, det er mang en klønete warrior ute og går (intet unntak i forhold til andre klasser).##

 

Alle klasser kan drikke potions.

 

 

##Litt morsomt å se at du har tatt med wing clip som en escape skill hos hunteren. En skulle kanskje tro at warriors sin hamstring hadde tilsvarende effekt?##

 

Nei, for huntere har i tillegg til wing clip'en aspect of the cheetah, pet, traps, concussive shot etc.

Derfor nevner jeg den sammen med de andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke derfor jeg synes de er det.

Warriors er hjelpesløse (tenker da spesielt under levling) fordi de ikke har en dritt de skulle ha sagt dersom det går galt med en mob.

De har ikke engang en brukbar stun som gjør at de kan få inn så mye som en halv bandasje engang om de trenger det.

Ikke uenig i at å solo-lvl'e en warrior er vanskelig sammenliknet med en del andre klasser, men de HAR faktisk en stun som kan brukes til å bandasjere seg opp med - intimidating shout.

 

Det er ikke så veldig mange som er klar over det virker det som, men intimidating shout stunner targeten din (og fearer alle andre). Denne stun'en brytes ved skade, så du må passe på å ikke fortsette å slå (og du kan heller ikke ha en DoT gående ala Rend eller deep wounds eller hva det nå heter).

 

Dette har reddet meg sinnsykt mange ganger, og funker bra til å bryte spells etc i pvp.

Lenke til kommentar

Enig der arnegn, men det blir fortsatt en veldig dårlig løsning kontra andre klassers muligheter.

En ting er at stunnen er pretty much fucked om du har en dot oppe, eller om du skulle være så uheldig å slå vedkommende.

En annen ting er at fears skal brukes veldig forsiktig om du skal gi deg selv pusterom, siden en slik løsning har lett for å trekke mange flere adds. Og siden en warrior ikke har noen andre triks i ermet lenger er han etter all sansynlighet død om det plutselig kommer rekende et dobbelt antall mobs enn de han feara. :)

Prester kan f.eks. feare på nytt etter 30 sekunder, samt shielde og heale seg imens, warlocker kan fortsette å feare samt kjøre på en healthstone og la pet tanke.

 

Men dette er som sagt litt offtopic.

Det jeg ville fram til er at warriors duger til grinding, men ellers er den mest ræva soloklassen hva angår levling solo og litt verre quester.

Lenke til kommentar

Kombat-Kaare:

 

Du glemte vel huntardens viktigste og mest brukte spell? Feign Death? :!:

 

Når jeg forøvrig leste ditt svar på mitt innlegg så så jeg plutselig for meg en stakkars uheldig kar som av en eller annen merkelig grunn har rotet seg inn i Strat og ikke kommer seg ut igjen.

 

Har opp gjennom min wow karrierer sett flere av dem som desperat prøver å få en lock til å summone seg ut av Strat fordi de ikke klare å komme seg ut på egen hånd :!: De gangene jeg har giddet så har jeg tatt en liten whisper og spurt om de har skjønt hvilken funksjon Heartstone har. Ref 2. etasje med tusenvis av mobs og ingen vei til tryggheten.

 

Det får være dagens dose off topic for min egen del.

Lenke til kommentar
Kombat-Kaare:

Du glemte vel huntardens viktigste og mest brukte spell? Feign Death?  :!:

8145565[/snapback]

 

Wops, glemte den gitt.

Tenkte ut innlegget på forhånd men ble avbrutt, og da jeg skulle skrive det ned falt det i glemmeboka.

Selvsagt er feign death en soleklar vinner, og det som gjør at hunteren blir til en av de beste soloklassene i spillet. :)

Lenke til kommentar

Okay okay, så Kombat-Kaare trenger klasser med en "oh shit!"-knapp, fair enough. når vi snakker om hvilken klasse som fyller kravene til OP, så er dette hva jeg kan argumentere for warriors på:

 

-En class som er etter trakted i instance og PvE(Karazhan og eventuelt andre raid instancer)

 

Definitivt ettertraktet, alle er egentlig ettertraktet, det går mer på spiller og hans egenskaper. Warriors er brukbare tanks, før var de best, nå argumentere man mye for og mot deres overlegenhet. Warriors kan også være fin å ha med seg som DPS/off tanks fordi de, after all, tusler rundt å plate. jeg vet i allefall at som warrior så er det fint å ha noen andre som jeg vet tåler en runde juling før de stuper med i party.

 

-En class som er artig og ikke minst god i Pvp(vet at alt har med personen bak Pc'en...Med Pvp, tenker jeg 2vs2 og 3vs3 arena)

 

2v2 og 3v3 er warriors ikke det beste valget, men tradisjonell bg pvp så er warriors gode, man må huske på at som en klasse uten healing er vi avhengig av samarbeid, men igjen er det mye moroere når shaman'en du sloss ved siden av deg vet at både du og han klarer dere bedre når han stopper opp inniblandt og deler ut litt grønn tekst til deg. det ender opp med å bli sosialt, så husk å takk for hjelpen i de rolige stunder, gjerne skryt av de i BG om det var imponerende healing! det setter healers pris på! igjen er det slik med warriors at vi er svake i svakt gear, og veldig sterke i sterkt gear, relativt mot vår motstandere som gjerne scaler dårlig (vi vil nok ikke se en Maydie goes nude with grey weapon and slaugthers palls i framtiden)

 

 

-Og ikke minst en class som er artig :)

 

Definitivt warrior, ingenting sier artig som store crits, svære våpen, flott armor, charge/intercept/intervene (Å styrte rundt på brettet er gøygøy), execute på den roguen som var sikker på at han hadde deg osv, en god warrior sitter igjen med en følelse av å mestre noe! Jeg brukte 2t på en kompis sin 70 mage og følte meg litt teit der jeg satt og "eide" for meg selv i bakgrunnen. og enda teitere der jeg "eide" med å poppe opp fra ingenting med roguen hans (60), hos min warrior er jeg down and dirty, jeg er midt i helvete, og helst er det mitt helvete som jeg spyr ut og ikke omvendt! :D

 

-En class som er artig å grinde med, både penger og gold :w00t:

 

der taper warriors seg litt, de er svake mot elites, de har ingen selvheal som sagt, mye downtime med mat og bandasjer (de beste bandasjene healer bare brøkdeler av HPen min) men bortsett fra det så er jeg veldig glad i warrioren min. slik er det med mange warriors, jeg vet til og med om endel mage/priest/shaman/palla mains som har mye kjærlighet for sine warrior alts, det er virkelig verd å prøve, kanskje er du også en warrior spirit!

 

sånn der har jeg sagt mitt tror jeg, mitt syn på hva som er artig og bra er ikke at jeg må kunne heale meg selv til motstanderen dør, heller ikke at jeg kan drepe ting før det når bort til meg, jeg liker warriors med skitten rustning, blodig sverd i hånd og et glis over kjeften.

Lenke til kommentar

nårr det gjelder folka som sier at warrior ikke har stuns så må jeg egentlig si meg veldig uenig i det. hvis du har prot spec så har du 45% sjans å stunne mob/player for 3 sekunder med revenge og concussion blow stunner i 3 sekunder. concussion blow har jo 45 sekunder cooldown. revenge kan jo bare for de som vet brukes når warriorn enten har dodga, parry ellr blocka som forsåvidt han gjør veldig ofte bare du har riktig gear.

 

digger warriorn min og syns det er veldig bra valg. men hvis du skal spille warrior så må du som regel tanke i instancer og da må du faen meg holde hodet kaldt og ikke fucket det til som mange bruker å gjøre.

 

vil vel egentlig si at warrior ikke er for noobs

Endret av manyquiz
Lenke til kommentar
nårr det gjelder folka som sier at warrior ikke har stuns så må jeg egentlig si meg veldig uenig i det. hvis du har prot spec så har du 45% sjans å stunne mob/player for 3 sekunder med revenge og concussion blow stunner i 3 sekunder. concussion blow har jo 45 sekunder cooldown. revenge kan jo bare for de som vet brukes når warriorn enten har dodga, parry ellr blocka som forsåvidt han gjør veldig ofte bare du har riktig gear.

 

digger warriorn min og syns det er veldig bra valg. men hvis du skal spille warrior så må du som regel tanke i instancer og da må du faen meg holde hodet kaldt og ikke fucket det til som mange bruker å gjøre.

 

vil vel egentlig si at warrior ikke er for noobs

8150317[/snapback]

 

Men så er det bare slik at nesten ingen warriors levler med protection, og således faller argumentet bort.

Forøvrig er ikke 3 sekunder nok til å få av en halv bandasje engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...