Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av klasse


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har over lengre tid vurdert å starte på nytt. Det jeg lurer på er om noen kunne gi meg noe info om forskjellige class :)

 

Info om hva jeg leter etter:

-En class som er etter trakted i instance og PvE(Karazhan og eventuelt andre raid instancer)

-En class som er artig og ikke minst god i Pvp(vet at alt har med personen bak Pc'en...Med Pvp, tenker jeg 2vs2 og 3vs3 arena)

-Og ikke minst en class som er artig :)

-En class som er artig å grinde med, både penger og gold :w00t:

Takk for all hjelp og svar, vet at folk har forskjellige meninger, men er verdt et forsøk :)

 

*Nb: Please ikke gidd å flame, f.eks. noob som ikke kan velge class selv :thumbup:

 

-Takk

Endret av Vargas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En klasse som det trengs mange av er jo healer. Så druid/priest trengs i PvE. Begge disse klassene kan også bli veldig gode i PvP hvis du speccer riktig. Selv har jeg spilt druid og syns det var veldig artig :thumbup:

 

Har aldri spilt priest, men det er det kanskje noen andre her som har? :roll:

Lenke til kommentar

Warlock!

Folk trenger locksa sine Soul-/Healthstones, DoT'sa som nesten kan drepe en elite alene, store crits og hits og pets som off-tankere. (Nå skal vel ikke et pet off-tanke i end-game da, men ellers).

 

Hvis du bare lærer deg å spille lock i PvP; leser mye og skaffer deg litt erfaring burde du eie de fleste. Våres uttallige spells tar lang tid å lære, men er morsomt når du får til å bruke alle.

Lenke til kommentar
En klasse som det trengs mange av er jo healer. Så druid/priest trengs i PvE. Begge disse klassene kan også bli veldig gode i PvP hvis du speccer riktig. Selv har jeg spilt druid og syns det var veldig artig :thumbup:

 

Har aldri spilt priest, men det er det kanskje noen andre her som har? :roll:

8139721[/snapback]

 

Japp, prest er et godt valg.

Du slipper å bære på deg forskjellig gear hele tiden, vil omtrent annenhver time få en whisper til en eller annen instance uten at du trenger å løfte en finger sjøl.

Shadowspec har en vanvittig singletarget dps, og grinding opp til 70 går lett som en lek... samtidig er den veldig fin i pvp.

 

Holy til instancer/raids, det finnes vel knapt et guild uten prester i holy spec blant det faste healer-panelet.

 

 

Advarsel: Grinding som prest er kjedelig... stort sett ingen crits som spriter opp hverdagen, og fast prosedyre av spellcasts.

Også i pvp er det et litt snevert utvalg av triks du kan kjøre som shadow, selv om klassen er bra som sådan.

Lenke til kommentar

Hva med en shadow priest? Levelingen skyter virkelig fart fra lvl 20 og oppover. Du får lett en plass i instance grupper Som shadow specced kan du heale alle instancer frem til Outland. Deretter får du lett en dps/utility spot. Synergien mellom shadow priest og paladin main healer er for eksempel enorm. Samme med warlock.

 

Du har muligheten til å respecce til enten en holy/disc, en fantastisk pve heal spec eller en disc/holy spec som også fungerer meget bra i pve. Disc/holy pvp priest i en gruppe er fantastisk.

Lenke til kommentar
jeg ville gått for en paladin

8142815[/snapback]

 

Bare om du er Horde.

Etterspørselen på alliance er vel ikke akkurat skrikende for å si det sånn, samt at folk ikke er komfortable eller vant med å ha paladiner som main tank/main healer i instancer, og invites til instancene blir deretter.

 

Forøvrig er paladin jævlig kjedelig å grinde med... hadde det ikke vært for at man i det minste har "noe" spenning i å vente på seal of command procs/crits, så hadde det ærlig talt bare vært jevn autoattack opp til level 70.

 

Forstå meg ikke galt, paladinen er en artig klasse om man liker denslags, men mange faller av lasset og slutter før de orker å bli 30 engang.

Men som sagt etterspørselen på Horde er stor, så for all del kjør klassen om du vil... men ikke forvent deg en vanvittig dps-pvp klasse av de store dimensjonene, ala. warlocks.

 

Men artig klasse er det, om du liker å være defensiv i endgame og kunne være en potet til alle mulige formål (tanking, healing, dps) mens du levler. :)

Lenke til kommentar

Om du både vil være ettertraktet i instancer, end-game PvE og group-PvP, definitivt Holy-Paladin.

 

Verre med å ha det gøy når du grinder dog.. men her kan man vel alltids gruppere opp med en Warrior, eventuelt Mage (Selvfølgelig kan du dra med deg mer eller mindre hvem som helst, alle gjør bedre DPS og har mindre nedetid enn en Paladin).

 

Edit: Til neste person som måtte lure på det samme spørsmålet eller noe i den duren, benytt "Småprat om/rundt WoW", er vel derfor den tråden ble opprettet.

Endret av Sheel
Lenke til kommentar
jeg ville gått for en paladin

8142815[/snapback]

Enig.

Morsom i både PvE og PvP, og god i begge deler også.

Nå som BC har kommet og vi har fått paladins på horde siden, er paladin det første jeg ber om hvis vi trenger healer i instancer.

Tåler mye mer enn en prest også.

Lenke til kommentar

overnerfet og mest gear dependant og absolutt ingen healing. Alikevel er de fleste spillere veldig glad i warrioren sin, hvordan kan det ha seg? kanskje overser dere som hyler warriorbajs noe?

 

uansett så har alle sine gode og dårlige sider og tider, husker dere når warriors med Arcanite Reaper var selveste symbolet på død? Husker dere når warlocks lå og rullet i gjørmen fordi de ikke kunne gjøre noe særlig? Husker dere når hunters var freekill? Husker dere når frostmages ble ledd av? Spill som dette har naturlige svinginger i hva som er best, og jeg er så lei av folk som ser på patch 2.0.7 og sier at slik vil det alltid være!

 

prøv alle klasser, se wow filmer for å finne ut hva som gjøres med de forskjellige klasser, også velger du ut i fra hva som frister mest.

Lenke til kommentar
overnerfet og mest gear dependant og absolutt ingen healing. Alikevel er de fleste spillere veldig glad i warrioren sin, hvordan kan det ha seg? kanskje overser dere som hyler warriorbajs noe?

 

uansett så har alle sine gode og dårlige sider og tider, husker dere når warriors med Arcanite Reaper var selveste symbolet på død? Husker dere når warlocks lå og rullet i gjørmen fordi de ikke kunne gjøre noe særlig? Husker dere når hunters var freekill? Husker dere når frostmages ble ledd av? Spill som dette har naturlige svinginger i hva som er best, og jeg er så lei av folk som ser på patch 2.0.7 og sier at slik vil det alltid være!

 

prøv alle klasser, se wow filmer for å finne ut hva som gjøres med de forskjellige klasser, også velger du ut i fra hva som frister mest.

8144031[/snapback]

 

Det er ikke derfor jeg synes de er det.

Warriors er hjelpesløse (tenker da spesielt under levling) fordi de ikke har en dritt de skulle ha sagt dersom det går galt med en mob.

De har ikke engang en brukbar stun som gjør at de kan få inn så mye som en halv bandasje engang om de trenger det.

 

 

 

Druid - Root + travelform er en sikker vinner. I tillegg har de healing.

 

Huntere - Trenger vel ikke si mer, du skal være komplett idiot hvis du sliter med mobs som hunter. Går noe galt har vi følgende seiersrekke:

Ice trap, concussive shot, scatter shot, tanke med pet inntil du kommer deg vekk, wing clip... glemte jeg noe?

Joh, spect of the cheetah.

 

Prester - Shield, renew, fear. Er du alliance har du i tillegg desperate prayer.

 

Mage - Frost nova, sheep, blink... ja tilogmed ice block i enkelte situasjoner.

 

Warlock - Death coil, fear, healthstone, pet som offtanker mens du løper vekk...

 

Paladin - Hahaha.... den beste av dem alle er vel kanskje Divine Shield + hearthstone. Eller har vi Divine Shield + holy light, repentance, hammer of justice etc.

 

Shaman - Kan specces om til å få en instant heal. Earthgrab totem, frost shock... ja og så har de jo heals uansett. Ghost Wolf i tillegg.

 

Roguer - Stun av forskjellige slag mens du bandasjerer, blind, sprint, vanish. Trenger vel ikke si stort mer.

 

 

 

DERFOR er warriors så forbanna hjelpesløse. :)

Lenke til kommentar

Warriorgrinding er digg, og nesten gøy. Savnet charge da jeg levlet opp roguen min. For ikke å glemme victory rush.

 

Du kommer for det meste til å gjøre group PvP om du vil PvPe, og om en healer/dispeller er med på leken er warrior sterk, uansett hvor mye syting og whining du hører.

 

Om du levler alene, så kan du grinde steder hvor du ikke chain-aggroer, da slipper du det problemet.

 

Etterspørselen har jeg ikke fulgt så mye med på, tror du får mer ut av å velge en healer, men det varierer.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Det er ikke derfor jeg synes de er det.

Warriors er hjelpesløse (tenker da spesielt under levling) fordi de ikke har en dritt de skulle ha sagt dersom det går galt med en mob.

De har ikke engang en brukbar stun som gjør at de kan få inn så mye som en halv bandasje engang om de trenger det.

 

8144124[/snapback]

 

Om du sliter så voldsomt mot en enkel mob som warrior (se bort ifra elitemobs) så sier det kanskje mye mere om deg som spiller klassen enn selve klassen. På likt level så bør du som warrior kunne minst ta ut 2 mobs av gangen, ja endog 3 også.

 

Min personlige mening er at du fort ser om det går galt med 1 mob ganske så tidlig i angrepet. Skulle det skje så er intimidating shout en brukbar løsning (selv om den har 3 minutters cooldown). Skulle vel rekke å få inn en bandasje i løpet av den tiden det tar før mob'en kommer tilbake. Alternativt så er det bare å gå over til defensiv stance, og gå vekk fra mob'e så fort en kan. Tåler litt mere juling da. Og det er begrenset hvor langt en mob forfølger en (med mindre man er i en instance).

 

Personlig skjønner jeg ikke all den whiningen om hvor dårlige warriors er i det hele tatt. Nå er mine warriors ikke høyere enn lvl 43 og 58. Men det er ikke så ofte jeg har krepert på veien opp til dit. Har hendt dog, men det har kun skyldtes overmot fra min egen side :!:

 

Uansett, enhver warrior med respekt for seg selv har selvfølgelig med seg en eller annen healing potion i backpacken. Men igjen, det er mang en klønete warrior ute og går (intet unntak i forhold til andre klasser).

 

I disse tider synes jeg det er langt mye mere morro å spille warrior, og har mer eller mindre parkert både hunteren og magen min.

 

Ps:

 

Litt morsomt å se at du har tatt med wing clip som en escape skill hos hunteren. En skulle kanskje tro at warriors sin hamstring hadde tilsvarende effekt?

Endret av Pingo68
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...