Anders Moen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg bare lurer på hvordan jeg kan få det til å stå f. eks "Ingen info" på feltene som er tomme i databasen. Hvordan gjør jeg det? Eks: MySQL: | id | navn | epost | | 1 | Andy | [email protected] | | 2 | Pandy | *tomt* | (tomt = et tomt felt) hehe echo "" . $row['id'] . " - " . $row['navn'] . " - " . $row['epost'] . ""; ehco "<br />"; Gadd ikke skrive opp hele koden nå. Men på rad 2 vil epost feltet bare bli blankt, hvordan få det til å stå "Ingen info" i stedet for ingenting der? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Trinære operatorer! $epost = empty($row['epost']) ? 'ingen info' : $row['epost']; og så skriver du ut $epost istedet for $row['epost'] Endret 12. mars 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Hm, får ikke helt til...det står bare "ingen info" på alle feltene nå =/ <?php $con = mysql_connect("localhost","root",""); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("forum", $con); $cat_description = empty($row['cat_description']) ? 'det er ingen beskrivelse' : $row['cat_description']; $sub_cat_name = empty($row['sub_cat_name']) ? 'det er ingen navn' : $row['sub_cat_name']; $id = empty($row['id']) ? 'id feltet er tomt' : $row['id']; $result = mysql_query("SELECT * FROM subcategories ORDER BY id DESC"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $id; echo $sub_cat_name; echo $cat_description; echo "<br />"; } mysql_close($con); ?> Med det punktumet ditt foran fikk jeg bare feilmeldinger. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Du må ha tilordningen din inni while-løkken. skal ikke være punktum foran, må si det er vanskelig å skrive debattinnlegg med boksehansker. *redigerer* Endret 12. mars 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kan du ikke redigere det i f.eks phpMyAdmin, og sette default til "ingen info"? Er lettere, men litt tøffere å gjøre det med kode Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Du må ha tilordningen din inni while-løkken. 8140146[/snapback] Hva mener du med det? At jeg skrive de empty kodene i samme rekkefølge som det jeg printer ut (id, sub_cat_name, cat_description)? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 slik: <?php $con = mysql_connect("localhost","root",""); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("forum", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM subcategories ORDER BY id DESC"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { $cat_description = empty($row['cat_description']) ? 'det er ingen beskrivelse' : $row['cat_description']; $sub_cat_name = empty($row['sub_cat_name']) ? 'det er ingen navn' : $row['sub_cat_name']; $id = empty($row['id']) ? 'id feltet er tomt' : $row['id']; echo $id; echo $sub_cat_name; echo $cat_description; echo "<br />"; } mysql_close($con); ?> Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Åå! Du satte den inn i while løkka ja. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå