Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spille inn nye høyralere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30 timer var vel litt vel mye å ta i?

Kunne vært greit å ha den spillende over natten f.eks., 10-12 timer elns.

Jeg spilte vel egentlig aldri inn høytalerne mine (billige førstegangshøytalere), og det gikk jo helt fint fordi.

Lenke til kommentar

30 timer? det varierer faktisk fra element til element.. tro meg jeg har bygget høyttalere i åresvis..

Noen høyttalere trenger faktisk så mye som 3 til 400 hundre timer før de spiller opptimalt !

Men om du ikke ønsker å plage naboer o.l. med høy musikk, så gjør følgende.

1. Sett høyttalerene mot hverandre (ca 5 cm) høyttaler mot høyttaler :)

2. På en av høyttaleren (kun en) så bytter du om på + og -

spiller du musikk nå så vil lyden bli vesentlig lavere (spesielt bassen). Dette skyldes at den de spiller i motfase. Energien fra den ene høyttaleren blir utjevnet av den andre som spiller motsatt. (for at dette skal fungere helt opptimalt skulle musikken du spilte vært i mono.)

Let på Goggle så finner du sikkert noen mp3 filer med såkalt pinknoise i mono, dette vil fungere meget bra !

Dette er en teknikk jeg har brukt i mange år.

www.okasin.de (min hjemmeside med noen selvbygger prosjekter. ikke særlig oppdatert, men kommer sterkt tilbake.. snart !)

Lenke til kommentar

Litt flisespikkeri, hehe ;)

Vil ikke kalle det innspilling, har hørt en annen nevne normaliseringstid, det er et mye bedre uttrykk da det henspeiler på den tiden det tar før egenskapene til elementet har normalisert seg. dvs T/S parametrene har stabilisert seg (vet du ikke hva det er så google litt ;))

Det som teller er at du bruker elementene. Spill som normalt og gjerne pøs på med (ren) effekt fra første sekund, det gjør ingen ting om du har elementer av ok kvalitet.

okasin hadde en fiffig metode der forresten, hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...