DeltaSniper Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg tror kanskje jeg kjenner symptomer på beinhinnebetennelse. Det gjør ikke vondt når jeg løper eller tøyer ut, heller ikke hele tiden. Men innimellom kjenner jeg antydninger til smerter (smerter og smerter, det gjør ikke vondt, bare stikker/klør litt) som varer noen sekunder, oftest på høyre legg. Det gjør heller ikke vondt når jeg står på tå, går opp/ned trapper osv, men som sagt bare noen ganger innimellom. Så, mitt spørsmål er, er dette beinhinnebetennelse, eller bare en liten belastningsskade? Begynte å kjenne det etter at jeg gikk en 1:30 times tur med 16kg sekk, og jeg var dum nok til å bruke mine vanlige gore-tex vintersko. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt beinhinnebetennelsen for godt? Jeg skal prøve meg på fallskjermjeger i 2010, og vil ikke måtte gi meg pga dette. Lenke til kommentar
mrtn xDD Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hei! Uansett om det er en liten belastningsskade eller beinhinnebetennelse burde du kanskje besøke en lege for å få sjekket det. Det er ille hvis du går rundt med dette lenge uten å oppsøke en lege. Det kan jo forverre seg. Best å få sjekket det først som sist Lykke til! Endret 12. mars 2007 av momag Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Vanskelig å bli helt kvitt en skikkelig beinhinnebetennelse. Jeg har min som jeg fikk i rekrutten for nesten 4 år siden fremdeles. Med det mener jeg at den kommer og går hvis jeg løper langt på asfalt el. Det viktigste for å ikke slite med en beinhinnebetennelse er å trene seg gradvis oppover og trene jevnt istedet for skippertak der man tar seg helt ut i begynnelsen. Det du beskriver høres temmelig harmløst ut, i verste fall begynnelsen på en beinhinnebetennelse hvis det er det. Litt hvile burde kurere den, men ikke start for hardt for fort med treningen. For min del merka jeg den veldig godt hvis jeg pressa på musklene foran på leggen med fingrene. Hørt av lege at de kan trenes vekk også. Selv har jeg tatt det rolig når jeg har merka at den er på vei tilbake. Det skal sies at jeg absolutt ikke er flink til å trene regelmessig. Lite trening om vintern og masse om sommern. Så tren jevnlig og øk gradvis Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg tror kanskje jeg kjenner symptomer på beinhinnebetennelse. Det gjør ikke vondt når jeg løper eller tøyer ut, heller ikke hele tiden. Men innimellom kjenner jeg antydninger til smerter (smerter og smerter, det gjør ikke vondt, bare stikker/klør litt) som varer noen sekunder, oftest på høyre legg. Det gjør heller ikke vondt når jeg står på tå, går opp/ned trapper osv, men som sagt bare noen ganger innimellom. Så, mitt spørsmål er, er dette beinhinnebetennelse, eller bare en liten belastningsskade? Begynte å kjenne det etter at jeg gikk en 1:30 times tur med 16kg sekk, og jeg var dum nok til å bruke mine vanlige gore-tex vintersko. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt beinhinnebetennelsen for godt? Jeg skal prøve meg på fallskjermjeger i 2010, og vil ikke måtte gi meg pga dette. 8138474[/snapback] 2010? Du tror ikke du bekymrer deg for dette ""litt"" tidlig? Du er vel 13-14 år gammel og går med 16 KG sekk? Du ber ikke bare om betennelse men også permanente mistdannelser og plager i rygg og ledd i framtiden. Ro ned! Lenke til kommentar
DeltaSniper Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 2010? Du tror ikke du bekymrer deg for dette ""litt"" tidlig? Du er vel 13-14 år gammel og går med 16 KG sekk? Du ber ikke bare om betennelse men også permanente mistdannelser og plager i rygg og ledd i framtiden. Ro ned! 8177803[/snapback] Jeg er 16 år, blir 17 dette året, skal inn i 2009 (skrev feil), ikke 2010. Men jeg skjønner uansett ikke hvordan du kom fram til at jeg var 13-14 år. Lenke til kommentar
pr1nc3ss Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Jeg har hatt beinhinnebetennelse i 1 år nå, og eneste rådet fysioterapauten har for å bli kvitt det, er å slutte med harde trengsøkter som innkluderer løping (altså støt i føttene). Man skal ikke løpe på asfalt og heller ikke på hallgulv. Sykling og svømming går helt fint. Man kan også kjøle ned leggene med isposer etter trening for å minke smertene og man kan kjøpe såler med ekstra god demping for å minske belastningen på beinet. Rådet mitt er å være forsiktig hvis du føler antydning til beinhinnebetennelse, for når du får det er det utrolig vanskelig å bli kvitt. Det du beskriver høres ikke ut som noe alvorlig. Hvis du begynner å kjenne smerter hver gang du løper, går lange turer og særlig smerter i leggen etter trening, bør du oppsøke en fysioterapeut/lege for å få sjekket det Endret 18. april 2007 av pr1nc3ss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå