Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ser annerledes ut overalt

Gjest Gjest_karl_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_karl_*

Hei

Jeg bare begynte å lure litt på hvordan man skal finne ut åssen man egentlig ser ut... F.eks vis jeg ser meg selv i speilet hjemme eller ute så liker jeg det jeg ser.. men hvis jeg tar f.eks bilde så synes jeg ikke det var så fint..

hvilken måte skal jeg stole på? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at det å se seg i speilet er det riktige. Å titte på et bilde kan gi mange vrangforestillinger, og ikke minst får du bare sett en statisk vinkel og kan ikke endre på det.

Har du ikke sett folk før på bilder, og møtt dem, så ser de annerledes ut enn du hadde trodd?

Go for teh speil! :wee:

Lenke til kommentar

Det blir på samme måte som at du hører på et lydopptak av deg selv. Alle andre rundt deg oppfatter det som helt normal stemme, men du synes selv det høres helt forferdelig ut.

Det er nesten det samme med kamera, det er mest sannsynlig som Machius sa, fordi det er statisk. Det er utrolig hvor lite atraktive enkelte *pene* jenter blir hvis du studerer bildet lenge nok. Tror det blir mye av det samme. Du legger merke til helt andre ting enn det som faktisk blir lagt merke til.

Lenke til kommentar

Er det meg, eller har folk glemt at å se seg i et speil og i et bilde, ikke er det samme?

I fotografier ser vi ut som den vi er, mens

i speilet ser vi speilbilde av oss, altså det motsatte av hvordan vi egentlig er.

Sånn er det med meg iallfall, jeg fikser meg opp foran speilet slik at det ser bra ut, men hvis da noen tar et foto av meg da, blir alt feil veg.

Rart, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Det har jo litt med hvor fotogen du er og.. Noen tar seg bedre ut i statiske posisjoner enn andre.. Man kan jo se rimelig bra ut uten å være noe særlig fotogen.. Men som Daehli sa, man ser nok på bilder av seg selv på en litt annerledes måte enn det andre gjør..

Endret av Machius
Lenke til kommentar

At man ser forskjellig ut på bilder og i speil er vel ikke så skrekkelig rart. Ytterst få har et symetrisk ansikt, og siden bilde og speil viser det motsatte av hverandre er det ofte slik at man hater en av delene (finnes f.eks filmstjerner som hater speil ...). Det mest "korrekte" vil være det man ser i speilet. Derimot er det veldig viktig å huske på at selv om man ser helt forjævlig ut på bilder eller i speilet har det med at du kjenner ansiktet ditt inn og ut, og ser "feilene" i ansiktet. Disse feilene ser som oftes ikke andre ...

Hva om du er like fornøyd med både speilet og bildet?

8148404[/snapback]

Da er du en av de heldige som har symetrisk ansikt.
Lenke til kommentar
sant det, jeg er veldig pen i speilet, men blir ikke fullt så pen på et bilde :p hehe

Men er heller ikke fullt så pen på video...

8150486[/snapback]

Eg er ikke så pen når eg er full eg heller :)

8150798[/snapback]

Rart at du ikke blir det når alle andre blir det :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...