Hansforum Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg har et vanlig surround anlegg i stua, som jeg ønsker å koble til pc'en. Surroundreceiveren har digitale innganger. Fra før har jeg Audigy 2zs, og Asus P5B Deluxe med dts utganger. Hovedkortet sine egne utganger var støyende og dårlige, Audigy 2 zs har så vidt jeg har funnet ikke noen digitale utganger som jeg kan bruke, dermed blir det til at jeg kobler til anlegget med en phonokabel, altså analog lyd og støy. Noen som har et godt forslag til lydkort jeg bør kjøpe. Jeg bruker dataen til mp3 og spilling. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Digital tilkobling med surround er det bare et fåtalls lydkort som tilbyr. Tror det heter Dolby Digital Live, eller DTS Connect. Kommer jo litt an på anlegget ditt hva som er verdt å bruke penger på, men på www.procom.no finner man en del gode (men dyre) proffkort, merk at musikkproduksjonskort av og til bare har stereo, altså ingen form for surround. Se linken for noen av Digital-Surround kortene: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Skal du spille med 5.1 lyd trenger du som nevnt et DD Live kort, det finnes også noen hovedkort med dette. Skal du se på film kan du bruke spdif utgangen på ditt Audigy 2, er i allefall det på mitt, kamuflert som mini-jack. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Ok? Men hvilken overgang må jeg ha. På min surround receiver har jeg optisk og og coaksial inngang. De er eneste digitale innganger jeg har. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Sjekk ut Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect siden du skal koble det opp til surround anlegg. Har det selv og kjøpte det pga. at det var det kortet som var best til surround anlegg. (sjekk google etter tester, gidder ikke å legge ved linker) Ellers kan du sikkert sjekke Meridian versonen også som er litt dyrere. Du får uansett DD live og DTS Connect med X-plosion og X-Meridian. Link Enkelt å få igang og koble til. Om du går for optisk eller coax er egentlig hipp som happ. Har du veeeeldig lang ledning vil kanskje optisk være å foretrekke, men man hører ikke forskjell på de to. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Det var et veldig interessant kort. Jeg tror med min E6600 prosessor, 2gb ram og 8800gt kort ikke vil merke den store ytelsesforskjellen ved å gå over til et slikt kort. Det blir hardt å gå over fra Creative, har alltid sverget til de. Soundblaster 16, Awe 32, Live, Audigy, Audigy2 ZS har alle vært gode kort i sin tid. Jeg trenger ca 5m kabel til anlegget, så det kan være et problem. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det var et veldig interessant kort. Jeg tror med min E6600 prosessor, 2gb ram og 8800gt kort ikke vil merke den store ytelsesforskjellen ved å gå over til et slikt kort. Det blir hardt å gå over fra Creative, har alltid sverget til de. Soundblaster 16, Awe 32, Live, Audigy, Audigy2 ZS har alle vært gode kort i sin tid. Jeg trenger ca 5m kabel til anlegget, så det kan være et problem. 8167528[/snapback] Nice PC forresten Likt som min bortsett fra skjermkortet Creative har EAX til spill som gjør at det antagelig vis er mer spillegnet, men mine kriterier var først og fremst surrounden da jeg kjøpte kort. Creative har muligens et kort som støtter DD live og DTS connect, men er ikke helt sikker. 5 m kabel burde ikke være noe problem egentlig. Har selv en 8 m optisk til ps2/xbox, 10 m coax til dvd spillern og 5 meter coax til PC'en hvis jeg spiller i kjellern hvor anlegget står. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Skal du se på film kan du bruke spdif utgangen på ditt Audigy 2, er i allefall det på mitt, kamuflert som mini-jack. 8157001[/snapback] Ja det er digital ut som minijack hos meg også. Hva slags kabel klarer du å få digital jack over til coax eller optisk? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Skal du se på film kan du bruke spdif utgangen på ditt Audigy 2, er i allefall det på mitt, kamuflert som mini-jack. 8157001[/snapback] Ja det er digital ut som minijack hos meg også. Hva slags kabel klarer du å få digital jack over til coax eller optisk? 8206708[/snapback] Vanlig 3.5mm mini-jack til RCA (phono), da vil en av de (rød eller hvit) fungere som coax. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takk det fungerte utmerket. Støyen forsvant helt. Har ikke helt fått til å få høytalerne satt opp i 5.1 den finner front høytalerne som bakhøytalere, og finner ingen andre. Kjedelig, får forske litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå