Gå til innhold

Shuttle SS51G - dagens julekalendertilbud, spørsmål som hast

Anbefalte innlegg

Vurderer å slå til på dette barebonesystemet.

Men, jeg trenger også tips til hva slags prosessor og ram jeg bør gå for for å utnytte systemet maksimalt. Vurderer en P4 2.0 ghz (virker gunstig pris/ytelse). Er det noe problem å fjerne vifta på en boxed prosessor?

Ram har jeg ikke peil på. Står; "Support DDR200/266/333 un-buffer DDR SDRAMup to 2GB capacity". Hva slags ram bør jeg kjøpe da?

Og noen tips på en stillegående harddisk? Bør være rundt 100 gigabyte.

Håper dere kan svare meg så jeg kan bestille alt samlet før tilbudet går ut kl 24.00 :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gå for en Seagate Barracuda harddisk.

Ser du lurer på om du kan ta av vifta på CPUen, antar da at du vil ha en stillegående maskin.

Da vil det være veldig dumt å gå for en Western Digital. De er ikke svært bråkete, men sammenlignet med en Seagate Barracuda V er det et hav av forskjell.

Ytelsesmessig er det ikke store forskjellen å vise til mellom dem, hvertfall ikke noe som vil merkes i det daglige bruk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 10:51, skrev goggen:

Er det noe problem å fjerne vifta på en boxed prosessor?

shuttle har egen kjøleløsning (heatpipe) så du får ikke brukt boxed kjøler i den. Det du kan gjøre er å hive inn en 12 dB papst i stedet for orginale sunon (tror jeg) vifta 80x80mm

Quote:

Og noen tips på en stillegående harddisk? Bør være rundt 100 gigabyte.

barracuda er det eneste fornuftige valget

Lenke til kommentar

Takker for tips så langt!

Ser ut som jeg går for en Barracuda harddisk i hvertfall.

Grunnen til at jeg spurte om man kan fjerne vifte på boxed-prosessorer var nettopp pga. kjølesystemet i kabinettet. Leste noen tester.

Får man P4 prosessorer uten vifte, dvs. finnes de i andre varianter enn boxed? Hvor kan jeg evt. kjøpe dem uten vifte? Og skal jeg ha PC 400 eller PC 533 prosessor?

Lenke til kommentar

Klokt valg av harddisk. Har en barracuda IV selv, og er meget fornøyd. Er bortimot lydløs, og V'ern skal visstnok være enda stillere.

P4 er vel ikke så vanlig uten vifte, men de koster marginalt mere med vifte. Kjøp deg så kraftig som du har råd til.

Fant noen på databutikken.com:

Forskjellen på 1.8 med og uten vifte: 2 kr :smile:

Forskjellen på 2.4 med og uten vifte: 56 kr, og det er bestillingsvare og

Lenke til kommentar

Angående den Shuttle boksen så bør du vite at nye modeller er rett rundt hjørnet...

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...id=sb51g&page=1

F.eks er modellen som støtter hyper threading for P4 allerede lansert. Snart kommer også en for AMD prosessorer med nforce2 brikkesett. Personlig går jeg og venter på den :wink:.

Her er en test av SS51G hvis du trenger

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...id=ss51g&page=1

Angående FSB så er 533MHz et greit valg hvis du ikke skal overklokke. I forbindelse med overklokking vet jeg ikke hva som lønner seg, mulig 533MHz er best da også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 12:29, skrev SgtPepper:

Snart kommer også en for AMD prosessorer med nforce2 brikkesett. Personlig går jeg og venter på den :wink:.

her gått og ventet på den lenge!

og den er forsinket pga. nvidia, forhåpentligvis kommer den til Noreg i begynnelsen av februar, men da har de kanskje en amd hammer-versjon på trappene også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...