goggen Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Vurderer å slå til på dette barebonesystemet. Men, jeg trenger også tips til hva slags prosessor og ram jeg bør gå for for å utnytte systemet maksimalt. Vurderer en P4 2.0 ghz (virker gunstig pris/ytelse). Er det noe problem å fjerne vifta på en boxed prosessor? Ram har jeg ikke peil på. Står; "Support DDR200/266/333 un-buffer DDR SDRAMup to 2GB capacity". Hva slags ram bør jeg kjøpe da? Og noen tips på en stillegående harddisk? Bør være rundt 100 gigabyte. Håper dere kan svare meg så jeg kan bestille alt samlet før tilbudet går ut kl 24.00 :smile: Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 2 GHz P4 er et bra valg, men 2,4B koster ikke så mye mer: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...m%204%202.4BGHz Ellers bør du kjøpe DDR PC2700 RAM. Burde minst ha 256 MB og helst 512 MB. Ville gått for en Western Digital harddisk om jeg var deg. I alle tilfeller skaff deg den med 8 MB Cache. Da skulle du ha et veldig bra system. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 TwinMOS 333 er vel greit. Jeg anbefaler en Seagate Barracuda V 120GB som koster ca 1400. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Ja, gå for en Seagate Barracuda harddisk. Ser du lurer på om du kan ta av vifta på CPUen, antar da at du vil ha en stillegående maskin. Da vil det være veldig dumt å gå for en Western Digital. De er ikke svært bråkete, men sammenlignet med en Seagate Barracuda V er det et hav av forskjell. Ytelsesmessig er det ikke store forskjellen å vise til mellom dem, hvertfall ikke noe som vil merkes i det daglige bruk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 10:51, skrev goggen:Er det noe problem å fjerne vifta på en boxed prosessor? shuttle har egen kjøleløsning (heatpipe) så du får ikke brukt boxed kjøler i den. Det du kan gjøre er å hive inn en 12 dB papst i stedet for orginale sunon (tror jeg) vifta 80x80mm Quote: Og noen tips på en stillegående harddisk? Bør være rundt 100 gigabyte. barracuda er det eneste fornuftige valget Lenke til kommentar
goggen Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Takker for tips så langt! Ser ut som jeg går for en Barracuda harddisk i hvertfall. Grunnen til at jeg spurte om man kan fjerne vifte på boxed-prosessorer var nettopp pga. kjølesystemet i kabinettet. Leste noen tester. Får man P4 prosessorer uten vifte, dvs. finnes de i andre varianter enn boxed? Hvor kan jeg evt. kjøpe dem uten vifte? Og skal jeg ha PC 400 eller PC 533 prosessor? Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Tror ikke du får Pentium 2 prosessor uten vift. Mener den følger med i settet. Men det er ikke noe heksekunst å få tatt viften av. Har selv gjort det på en 1.6 GHz Northwood for å erstatte denne med Zalman kjøling. Kun noen plastikkhekter som må hektes av. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Klokt valg av harddisk. Har en barracuda IV selv, og er meget fornøyd. Er bortimot lydløs, og V'ern skal visstnok være enda stillere. P4 er vel ikke så vanlig uten vifte, men de koster marginalt mere med vifte. Kjøp deg så kraftig som du har råd til. Fant noen på databutikken.com: Forskjellen på 1.8 med og uten vifte: 2 kr :smile: Forskjellen på 2.4 med og uten vifte: 56 kr, og det er bestillingsvare og Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Dette ville jeg kjøpt hvis jeg skulle kjøpt fra mpx, noe som sikkert lønner seg når du kjøper shuttlen den: p4 2.4b (533) - 2050kr Mpx har ikke p4 uten kjøler (oem) Apacer 512 DDR-ram pc2700 - 1570kr Seagate 80GB Barracuda IV - 940kr Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Angående den Shuttle boksen så bør du vite at nye modeller er rett rundt hjørnet... http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...id=sb51g&page=1 F.eks er modellen som støtter hyper threading for P4 allerede lansert. Snart kommer også en for AMD prosessorer med nforce2 brikkesett. Personlig går jeg og venter på den :wink:. Her er en test av SS51G hvis du trenger http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...id=ss51g&page=1 Angående FSB så er 533MHz et greit valg hvis du ikke skal overklokke. I forbindelse med overklokking vet jeg ikke hva som lønner seg, mulig 533MHz er best da også. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 12:29, skrev SgtPepper:Snart kommer også en for AMD prosessorer med nforce2 brikkesett. Personlig går jeg og venter på den :wink:. her gått og ventet på den lenge! og den er forsinket pga. nvidia, forhåpentligvis kommer den til Noreg i begynnelsen av februar, men da har de kanskje en amd hammer-versjon på trappene også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå