Axl91 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Jeg vet jeg har internett, på grunn av flere ting, via "kjør" skrev "cmd" og skrev inn "ping www.vg.no" og internett funker ikke når jeg trykker på IE ikonet. Trenger jeg ny nett leser eller er det noe annet som er problemet? Axl F PS; dette er kun en regdigert topic, hadde blitt det tredje topicen med minmale forskjeler på emne. Endret 13. mars 2007 av Axl91 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei, la meg bare stille noen spørsmål. Bær over med meg dersom jeg er helt på tur... Har du installert driverene for nettverkskortet ditt (Som oftest en del av driverene til chipset'et til hovedkortet) ? Dersom du gjør følgende : "Start" -> "Kjør" og skriver inn "cmd", trykker enter, og skriver så "ipconfig /all", får du opp noe som ligner dette da ? Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\Documents and Settings\ditt brukernavn>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : ett eller annet Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : NOE Ethernet Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx DHCP aktivert. . . . . . . . . . : JA <---- Der skal det stå ja, mest sannsynlig IP-adresse . . . . . . . . . . . : Nettverksmaske . . . . . . . . . : Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : IP-addressene ellers kan du se vekk i fra, for det meste. Dersom det IKKE står JA på DHCP aktivert, så må du kanskje aktivere dette. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) hmm, fikk det til, men alt så riktig ut, men ellers takk lite spørsmål; hvordan vet man/du slik? er det noen oppskrifter på internett? sitter med laptop ved siden av min stasjoneære(som ikke funker) link? Axl F Edit: Beskrivelse . . . . . . . . . . : NOE Ethernet Adapter På min står det MAC Bridge Miniport er det snakk om Router eller modm, for jeg har ikke noe som heter dette... :S Edit: har en tilkobling "tilordnet av DHCP", så kanke vært det.. men ting funker fortsatt ikke Endret 13. mars 2007 av Axl91 Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 For å fange oppmerksomhet til emne post.... Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei Jeg hadde et tilsvarende problem.. Det kan være du må avinstallere IE, for så å installere igjen.. Kontrollpanel>legg til eller fjern> legg til/.. Windows komponenter.. Håper det kan hjelpe Greb Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 prøvde det og, ringte ISPN(get) det viste seg at det hadde blitt skrevet inn en proxyserver i reinstalering med window.. hele problemet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå