tikmann Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Er litt usikker på hva jeg skal gjøre ,når jeg nå skal sette inn mitt nye hovedkort og prosessor.Kjører med ME.Er det bare å plukke ut det gamle å sette inn det nye,for så å starte opp?Hovedkortet er et Abit BE7 raid kort,P4 2.66 prosessor og pc 2700 ddr ram. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Vel....sett i prosessoren på hovedkortet først, så sparer du deg mye bry. Det er omtrent bare å skru ut det gamle, og skru det nye på plass ja. Piece of cake. Skiftet HK senest i går faktisk. Er bare snakk om noen minutters jobb. PS! Det kan hende du må ta ut CD/DVD-romene og power-supplyet Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: tikmann skrev (2002-12-11 10:46):Er litt usikker på hva jeg skal gjøre ,når jeg nå skal sette inn mitt nye hovedkort og prosessor.Kjører med ME.Er det bare å plukke ut det gamle å sette inn det nye,for så å starte opp?Hovedkortet er et Abit BE7 raid kort,P4 2.66 prosessor og pc 2700 ddr ram. for å være ærlig vet jeg ikke hvordan det er med ME, men med XP og win2k for du problemer vis bytter til anderledes hovedkort med annen chipset eller ide kontroller. Hadde det problemet i går faktisk da jeg byttet hovedkort. Det du må gjøre så du er slipper å få en blue screen med inaccessible boot device er å sette alle ide drivere til microsoft sine egne generic isteden for det som kommer med hovedkortet.... så kan du bytte og boote, så finner den de nye. kort beskrevet. andre måter finnes også. se link (lang link) under. Jeg hadde ikke gjort noe og fikk blue screen. beste jeg kunne ha gjort var å sette i gamle hovedkortet og gjort det jeg sa over, men gamle hovedkortet er ødelagt, så det jeg gjorde var å ta en repair på min win2k. da gikk det fint, men den gikk tilbake til service pack 1 og ingen updates. men det gikk jo lett å fikse så nå er jeg tilbake.. men som sagt kan hende du slipper alt det med me (var ikke på 98) og me er vel bygd på 98 og ikke win2k/nt så det skal gå fint, så du kan jo prøve =) jaja lang post linken jeg fant funka vist dårlig nå... bare ta google og søk på inaccesible_boot_device og new motherboard f.eks . (mulig jeg skrev inacc... feil nå) Lenke til kommentar
tikmann Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Takker for kjappe svar.Får nok prøve når jeg får utstyret i posten. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Sett i nytt hovedkort, sett i Win200 CD. Velg FIX i menyen, og etter få minutter har du det gamle skrivebordet forran deg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Word of caution: Vær forsiktig med spacere som HK skrues fast til. De er ikke nødvendigvis likt plassert på alle kort. Tell opp hvor mange spacere det er i kabinettet før du setter inn HK, og pass på at du får satt skrue i alle. Hvis det står igjen en gammel spacer i en posisjon som ikke er brukt på det nye kortet så får du garantert et alvorlig problem. Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 11:01, skrev JohndoeMAKT:Sett i nytt hovedkort, sett i Win200 CD.Velg FIX i menyen, og etter få minutter har du det gamle skrivebordet forran deg. Win200 faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå