Mit Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg har aldri kjøpt noe derfra og har heller ingen planer om det så jeg kan ikke si dette bryr meg nevneverdig, har liten tro på at dette kommer til og ha en innvirkning på meg og mine kjøp. Men uansett, lykke til vidre uten Norge Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 har kjøpt en cpu der til en kamerat, og et sennheiser headsett til meg selv. begge varene kom relativt raskt fram og har ikke hatt noen problemer heller, men jeg har aldri vært interessert i å handle derfra med mindre det var noe spesielt det var snakk om Lenke til kommentar
smy Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 kjøpt en del pc deler der.Har ikke hatt noen problem med de på noen så helst.Synes det litt synd. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jaja dette var like greit. Finnes et utall andre og mye mer seriøse aktører. Like greit å slipper uheldige og uvitende nye kjøpere å få en masse rot med di. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg kjøpte et Leadtek 6800NU skjermkort av de for to og et halvt år siden. Leveransen var kjapp, det tok kun et par dager før jeg fikk pakka. Det var værre da skjermkortet senere gikk i stykker. Det tok halvannen måned før jeg fikk et nytt kort etter innlevering. Ikke et stort tap. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ikke noe annet enn en god nyhet... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Om brukererfaringene er noe å gå etter så er det jo bra konkurransen fungerer, bedrifter som ikke leverer service går under. Konkurransen blir ikke dårligere av at den virker... AtW Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Dette er CARE, for min del er det bra for de sluttet i Norge. De der gutta har dårligste support ever! 8144360[/snapback] Jøvla drittbutikk, du skulle sett det dritet de prøvde seg på. Prøvde å bytte et par hodetelefoner til 750 kr inn mot noen til 250 kr fordi de var "like" etter jeg sendte dem inn til reparasjon. Og det tar lang tid før de skjønner alvoret i det de holder på med. Fysj! Good riddance Lenke til kommentar
phanti Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 På høy tid at de stengte. En vare jeg dessverre handlet derfra var defekt, og det tok de 2 uker å svare på mail om hvordan jeg skulle få sendt den inn til dem. Ytterligere 2 måneder før jeg så noe til den nye. Utrolig dårlige og korte svar på mail, som tydeligvis lyser av ubemannet kontorer. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Mail har jeg dårlige erfaringer med fra mange steder, så de er ikke alene om lang ventetid der. Når jeg tok kontakt med de så ringte jeg. De tok telefonen kjappere enn mange andre iallefall. Vil anbefale andre å bruke telefonen istedet for e-post når de lurer på noe óg, om butikken ikke skal ha skjemaer e.l. som kun kan sendes på mail da. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) hmm har fått flott service på mine returer der, likte butikken godt og handlet en del der (bortsett fra når de var veldig sene med 8800gtx av alle ting, da kokte det i hodet :!: ) Kan jo feks ta 8800gtx som kostet 5400 på Databutikken ved release der neste billigste alternativ var 500kr dyrere. De haddet flotte priser på skjermkort de Endret 13. mars 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Aldri handlet fra de så jeg har ingen personlig erfaring med butikken, men så har jeg heller aldri funnet de interessante. Surfer daglig innom de fleste store nettbutikkene, og det var etter min mening Databutikken som hadde de dårligste prisene. Tilbudsmailene de sendte ut var dessuten lite interessante med priser over normalen, og produkter ble ofte resirkulert. Husker en gang for ikke så lenge siden der de hadde med en Samsung CRT-skjerm demomodell de prøvde å bli kvitt i ukenstilbud. Tror den var med 2-3 ganger.. Endret 13. mars 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 hmm ... Punkin Penguin tror jeg at jeg har hørt om før, i WoW sammenheng, om jeg ikke husker helt galt. Stormscale, kanskje? men, OT, har jeg mange ganger vurdert Databutikken når jeg skulle bestille småvarer, men det har blitt med tanken. Det at de ikke opererer fra norge har vel vært en liten brems. Det som skjer her er vel bare naturlig utvikling. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Til dere som sier at dette er positivt: All konkuranse er god konkuranse. Personlig synes jeg dette var leit, de hadde veldig bra priser på skjermkort, strømforsyning og kabinett. D: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Til dere som sier at dette er positivt: All konkuranse er god konkuranse.Personlig synes jeg dette var leit, de hadde veldig bra priser på skjermkort, strømforsyning og kabinett. D: 8147093[/snapback] Det er ikke god konkurranse om dårlige butikker overlever... AtW Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Handlet der en gang for et drøyt år siden. Kjøpte en optisk mus fra microsoft, koss porta pro headsett, en usb til serial adapter og noen usb-kabler. Databutikken.com var over 200kr billigere enn neste butikk. Reagerte på at frakten kom på rundt 200kr, som jo var en hundrelapp mer enn de fleste andre. Allikevel kom de billigere ut med god margin. Ingen problemer med leveringen heller. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Til dere som sier at dette er positivt: All konkuranse er god konkuranse.Personlig synes jeg dette var leit, de hadde veldig bra priser på skjermkort, strømforsyning og kabinett. D: 8147093[/snapback] Det er ikke god konkurranse om dårlige butikker overlever... AtW 8147120[/snapback] Nei virkelig ikke! All konkurranse er ikke god konkurranse hvis useriøse aktører klarer å prise seg under de som tar seg av sine kunder ser jeg ikke noe positivt i det. Heldigvis stopper det seg mer eller mindre selv hvis bare mange nok føler seg dårlig behandlet. Webshoperfaringer, TV2 hjelper deg, og liknende institusjoner hjelper jo godt på det. Snakker nå generelt ifht konkurranse altså, har ingen egen erfaring med Databutikken Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kanskje det var pga. meg de sluttet i Norge... heh Har en reklamasjonsak inne hos dem.. Kjøpte en Asus bærbar til 3000... ny.. Da jeg fikk den, virket verken batteri eller webcam.. Sendte mail til dem etter at jeg så at jeg måtte sende den direkte til asus. På returskjema fra Databuttikken sto ikke adressen som jeg skulle sende pcn til... Første gang svarte de ikke på spørmålene mine en gang, bare at jeg måtte sende pcn til asus.. Andre gang jeg sendte spørsmålene fikk jeg som svar, du finner adressen på www.asus.no Adressen er derimot no.asus.com.. Svar på om det var riktig at jeg skal betale porto måtte jeg ta opp med Asus.. Er ikke akkurat imponert over servicen og nedlastingstjenesten til Asus heller, og ville ikke kjøpt noen bærbar fra dem heller om det ikke var for at den var så billig.. Sendte spørsmål til asus om adresse og om jeg måtte stå for porto selv, fikk beskjed om at jeg måtte ringe. Etter å ha guidet meg gjennom menyen på engelsk fikk jeg beskjed om at det var lunsj mellom 10:00 og 11:00 AM, er ikke det etter midnatt? Etter gjentatt oppringing fikk jeg beskjed om å fylle ut enda et reklamasjonskjema som jeg ikke fikk. Måtte derfor kontakte dem en gang til. Da jeg fikk skjemaet sto det at jeg måtte scanne inn fakturaen (har ingen scanner..) og fylle ut skjemaet på engelsk. Jeg skulle også bruke orginalforpakning da asus ikke tok på seg ansvaret for forsendelsen om det ikke ble gjort, noe den ikke var egnet til ettersom det sto ettertraktelig at jeg ikke skulle sende med accessories som bæreveske.. Menmen, nå har jeg sendt skjemaer til asus igjen og da er det jo bare å vente til jeg får brev i posten med portoutgifter for forsendelse til Sverige. Får bare håpe jeg ikke behøver å fylle ut noen flere skjemaer og evt. dra på posten for å kopiere faktura, evt scanne inn faktura.. Det er iallefall ikke enkelt å være kunde hos noen spesifikke nettbutikker og jeg fikk egentlig forsterket mitt inntrykk av at service og tilretteleggelse hos asus ikke er så bra. Det er jo synd, for de har jo mye bra produkter.. Skrev iallefall til databutikken at jeg syntes dette var slett service og at jeg aldri kom til å handle hos dem igjen og at min oppfattelse av servicenivå ville fort overføres til andre.. Jeg har nå brukt 2 uker foreløpig på å få sendt laptoppen til service og 4 timer effektiv arbeidstid på å kontakte databutikken og Asus. Selvsagt inklusive klagebrev og dette foruminnlegget... Men det hjelper jo på humøret.. :!: Det værste av alt er at jeg selger den videre til en kompis for det samme jeg kjøpte den for. Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har kjøpt ting der noen ganger, enten pga. de hadde varen jeg skulle kjøpe billigst eller pga. alle andre var utsolgt men de hadde varen jeg skulle ha på lager. Alle varene kom innen grei tid (bortsett fra en gang, men da var det posten som sumlet). Synes det funket bra som webshop, men er ikke noe tap for meg at de slutter. Det er så mange webshoper for tiden. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har som sagt gående en retur med dem nå, synes det tar litt lang tid. Men de svarer nå på e-post innen 24 timer de gangene jeg har sendt. Så at de er treige til å svare kjenner jeg meg ikke igjen i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå