The Ghost Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Har nå kjøpt meg ram som jeg skal bruke i serveren min når jeg for alle delene som mangler da Det eneste som står på brikkene er dette: sec 528 zcd5 k4t51083qc ede978az Fant et bilde av det på google, men linken funker ikke så jeg kan ike finne ut åsssen briler det er .... PS... Er ikke helt samme nummere, men samme type chip Takker Edit: Thought det viser seg til å være samsung chiper (ikke 100% sikker) Men her står det at Kingston pc4200value ikke har mulighet for å ha samsung chip ! Endret 12. mars 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 De er nok Samsung-chiper, ja. De skalerer opptil DDR2-800 @ 5-5-5, og disse chipene er vel ikke de som tjener mest på høyere spenning, så utifra specs ser det ikke direkte lovende ut. Forøvrig har de 64MB kapasitet, fire interne banker, og støtte for alle DDR2-spesifikke innovasjonene. K4T51083QC specs Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Regner med at det ikke har så mye å si, men det er 1gb brikke Så du sier at jeg kan kjøre dem på PC6400/800Mhz 5-5-5-15 ? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja, en modul med 16 chiper vil ha 1 GB kapasitet. Jeg er ikke helt sikker, men får inntrykk av at "ZCD5" er Samsungs fellesbetegnelse på chiper som er sortert til 4-4-4 @ DDR2-533. Dette er altså ikke betegnelsen på selve chip-designet, men på en timings/klokke-rating, som blant annet antydes her og her. I og med at K4T51083QC skalerer ihvertfall til 800 MT/s, på slakkere timings, regner jeg med at de aller fleste eksemplarene klarer den hastigheten på 1.8 volt. Men det kommer jo litt an på modul-produsenten også, for det vi snakker om her er tross alt bare chipenes rating og sortering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå