Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router til 100mbit WAN-hastighet? Linksys.

Anbefalte innlegg

Har sett litt rundt etter ny router, da Bredbåndsservice kommer med 100/100mbit/s denne eller neste uke.

Trenger da en som kan levere stabilt 100mbit begge veier, samt håndtere Gigabit-LAN.

Har sett meg ut to mulige kandidater:

Linksys RVS4000 og WRVS4400N.

RVS4000 er en router uten trådløs nettverk. Og det står også at den skal klare 800mbit WAN på NAT. (ikke det at det sier meg veldig mye, men er mer enn 100mbit ihvertfall) Og at det derfor sitter en gigabit wan-port i denne.

Om WRVS4400N står det at dette er den trådløse versjonen av RVS4000. Da ville jeg tro at den har tilnærmet nøyaktig samme specs, i tillegg til trådløst. Men så står det også at den kun har en vanlig 10/100mbit wanport.

Jeg har ikke veldig behov for trådløst nettverk. Har en stasjonær som står på kabel, og en bærbar som jeg har kjørt på kabel pga at routeren ikke virker å være særlig glad i trådløs + kabel.

Kjekt med mulighet for trådløst, men ikke noe stort behov for dette.

Synes at RVS4000 virker som en bedre router, bortsett fra at den ikke har trådløs funksjonalitet.

Noen som har erfaringer med noen av disse, eventuelt med 100/100mbit linje?

Takker for alle innspill. :)

Men det blir en av disse to, hvis ingen kommer med en annen som knuser disse på specs og ytelse.

Edit: Info er hentet fra hwb.no's omtale av disse.

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...