christian1986 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Egentlig så passer dette ikke inn i denne delen av forumet, men jeg prøver meg alikevel. Har en maskin gående med Win 2003 server på. Satt opp IIS, og trodde alt skulle fungere. Nå får jeg denne feilmeldingen når jeg prøver å gå inn på ipadressen siden har fått: "Directory Listing Denied This Virtual Directory does not allow contents to be listed." Noen som har peiling på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Du har ingen index fil i din default-directory? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Du har ingen index fil i din default-directory? 8137270[/snapback] Har nok det, men den heter .php, men det skal vel ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 nei det skal ikke ha noe å si. Kordan e .htacsess?? Det er den som bestemmer sånt. Hvis du setter den opp riktig så kan du ha en indexfil som heter tull.txt Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 kan man ha htaccess-filer i IIS? Jeg er nesten sikker på at det er apache-greier. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Sikker på at IIS er satt opp til å bruke index.php som "standard"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) IIS bruker vel default.htm, default.html, index.htm, index.html som standard (i den rekkefølgen). Du må selv legge til index.php. With IIS 6 (2003 Server), open up the IIS Manager, go to Web Service Extensions, choose "Add a new Web service extension", enter in a name such as PHP, choose the Add button and for the value browse to either the ISAPI file (php4isapi.dll or php5isapi.dll) or CGI (php.exe or php-cgi.exe) then check "Set extension status to Allowed" and click OK. In order to use index.php as a default content page, do the following: From within the Documents tab, choose Add. Type in index.php and click OK. Adjust the order by choosing Move Up or Move Down. This is similar to setting DirectoryIndex with Apache. The steps above must be repeated for each extension that is to be associated with PHP scripts. .php is the most common although .php3 may be required for legacy applications. Fra http://no2.php.net/manual/en/install.windows.iis.php Endret 12. mars 2007 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 IIS bruker vel default.htm, default.html, index.htm, index.html som standard (i den rekkefølgen). Du må selv legge til index.php. With IIS 6 (2003 Server), open up the IIS Manager, go to Web Service Extensions, choose "Add a new Web service extension", enter in a name such as PHP, choose the Add button and for the value browse to either the ISAPI file (php4isapi.dll or php5isapi.dll) or CGI (php.exe or php-cgi.exe) then check "Set extension status to Allowed" and click OK. In order to use index.php as a default content page, do the following: From within the Documents tab, choose Add. Type in index.php and click OK. Adjust the order by choosing Move Up or Move Down. This is similar to setting DirectoryIndex with Apache. The steps above must be repeated for each extension that is to be associated with PHP scripts. .php is the most common although .php3 may be required for legacy applications. Fra http://no2.php.net/manual/en/install.windows.iis.php 8138074[/snapback] Har gjort det, men da finner den ikke siden som jeg VET er der.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Får du 404 på fila du vet er der (for hvis du gjør det, så gjør du nok en feil), eller en annen feilkode? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hva med å prøve å legge opp en annen fil og gå direkte til den? Legg inn en fil med f.eks navnet test.php Så prøver du å gå inn på www.dittdomene.com/test.php, virker dette? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Hva med å prøve å legge opp en annen fil og gå direkte til den?Legg inn en fil med f.eks navnet test.php Så prøver du å gå inn på www.dittdomene.com/test.php, virker dette? 8150888[/snapback] Er bare lokalt i nettverket mitt enda, så det funker nok dårlig . Har prøvd ip-adressen, og da får jeg opp at filen ikke finnes. Det skal sies at den finner filene i mappen når du slår på folder browsing. Så dette forstår jeg ikke helt... Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Husk du må gi tilgang for at brukeren skal lese mappa. Når du installerte IIS så ble noen bukere lagret på serveren disse må ha tilgang til mappa root liger på. Det kan du fikse enten via IIS Menagment eller høyre klikke på mappa og egenskaper. I tillegg så må du gjøre noen andre ting også på IIS Menagmentet. husker det ikke her og nå men skal prøve å finne det ut i morgen når jeg er på jobb. mvh. OXODesign Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hmmm. sliter med nesten samme selv. Ble opprettet en brukergruppe som heter IUSR+masseraretegnetterpå Den brukeren må ha tilgang til mappene som hjemmesiden ligger på. Selv sliter jeg som faen med å få PHP til å starte Når jeg har satt opp alt til punkt og prikke med IIS 6.0 og PHP 5.2 med ISAPI som grensesnitt så får jeg bare 403.2 Denied. Setter jeg bruker i Application pool fra Network til den IUSR kontoen så kommer Service Unavailable frem. Holder på å få GRÅ hår i hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå